Bakalářská práce s názvem "Tvorba přírodovědného zájmového kroužku pro děti předškolního věku" se v první části zabývá teoretickým vymezením pojmů a dále se zaměřuje na postavení zájmových kroužků v podmínkách mateřských škol. V druhé části se předkládaná práce věnuje realizaci projektu přírodovědného kroužku v mateřské škole. Součástí práce jsou přípravy k daným tématům, evaluace od dětí a doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis entitled "Creating after school club for preschool children" deals with the first part of the theoretical definition of the concepts and also deals with the status of interest groups in the conditions of nursery schools. In the second part is presented the realization of the science interest group´s project in kindergarten. The preparation for given topics, evaluation from children and recommendations for practice are parts of this thesis.
Bakalářská práce s názvem "Tvorba přírodovědného zájmového kroužku pro děti předškolního věku" se v první části zabývá teoretickým vymezením pojmů a dále se zaměřuje na postavení zájmových kroužků v podmínkách mateřských škol. V druhé části se předkládaná práce věnuje realizaci projektu přírodovědného kroužku v mateřské škole. Součástí práce jsou přípravy k daným tématům, evaluace od dětí a doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis entitled "Creating after school club for preschool children" deals with the first part of the theoretical definition of the concepts and also deals with the status of interest groups in the conditions of nursery schools. In the second part is presented the realization of the science interest group´s project in kindergarten. The preparation for given topics, evaluation from children and recommendations for practice are parts of this thesis.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury k problematice předškolního věku.
Vymezení pojmů a teoretických východisek o postavení zájmových kroužků v podmínkách mateřských škol.
Příprava projektu přírodovědného zájmového kroužku.
Ověření projektu v praxi.
Zpracování evaluační části a doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury k problematice předškolního věku.
Vymezení pojmů a teoretických východisek o postavení zájmových kroužků v podmínkách mateřských škol.
Příprava projektu přírodovědného zájmového kroužku.
Ověření projektu v praxi.
Zpracování evaluační části a doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6.
BALLONOVÁ, Blažena, Olga FIĽÁKOVÁ a Soňa HANZALOVÁ, et al. Školka hrou: výchovně-vzdělávací činnost: odborná metodická příručka pro didaktickou praxi v mateřských školách s možností využití digitálního edukačního obsahu a interaktivních metod. Překlad Veronika Davidová. Praha: EDULAB, 2016. ISBN 978-80-90608-238.
ALLEN, K. Eileen a Lynn R. MAROTZ. Přehled vývoje dítěte: od prenatálního období do 8 let. Vyd. 3. Překlad Petra Vlčková. Praha: Portál, 2008. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 978-80-7367-421-2.
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
JANČAŘÍKOVÁ Kateřina. Enviromentální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, 2010. 978-80-86307-95-4.
Seznam doporučené literatury
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6.
BALLONOVÁ, Blažena, Olga FIĽÁKOVÁ a Soňa HANZALOVÁ, et al. Školka hrou: výchovně-vzdělávací činnost: odborná metodická příručka pro didaktickou praxi v mateřských školách s možností využití digitálního edukačního obsahu a interaktivních metod. Překlad Veronika Davidová. Praha: EDULAB, 2016. ISBN 978-80-90608-238.
ALLEN, K. Eileen a Lynn R. MAROTZ. Přehled vývoje dítěte: od prenatálního období do 8 let. Vyd. 3. Překlad Petra Vlčková. Praha: Portál, 2008. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 978-80-7367-421-2.
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
JANČAŘÍKOVÁ Kateřina. Enviromentální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, 2010. 978-80-86307-95-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou práci na standardní úrovni. Vedoucí práce hodnotil práce jako zajímavou. Oponent práce vytýkal studentce formulaci klíčových kompetencí. Dále byly studentce vytknuty gramatické chyby. Doc. Wiegerová vytýkala studentce zvolená témata, nesprávné vymezení a použití pojmu přírodověda, dále organizační formy a celkové pojetí práce. Studentka zodpověděla otázky uvedené v posudcích vedoucího i oponenta práce.