Bakalářská práce se zabývá problematikou dalšího profesního vzdělávání osob starších 50 let. Teoretická část pojednává o celoživotním učení, vzdělávání dospělých a dalším profesním vzdělávání. Objasňuje teoretické přístupy a základní pojmy. Charakterizuje cílovou skupinu 50+ a popisuje činitele ovlivňující jejich další vzdělávání a rozvoj. Na základě vymezení teoretických východisek zkoumané problematiky předkládá empirický výzkum, který usiluje o zjištění názoru personalistů na další profesní vzdělávání a rozvoj zaměstnanců v souvislosti s věkem.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the problem of continuing vocational education of people over age 50+. The theoretical part deals with the lifelong learning, adult education and continuing vocational education. This part clarifies theoretical approaches and basic concepts. The theoretical part also describes the specifics of the target group of people over 50+ and describes the factors which affect their continuing education and development. Based on the definiton of the theoretical background this bachelor thesis presents the empirical research which seeks to determine the opinion of HR professionals to continuing vocational education and development of employees links to their age.
Klíčová slova
Celoživotní učení, vzdělávání a rozvoj, kvalifikace a profese, další profesní vzdělávání dospělých, cílová skupina 50+.
Klíčová slova v angličtině
Lifelong learning, education and development, qualification and proffesion, continuing vocational education, people over age 50+.
Rozsah průvodní práce
61
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou dalšího profesního vzdělávání osob starších 50 let. Teoretická část pojednává o celoživotním učení, vzdělávání dospělých a dalším profesním vzdělávání. Objasňuje teoretické přístupy a základní pojmy. Charakterizuje cílovou skupinu 50+ a popisuje činitele ovlivňující jejich další vzdělávání a rozvoj. Na základě vymezení teoretických východisek zkoumané problematiky předkládá empirický výzkum, který usiluje o zjištění názoru personalistů na další profesní vzdělávání a rozvoj zaměstnanců v souvislosti s věkem.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the problem of continuing vocational education of people over age 50+. The theoretical part deals with the lifelong learning, adult education and continuing vocational education. This part clarifies theoretical approaches and basic concepts. The theoretical part also describes the specifics of the target group of people over 50+ and describes the factors which affect their continuing education and development. Based on the definiton of the theoretical background this bachelor thesis presents the empirical research which seeks to determine the opinion of HR professionals to continuing vocational education and development of employees links to their age.
Klíčová slova
Celoživotní učení, vzdělávání a rozvoj, kvalifikace a profese, další profesní vzdělávání dospělých, cílová skupina 50+.
Klíčová slova v angličtině
Lifelong learning, education and development, qualification and proffesion, continuing vocational education, people over age 50+.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti celoživotního učení, dalšího profesního vzdělávání a edukace dospělých nad 50 let.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti celoživotního učení, dalšího profesního vzdělávání a edukace dospělých nad 50 let.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7.
BEJTKOVSKÝ, Jiří. Zaměstnanci věkové kategorie 50+ z pohledu řízení lidských zdrojů. Žilina: Georg, 2013. ISBN 978-80-8154-052-3.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
MUŽÍK, Jaroslav. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7357-738-4.
PALÁN, Zdeněk a Tomáš LANGER. Základy andragogiky. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-58-7.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7.
BEJTKOVSKÝ, Jiří. Zaměstnanci věkové kategorie 50+ z pohledu řízení lidských zdrojů. Žilina: Georg, 2013. ISBN 978-80-8154-052-3.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
MUŽÍK, Jaroslav. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7357-738-4.
PALÁN, Zdeněk a Tomáš LANGER. Základy andragogiky. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-58-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka vymezila teoretická východiska práce, zdůvodnila volbu tématu a věnovala se praktické části. Studentka popsala výzkumnou strategii - výzkumný soubor, techniku sběru dat a metody výzkumu. Následně studentka prezentovala výsledky výzkumu, uvedla doporučení pro praxi a odpovídala na otázky k obhajobě. Následně studentka odpovídala na otázky členů komise. Doc. Balvín se doptával na teoretickou část práce a některé zdroje.