V bakalářské práci se autorka zabývá rozborem výchovně vzdělávací práce učitele tradič-ní a firemní mateřské školy. V teoretické části vymezuje současné pojetí tradiční mateřské školy, také prezentuje specifika firemní školy a objasňuje příčiny jejího vzniku v retrospek-tivě. V empirické části autorka popisuje práci učitele tradiční a firemní mateřské školy, pro-střednictvím kvalitativního výzkumu, který byl realizovaný s využitím rozhovorů s učitelkami mateřských škol.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis focuses on an analysis of teacher's tasks in education and training in a traditional and business preschool. The theoretical part characterizes features of a con-temporary traditional preschool. It also involves specific details about a business preschool and provides the reasons of its establishment retrospectively. Furthermore, the author describes the job of a teacher in a traditional and business preschool through a qualitative research, which is based on interviews with teachers in preschools.
Klíčová slova
tradiční mateřská škola, firemní mateřská škola, specifika práce učitele firemní mateřské školy
Klíčová slova v angličtině
traditional preschool, business preschool, specifics in the work of a teacher in a business preschool
Rozsah průvodní práce
62
Jazyk
CZ
Anotace
V bakalářské práci se autorka zabývá rozborem výchovně vzdělávací práce učitele tradič-ní a firemní mateřské školy. V teoretické části vymezuje současné pojetí tradiční mateřské školy, také prezentuje specifika firemní školy a objasňuje příčiny jejího vzniku v retrospek-tivě. V empirické části autorka popisuje práci učitele tradiční a firemní mateřské školy, pro-střednictvím kvalitativního výzkumu, který byl realizovaný s využitím rozhovorů s učitelkami mateřských škol.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis focuses on an analysis of teacher's tasks in education and training in a traditional and business preschool. The theoretical part characterizes features of a con-temporary traditional preschool. It also involves specific details about a business preschool and provides the reasons of its establishment retrospectively. Furthermore, the author describes the job of a teacher in a traditional and business preschool through a qualitative research, which is based on interviews with teachers in preschools.
Klíčová slova
tradiční mateřská škola, firemní mateřská škola, specifika práce učitele firemní mateřské školy
Klíčová slova v angličtině
traditional preschool, business preschool, specifics in the work of a teacher in a business preschool
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury k tématu vzniku a vývoje firemních mateřských škol.
Vymezení teoretických východisek o příčinách vzniku firemních mateřských škol.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím interview.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat pomocí otevřeného kódování.
Zpracování teoretického modelu z výsledků výzkumu.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury k tématu vzniku a vývoje firemních mateřských škol.
Vymezení teoretických východisek o příčinách vzniku firemních mateřských škol.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím interview.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat pomocí otevřeného kódování.
Zpracování teoretického modelu z výsledků výzkumu.
Seznam doporučené literatury
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 193 s. ISBN 978-80-2471-568-1.
PEMOVÁ, Terezie a Radek PTÁČEK. Soukromá a firemní školka od A do Z: jak založit a provozovat soukromé nebo firemní zařízení předškolní výchovy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 167 s. ISBN 978-80-247-4699-9.
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISVB 978-80-247-5107-8.
GORDON, Kimberly A. Early childhood education: becoming a professional. Los Angeles: SAGE, c2014. ISBN 978-1-4129-7345-8.
PRŮCHA, Jan. Předškolní dítě a svět vzdělávání: přehled teorie, praxe a výzkumných poznatků. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-323-5.
Seznam doporučené literatury
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 193 s. ISBN 978-80-2471-568-1.
PEMOVÁ, Terezie a Radek PTÁČEK. Soukromá a firemní školka od A do Z: jak založit a provozovat soukromé nebo firemní zařízení předškolní výchovy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 167 s. ISBN 978-80-247-4699-9.
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISVB 978-80-247-5107-8.
GORDON, Kimberly A. Early childhood education: becoming a professional. Los Angeles: SAGE, c2014. ISBN 978-1-4129-7345-8.
PRŮCHA, Jan. Předškolní dítě a svět vzdělávání: přehled teorie, praxe a výzkumných poznatků. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-323-5.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou práci na standardní úrovni. Na otázky komise odpovídala operativně. Školitel hodnotí práci studentky jako velmi zodpovědnou. Oponent pozitivně hodnotí teoretickou část, ale vytýká formulace cílů praktické části. Dr. Pacholík položil otázku zaměřenou na motivy k výběru respondentů k výzkumu.