Tato bakalářská práce poukazuje na problematiku ve firemním vzdělávání, individuální zaměření na vzdělávání a rozvíjení kompetencí zaměstnanců na daných pozicích. Chce zdůraznit důležitost rozvoje zaměstnanců na profesní úrovni, která je přínosem nejenom pro zaměstnance samotného, ale především pro firmu, do které posléze zaměstnanec vkládá své nabyté zkušenosti a dovednosti. Nabízí několik forem, které mohou být při vzdělávání uplatněny. Klade důraz na rozvoj pracovníků ve firmě, což je jeden z klíčových faktorů úspěchu firmy a její konkurenceschopnosti na trhu. V teoretické části budou definovány základní pojmy, metody, formy vzdělávání, klíčové kompetence a Kirkpatrickův model evaluace. Zmíníme také trendy v rozvoji vzdělávání pracovníků, tvorbu projektu vzdělávání a její náležitosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis point to the issues of company educating, individual specialization in educating and developing employees competences on each position. Points out importance of employee progress on professional level, which is benefit not only for employee himself, but the company primarily for educated employees, who put their gained experience and skills into this company. It offers few forms of educating which could be applied in educational process. It lays stress on employees' growth, which is one of the key factors of company success and it´s competitive ability on the market. In theoretical part will be defined basic terms, methods, forms of educating, key competencies and Kirkpatrick evaluation system. We also mention new trends in educating, education process creation and its terms.
Klíčová slova
firemní vzdělávání, individuální vzdělávání, klíčové kompetence, efektivita, plán vzdělávání, metody a formy vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
company educating, individual educating, key competencies, efficiency, plan of educating, methods and forms of educating,
Rozsah průvodní práce
62 s. (68 118 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce poukazuje na problematiku ve firemním vzdělávání, individuální zaměření na vzdělávání a rozvíjení kompetencí zaměstnanců na daných pozicích. Chce zdůraznit důležitost rozvoje zaměstnanců na profesní úrovni, která je přínosem nejenom pro zaměstnance samotného, ale především pro firmu, do které posléze zaměstnanec vkládá své nabyté zkušenosti a dovednosti. Nabízí několik forem, které mohou být při vzdělávání uplatněny. Klade důraz na rozvoj pracovníků ve firmě, což je jeden z klíčových faktorů úspěchu firmy a její konkurenceschopnosti na trhu. V teoretické části budou definovány základní pojmy, metody, formy vzdělávání, klíčové kompetence a Kirkpatrickův model evaluace. Zmíníme také trendy v rozvoji vzdělávání pracovníků, tvorbu projektu vzdělávání a její náležitosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis point to the issues of company educating, individual specialization in educating and developing employees competences on each position. Points out importance of employee progress on professional level, which is benefit not only for employee himself, but the company primarily for educated employees, who put their gained experience and skills into this company. It offers few forms of educating which could be applied in educational process. It lays stress on employees' growth, which is one of the key factors of company success and it´s competitive ability on the market. In theoretical part will be defined basic terms, methods, forms of educating, key competencies and Kirkpatrick evaluation system. We also mention new trends in educating, education process creation and its terms.
Klíčová slova
firemní vzdělávání, individuální vzdělávání, klíčové kompetence, efektivita, plán vzdělávání, metody a formy vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
company educating, individual educating, key competencies, efficiency, plan of educating, methods and forms of educating,
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti firemního vzdělávání, stanovování vzdělávacích cílů zaměstnavateli a zaměstnanci, odborných kompetencí a jejich využití v praxi.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti firemního vzdělávání, stanovování vzdělávacích cílů zaměstnavateli a zaměstnanci, odborných kompetencí a jejich využití v praxi.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BARTÁK, Jan. Aktuální problémy vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizacích. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2015. ISBN 978-80-7452-113-3.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. Pedagogika (Grada), 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MEISENHEIMER, Claire Gavin. Improving quality: a guide to effective programs. Gaithersburg, Md.: Aspen Publication, 1997. ISBN 0834209101.
VODÁK, Jozef a Alžbeta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada, 2011. Management (Grada). ISBN 978-80-247-3651-8.
Seznam doporučené literatury
BARTÁK, Jan. Aktuální problémy vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizacích. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2015. ISBN 978-80-7452-113-3.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. Pedagogika (Grada), 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MEISENHEIMER, Claire Gavin. Improving quality: a guide to effective programs. Gaithersburg, Md.: Aspen Publication, 1997. ISBN 0834209101.
VODÁK, Jozef a Alžbeta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada, 2011. Management (Grada). ISBN 978-80-247-3651-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně představila teoretická východiska práce, dále se věnovala popisu praktické části a realizovaného výzkumného šetření. Studentka uvedla výzkumné cíle a výzkumné otázky a stručně popsala výzkumnou strategii. Následně prezentovala výsledky výzkumu a prezentovala doporučení pro praxi a závěry. Dále studentka odpovídala na otázky k obhajobě a na otázky členů komise. Studentka byla k obhajobě připravená. Dr. Hrnčiříková konstatovala, že potenciál práce zůstal nevyčerpaný. Dr. Krausová se vyjádřila k povrchně zpracované teoretické části, na které pak stojí vágně zpracovaný výzkum.