Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké jsou problémy mateřských škol z pohledu České školní inspekce. Teoretická část přibližuje vnější a vnitřní kontrolu mateřských škol. V praktické části jsou analyzovány pomocí kvantitativní obsahové analýzy inspekční zprávy České školní inspekce. Získaná data jsou zpracována a interpretována dle daných kritérií. Jsou zde předkládány výsledky popisující problémy jednotlivých oblastí hodnocení vzdělávání, nejčastější problémy mateřských škol, problémy mateřských škol v závislosti na typu a lokaci a problémy mateřských škol v časovém vývoji.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to find out the problems of kindergarten from the point of view of Czech School Inspectorate. The theoretical part is focusing on the external and internal control of kindergartens. In the practical part there are analysed through a quantitative content analysis the inspection reports of Czech School Inspectorate. The acquired data is processed and interpreted according to given criteria. There are presented the results describering problems of particular parts of assessment of education, the most common problems of kindergartens, problems of kindergartens depending on the type and location and problems of kindergartens in time horizon.
Klíčová slova
Česká školní inspekce, inspekční zpráva, podmínky, průběh a výsledky vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Czech School Inspectorate, inspection reports, conditions, course and results of education
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké jsou problémy mateřských škol z pohledu České školní inspekce. Teoretická část přibližuje vnější a vnitřní kontrolu mateřských škol. V praktické části jsou analyzovány pomocí kvantitativní obsahové analýzy inspekční zprávy České školní inspekce. Získaná data jsou zpracována a interpretována dle daných kritérií. Jsou zde předkládány výsledky popisující problémy jednotlivých oblastí hodnocení vzdělávání, nejčastější problémy mateřských škol, problémy mateřských škol v závislosti na typu a lokaci a problémy mateřských škol v časovém vývoji.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to find out the problems of kindergarten from the point of view of Czech School Inspectorate. The theoretical part is focusing on the external and internal control of kindergartens. In the practical part there are analysed through a quantitative content analysis the inspection reports of Czech School Inspectorate. The acquired data is processed and interpreted according to given criteria. There are presented the results describering problems of particular parts of assessment of education, the most common problems of kindergartens, problems of kindergartens depending on the type and location and problems of kindergartens in time horizon.
Klíčová slova
Česká školní inspekce, inspekční zpráva, podmínky, průběh a výsledky vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Czech School Inspectorate, inspection reports, conditions, course and results of education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury zaměřené na problematiku evaluace a managementu mateřské školy.
Vymezení teoretických východisek týkajících se kontrolní činnosti České školní inspekce v mateřských školách.
Realizace kvantitativně orientovaného výzkumu prostřednictvím obsahové analýzy inspekčních zpráv.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků analýzy, jejich shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury zaměřené na problematiku evaluace a managementu mateřské školy.
Vymezení teoretických východisek týkajících se kontrolní činnosti České školní inspekce v mateřských školách.
Realizace kvantitativně orientovaného výzkumu prostřednictvím obsahové analýzy inspekčních zpráv.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků analýzy, jejich shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
KOŘÍNKOVÁ, Eva. Poradce ředitele: nejčastější pochybení škol při kontrolách ČŠI. Praha: Raabe, c2010. ISBN 978-80-86307-91-6.
LHOTKOVÁ, Irena, Václav TROJAN a Jindřich KITZBERGER. Kompetence řídících pracovníků ve školství. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-899-2.
PARMOVÁ, L. Strategie České školní inspekce. Kunovice: Evropský polytechnický institut s.r.o., 2010. ISBN 978-80-7314-187-5.
SANTIAGO, Paulo, Alison GILMORE, Deborah NUSCHE a Pamela SAMMONS. OECD Reviews of Evaluation and Assessment in Education: Czech Republic 2012. Paris: OECD Publishing, 2012. ISBN 978-92-64-11675-7.
VEVERKOVÁ, Ingrid. Materská škola - organizácia a manažment. Bratislava: Wolters Kluwer Slovensko, 2014. ISBN 978-80-8168-070-0.
Seznam doporučené literatury
KOŘÍNKOVÁ, Eva. Poradce ředitele: nejčastější pochybení škol při kontrolách ČŠI. Praha: Raabe, c2010. ISBN 978-80-86307-91-6.
LHOTKOVÁ, Irena, Václav TROJAN a Jindřich KITZBERGER. Kompetence řídících pracovníků ve školství. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-899-2.
PARMOVÁ, L. Strategie České školní inspekce. Kunovice: Evropský polytechnický institut s.r.o., 2010. ISBN 978-80-7314-187-5.
SANTIAGO, Paulo, Alison GILMORE, Deborah NUSCHE a Pamela SAMMONS. OECD Reviews of Evaluation and Assessment in Education: Czech Republic 2012. Paris: OECD Publishing, 2012. ISBN 978-92-64-11675-7.
VEVERKOVÁ, Ingrid. Materská škola - organizácia a manažment. Bratislava: Wolters Kluwer Slovensko, 2014. ISBN 978-80-8168-070-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentuje svou práci na standardní úrovni. Vedoucí práce hodnotí práci studentky jako velmi zodpovědnou. Oponent bakalářské práci vytýká velmi povrchní zpracování závěrečných údajů. Člen komise prof. Gavora vytýká empirické části práce charakter zpracovávaných dat. Považuje je za velmi strohé.