Bakalářská práce se zabývá formami a metodami vzdělávání dospělých v prostředí
firemního vzdělávání ve vybrané organizaci. Teoretická část je věnována obecně formám
a metodám vzdělávání a jejich klasifikaci. Zahrnuje charakteristiku vybraných metod, které jsou nejčastěji uplatňovány v rámci firemního vzdělávání. Praktická část se zabývá
výzkumným projektem, který je zaměřen na preference forem a metod vzdělávání
zaměstnanců ve vybrané organizaci. Na základě výsledků dotazníkového šetření je
navrženo doporučení pro oddělení metodiky a podpory prodeje této společnosti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the forms and methods of adult education in company
education regarding one selected organization. In the theoretical part, the bachelor thesis covers common forms and methods and its classification. It includes descriptions of
selected methods which are most often applied in company education. The practical part deals with the research project that focuses on the preference of forms and methods of
education in a selected organization. Based on the survey results a recommendation is
formulated for the methodology and sales support department of the selected company.
Klíčová slova
vzdělávání dospělých, firemní vzdělávání, formy vzdělávání dospělých, metody vzdělávání dospělých, pojmy vzdělávání dospělých
Klíčová slova v angličtině
Keywords: adult education, company education, forms of adult education, methods of adult education, terminology in adult education
Rozsah průvodní práce
77 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá formami a metodami vzdělávání dospělých v prostředí
firemního vzdělávání ve vybrané organizaci. Teoretická část je věnována obecně formám
a metodám vzdělávání a jejich klasifikaci. Zahrnuje charakteristiku vybraných metod, které jsou nejčastěji uplatňovány v rámci firemního vzdělávání. Praktická část se zabývá
výzkumným projektem, který je zaměřen na preference forem a metod vzdělávání
zaměstnanců ve vybrané organizaci. Na základě výsledků dotazníkového šetření je
navrženo doporučení pro oddělení metodiky a podpory prodeje této společnosti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the forms and methods of adult education in company
education regarding one selected organization. In the theoretical part, the bachelor thesis covers common forms and methods and its classification. It includes descriptions of
selected methods which are most often applied in company education. The practical part deals with the research project that focuses on the preference of forms and methods of
education in a selected organization. Based on the survey results a recommendation is
formulated for the methodology and sales support department of the selected company.
Klíčová slova
vzdělávání dospělých, firemní vzdělávání, formy vzdělávání dospělých, metody vzdělávání dospělých, pojmy vzdělávání dospělých
Klíčová slova v angličtině
Keywords: adult education, company education, forms of adult education, methods of adult education, terminology in adult education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti firemního vzdělávání, androdidaktiky a řízení lidských zdrojů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti firemního vzdělávání, androdidaktiky a řízení lidských zdrojů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-168-3.
LANGER, Tomáš. Moderní lektor: průvodce úspěšného vzdělavatele dospělých. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-271-0093-4.
MUŽÍK, Jaroslav. Androdidaktika. Vyd. 2. přeprac. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-7357-045-9.
MUŽÍK, Jaroslav. Řízení vzdělávacího procesu: andragogická didaktika. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011. Vzdělávání dospělých. ISBN 978-80-7357-581-6.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-168-3.
LANGER, Tomáš. Moderní lektor: průvodce úspěšného vzdělavatele dospělých. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-271-0093-4.
MUŽÍK, Jaroslav. Androdidaktika. Vyd. 2. přeprac. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-7357-045-9.
MUŽÍK, Jaroslav. Řízení vzdělávacího procesu: andragogická didaktika. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011. Vzdělávání dospělých. ISBN 978-80-7357-581-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně představila teoretická východiska práce, zdůvodnila volbu tématu a dále se věnovala představení praktické části. Studentka popsala výzkumnou strategii a realizaci výzkumného šetření. Stěžejní část byla tvořena prezentací výsledků výzkumného šetření a doporučení pro praxi. Následně studentka odpovídala na otázky k obhajobě a na otázky členů komise. Studentka byla k obhajobě adekvátně připravená. Dr. Krausová se doptávala na stanovené proměnné.