Bakalářské práce je změřena na téma " Spolupráce mateřské školy s rodinou pohledem rodičů". V teoretické části jsou prvotně charakterizováni aktéři spolupráce a jednotlivě definováni. Následně je deskriptován vztah mezi mateřskou školou a rodinou. Jsou popsány důležité faktory ovlivňující spolupráci a v neposlední řadě také obtíže, které se ve vztahu mezi rodičem a mateřskou školou mohou vyskytnout. Závěrečná kapitola se zabývá spoluprací z legislativního hlediska. Tato kapitola popisuje standardní formy spolupráce. Věnuje se také komunikaci, jako významným prvkem pro fungování spolupráce.
Praktická část zkoumá představu rodičů o spolupráci. Zabývá se jejich názorem a spokojeností se současným stavem s Mateřskou školou Pozlovice a zároveň se zaobírá možnými návrhy na zlepšení stávající spolupráce.
Anotace v angličtině
The topic of this Bachelor thesis is ,,Cooperation between Nursery School and Family from a Parents´ Point of View,". The theoretical section pictures and defines actors involved in the cooperation. Subsequently the relationship between kindergarten and family is described. What kinds of relationships between parents and kindergartens are possible? There are important factors which may influence their cooperation and there are also difficulties that may occur in the relationship between the kindergarten and the family. The final chapter focuses on the above mentioned cooperation from a legislative point of view. This chapter also lists and describes standard forms of communication. Furthermore, it deals with communication as an important element of a functioning cooperation. The research section highlights the parents' perspectives and their conceptions of cooperation, their contentment with it and makes suggestions for the improvement of the existing cooperation.
Klíčová slova
aktéři spolupráce, rodič, mateřská škola, komunikace
Klíčová slova v angličtině
actors of cooperation, parents, kindergarten, communication
Rozsah průvodní práce
53 s. (78 450 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářské práce je změřena na téma " Spolupráce mateřské školy s rodinou pohledem rodičů". V teoretické části jsou prvotně charakterizováni aktéři spolupráce a jednotlivě definováni. Následně je deskriptován vztah mezi mateřskou školou a rodinou. Jsou popsány důležité faktory ovlivňující spolupráci a v neposlední řadě také obtíže, které se ve vztahu mezi rodičem a mateřskou školou mohou vyskytnout. Závěrečná kapitola se zabývá spoluprací z legislativního hlediska. Tato kapitola popisuje standardní formy spolupráce. Věnuje se také komunikaci, jako významným prvkem pro fungování spolupráce.
Praktická část zkoumá představu rodičů o spolupráci. Zabývá se jejich názorem a spokojeností se současným stavem s Mateřskou školou Pozlovice a zároveň se zaobírá možnými návrhy na zlepšení stávající spolupráce.
Anotace v angličtině
The topic of this Bachelor thesis is ,,Cooperation between Nursery School and Family from a Parents´ Point of View,". The theoretical section pictures and defines actors involved in the cooperation. Subsequently the relationship between kindergarten and family is described. What kinds of relationships between parents and kindergartens are possible? There are important factors which may influence their cooperation and there are also difficulties that may occur in the relationship between the kindergarten and the family. The final chapter focuses on the above mentioned cooperation from a legislative point of view. This chapter also lists and describes standard forms of communication. Furthermore, it deals with communication as an important element of a functioning cooperation. The research section highlights the parents' perspectives and their conceptions of cooperation, their contentment with it and makes suggestions for the improvement of the existing cooperation.
Klíčová slova
aktéři spolupráce, rodič, mateřská škola, komunikace
Klíčová slova v angličtině
actors of cooperation, parents, kindergarten, communication
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury v oblasti spolupráce mateřské školy a rodiny.
Vymezení základních pojmů týkající se typologie rodiny, vzájemné spolupráce a komunikace školy a rodiny.
Příprava metodiky empirické části práce, zpracování projektu výzkumu, stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného interview.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, jejich shrnutí a následné vytvoření doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury v oblasti spolupráce mateřské školy a rodiny.
Vymezení základních pojmů týkající se typologie rodiny, vzájemné spolupráce a komunikace školy a rodiny.
Příprava metodiky empirické části práce, zpracování projektu výzkumu, stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného interview.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, jejich shrnutí a následné vytvoření doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4640-1.
PREKOPOVÁ, Jiřina. I rodiče by měli dělat chyby. Praha: Portál, 2010. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 978-80-7367-766-4.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
LAŽOVÁ, Ladislava. Mateřská škola komunikuje s rodiči: výměna informací, řešení problémů. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0378-0.
EPSTEIN, Joyce Levy. School, family, and community partnerships: preparing educators and improving schools. 2nd ed. Boulder, CO: Westview Press, c2011. ISBN 978-0-8133-4447-8.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4640-1.
PREKOPOVÁ, Jiřina. I rodiče by měli dělat chyby. Praha: Portál, 2010. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 978-80-7367-766-4.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
LAŽOVÁ, Ladislava. Mateřská škola komunikuje s rodiči: výměna informací, řešení problémů. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0378-0.
EPSTEIN, Joyce Levy. School, family, and community partnerships: preparing educators and improving schools. 2nd ed. Boulder, CO: Westview Press, c2011. ISBN 978-0-8133-4447-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou bakalářskou práci na vcelku uspokojivé úrovni v rámci samotné prezentace, ale nedokázala vyvrátit nedostatky, které práce obsahuje. Autorka nemá celkem jasno v jednotlivých pojmech. Problém je taktéž v realizované metodologii i otázkách etiky. Pozitivně byl hodnocen přesah do praxe.