Tato bakalářská práce se zabývá problematikou podnikového vzdělávání zaměstnanců. Práce se skládá se ze dvou částí, části teoretické a praktické. V teoretické části jsou
definovány cíle a význam podnikového vzdělávání, jednotlivé fáze systematického cyklu podnikového vzdělávání, vzdělávací formy a metody, proces hodnocení vzdělávání, včetně charakteristiky a popisu systému vzdělávání ve společnosti On Semiconductor Czech
Republic, s.r.o. Cílem práce je zjistit spokojenost zaměstnanců průmyslového podniku s poskytovaným vzděláváním, jeho kvalitou, realizací, obsahem, přínosem a následným využitím v pracovním procesu. V praktické části jsou v rámci kvantitativního výzkumu realizovaného formou dotazníkového šetření zjišťovány preference vzdělávacích metod, spokojenost s realizací dosavadního systému vzdělávání. V závislosti na předem stanovených kritériích, jakými jsou, délka zaměstnání, pohlaví a dosažené vzdělání jsou zkoumány také případné rozdíly v hodnocení vzdělávání.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is about problematics of company employees education. Thesis consists of two parts, theoretical part and practical part.
There are defined targets and meanings of company education, individual phase of systematic cycle of company education, learning forms and methods, process evaluation of education including characteristics and describe of educations system in company On Semiconductor Czech Republic, s.r.o. in theoretical part. Target of the bachelor thesis is to find out satisfaction of industry company employees with provided education, its quality, realization, benefit and follow-up use in working process. In practical part are within quantitative research realized by questionnaire survey detected preferences of education methods, satisfaction with realization of existing education system. Depending on predetermined criteria, such as length ofthe employment, sex and educational attainment are also investigated differences in evaluation of education.
Klíčová slova
podnikové vzdělávání, systematický cyklus podnikového vzdělávání,
trénink, zácvik, evaluace vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
company education, systematic cycle of company education, training, evaluation of education.
Rozsah průvodní práce
xcviii; 98s.(134 166 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou podnikového vzdělávání zaměstnanců. Práce se skládá se ze dvou částí, části teoretické a praktické. V teoretické části jsou
definovány cíle a význam podnikového vzdělávání, jednotlivé fáze systematického cyklu podnikového vzdělávání, vzdělávací formy a metody, proces hodnocení vzdělávání, včetně charakteristiky a popisu systému vzdělávání ve společnosti On Semiconductor Czech
Republic, s.r.o. Cílem práce je zjistit spokojenost zaměstnanců průmyslového podniku s poskytovaným vzděláváním, jeho kvalitou, realizací, obsahem, přínosem a následným využitím v pracovním procesu. V praktické části jsou v rámci kvantitativního výzkumu realizovaného formou dotazníkového šetření zjišťovány preference vzdělávacích metod, spokojenost s realizací dosavadního systému vzdělávání. V závislosti na předem stanovených kritériích, jakými jsou, délka zaměstnání, pohlaví a dosažené vzdělání jsou zkoumány také případné rozdíly v hodnocení vzdělávání.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is about problematics of company employees education. Thesis consists of two parts, theoretical part and practical part.
There are defined targets and meanings of company education, individual phase of systematic cycle of company education, learning forms and methods, process evaluation of education including characteristics and describe of educations system in company On Semiconductor Czech Republic, s.r.o. in theoretical part. Target of the bachelor thesis is to find out satisfaction of industry company employees with provided education, its quality, realization, benefit and follow-up use in working process. In practical part are within quantitative research realized by questionnaire survey detected preferences of education methods, satisfaction with realization of existing education system. Depending on predetermined criteria, such as length ofthe employment, sex and educational attainment are also investigated differences in evaluation of education.
Klíčová slova
podnikové vzdělávání, systematický cyklus podnikového vzdělávání,
trénink, zácvik, evaluace vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
company education, systematic cycle of company education, training, evaluation of education.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti firemního vzdělávání a hodnocení procesu vzdělávání v organizaci.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému a hypotéz.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti firemního vzdělávání a hodnocení procesu vzdělávání v organizaci.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému a hypotéz.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Personální management. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7167-614-5.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání: strategický přístup ke vzdělávání pracovníků. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1457-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
VODÁK, Josef a Alžběta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3651-8.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Personální management. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7167-614-5.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání: strategický přístup ke vzdělávání pracovníků. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1457-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
VODÁK, Josef a Alžběta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3651-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka pohovořila o teoretické části práce a uvedla teoretická východiska. Dále se věnovala popisu praktické části a popisu výzkumného šetření. Uvedeny byly výzkumné cíle, výzkumné otázky a hypotézy, včetně způsobu jejich ověřování. Následně studentka prezentovala výsledky výzkumu, uvedla doporučení pro praxi a odpovídala na otázky k obhajobě. Celkově byla studentka k obhajobě připravená.