Tato práce se zabývá motivací administrativních zaměstnanců vybraných okresních soudů k dalšímu profesnímu vzdělávání. Teoretická část vymezuje hlavní aspekty oblasti motivace, vzdělávání dospělých v kontextu celoživotního učení a soudnictví v České republice. Důraz je kladen zejména na další profesní vzdělávání a s tím spojené otázky kvalifikace, kompetence a vzdělávacích bariér. Praktická část práce formou kvantitativního výzkumu zjišťuje rozdíly v motivaci k dalšímu profesnímu vzdělávání administrativních zaměstnanců vybraných okresních soudů, a to zejména ve vztahu k jejich pracovnímu zařazení.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the motivation towards further education of clerical emloyees working in administration in selected district court offices. The theoretical part defines the main aspects of motivation, adult education in the context of lifelong learning and the judiciary in the Czech republic. The main focus is placed on the further professional education and the necessary qualification, competence and the barriers to education. The practical part used the quantitative research to illustrate the differences in motivation for further professional education of the clerical staff working in selected district court offices in relation to their work function.
Klíčová slova
motivace, stimulace, řízení lidských zdrojů, další profesní vzdělávání, celoživotní učení, bariéry ve vzdělávání, kvalifikace, kompetence, soudnictví, justiční akademie
Klíčová slova v angličtině
motivation, stimulation, human resources management, the further professional learning, lifelong learning, barrier to education, qualification, competency, the judiciary, Judicial Academy
Rozsah průvodní práce
85
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá motivací administrativních zaměstnanců vybraných okresních soudů k dalšímu profesnímu vzdělávání. Teoretická část vymezuje hlavní aspekty oblasti motivace, vzdělávání dospělých v kontextu celoživotního učení a soudnictví v České republice. Důraz je kladen zejména na další profesní vzdělávání a s tím spojené otázky kvalifikace, kompetence a vzdělávacích bariér. Praktická část práce formou kvantitativního výzkumu zjišťuje rozdíly v motivaci k dalšímu profesnímu vzdělávání administrativních zaměstnanců vybraných okresních soudů, a to zejména ve vztahu k jejich pracovnímu zařazení.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the motivation towards further education of clerical emloyees working in administration in selected district court offices. The theoretical part defines the main aspects of motivation, adult education in the context of lifelong learning and the judiciary in the Czech republic. The main focus is placed on the further professional education and the necessary qualification, competence and the barriers to education. The practical part used the quantitative research to illustrate the differences in motivation for further professional education of the clerical staff working in selected district court offices in relation to their work function.
Klíčová slova
motivace, stimulace, řízení lidských zdrojů, další profesní vzdělávání, celoživotní učení, bariéry ve vzdělávání, kvalifikace, kompetence, soudnictví, justiční akademie
Klíčová slova v angličtině
motivation, stimulation, human resources management, the further professional learning, lifelong learning, barrier to education, qualification, competency, the judiciary, Judicial Academy
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti motivace, dalšího profesního vzdělávání a soudnictví.
Příprava metodiky výzkumné části, zpracování projektu výzkumu, stanovení výzkumného problému a hypotéz.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti motivace, dalšího profesního vzdělávání a soudnictví.
Příprava metodiky výzkumné části, zpracování projektu výzkumu, stanovení výzkumného problému a hypotéz.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
FORSYTH, Patrick. Jak motivovat lidi. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-386-2.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KLEIBL, Jiří, Zuzana DVOŘÁKOVÁ a Bořivoj ŠUBRT. Řízení lidských zdrojů. Praha: C.H. Beck, 2001. ISBN 80-7179-389-2.
KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada, 2010. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2497-3.
MATULČÍKOVÁ,Marta a Július MATULČÍK. Vzdelávanie a Kariéra. Bratislava: vydavatelstvo Ekonóm, 2009. ISBN 978-80-225-2700-2.
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC (eds.). Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2.
Seznam doporučené literatury
FORSYTH, Patrick. Jak motivovat lidi. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-386-2.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KLEIBL, Jiří, Zuzana DVOŘÁKOVÁ a Bořivoj ŠUBRT. Řízení lidských zdrojů. Praha: C.H. Beck, 2001. ISBN 80-7179-389-2.
KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada, 2010. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2497-3.
MATULČÍKOVÁ,Marta a Július MATULČÍK. Vzdelávanie a Kariéra. Bratislava: vydavatelstvo Ekonóm, 2009. ISBN 978-80-225-2700-2.
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC (eds.). Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně představila teoretickou část práce, zdůvodnila volbu tématu a dále hovořila o praktické části práce. Představena byla výzkumná strategie - výzkumné cíle, výzkumné otázky, hypotézy a výzkumný soubor. Následně se studentka věnovala prezentaci výsledků výzkumného šetření. Studentka odpověděla na otázky k obhajobě a na otázky členů komise, kteří ocenili prezentaci. Celkově byla studentka k obhajobě adekvátně připravená.