Diplomová práce se zaměřuje na vliv způsobu výchovy na sebehodnocení dětí. První část se věnuje vymezení rodiny, jejich druhů a funkcí. Také výchovou a různým pohledům na užívané způsoby výchovy. Ústřední je teoretické vymezení sebehodnocení, souvisejících pojmů a charakteristika sebehodnocení v období pubescence. V rámci praktické části práce byly zjišťovány převládající výchovné styly a míra sebehodnocení. Byla hledána zejména souvislost mezi výchovou a sebehodnocením dětí v období pubescence. Cílem práce je zjistit, zda existují rozdíly v míře sebehodnocení pubescentů v závislosti na výchovném způsobu.
Anotace v angličtině
This thesis focused on the influence of parenting styles on a child's self-valuation. The first part deals with the definition of the family, their types and functions. Also, upbringing and different views on ways used of upbringing. The main part is defined self-valuation, related concepts and characteristics of self-valuation during pubescence. In the practical part of the thesis, we looked the prevailing parenting styles and measure of self-valuation. We were looking for mainly the link between upbringing and child's self-valuation during pubescence. The aim of research is to find out differences in the self-valuation of pubescent depending on parenting style.
Diplomová práce se zaměřuje na vliv způsobu výchovy na sebehodnocení dětí. První část se věnuje vymezení rodiny, jejich druhů a funkcí. Také výchovou a různým pohledům na užívané způsoby výchovy. Ústřední je teoretické vymezení sebehodnocení, souvisejících pojmů a charakteristika sebehodnocení v období pubescence. V rámci praktické části práce byly zjišťovány převládající výchovné styly a míra sebehodnocení. Byla hledána zejména souvislost mezi výchovou a sebehodnocením dětí v období pubescence. Cílem práce je zjistit, zda existují rozdíly v míře sebehodnocení pubescentů v závislosti na výchovném způsobu.
Anotace v angličtině
This thesis focused on the influence of parenting styles on a child's self-valuation. The first part deals with the definition of the family, their types and functions. Also, upbringing and different views on ways used of upbringing. The main part is defined self-valuation, related concepts and characteristics of self-valuation during pubescence. In the practical part of the thesis, we looked the prevailing parenting styles and measure of self-valuation. We were looking for mainly the link between upbringing and child's self-valuation during pubescence. The aim of research is to find out differences in the self-valuation of pubescent depending on parenting style.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti stylů výchovy, hodnocení dítěte rodiči a faktorů sebehodnocení dítěte.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti stylů výchovy, hodnocení dítěte rodiči a faktorů sebehodnocení dítěte.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
NOVÁK, Tomáš. Jak vychovat sebevědomé dítě. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4522-0.
ŘÍČAN, Pavel. S dětmi chytře a moudře: psychologie výchovy pro rodiče a prarodiče. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0343-8.
SIEGEL, Daniel J. a Tina Payne BRYSON. Klidná výchova k disciplíně. V Praze: Triton, 2015. ISBN 978-80-7387-848-1.
SILBERT, Linda Bress a Alvin J. SILBERT. Proč chytré děti dostávají špatné známky. Brno: Edika, 2013. ISBN 978-80-266-0166-1.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
NOVÁK, Tomáš. Jak vychovat sebevědomé dítě. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4522-0.
ŘÍČAN, Pavel. S dětmi chytře a moudře: psychologie výchovy pro rodiče a prarodiče. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0343-8.
SIEGEL, Daniel J. a Tina Payne BRYSON. Klidná výchova k disciplíně. V Praze: Triton, 2015. ISBN 978-80-7387-848-1.
SILBERT, Linda Bress a Alvin J. SILBERT. Proč chytré děti dostávají špatné známky. Brno: Edika, 2013. ISBN 978-80-266-0166-1.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně představila teoretická východiska a dále se věnovala metodologii výzkumu. Uvedla výzkumné cíle, výzkumné otázky, metodu sběru dat a analýzu dat. Blíže představila výzkumný soubor a přešla k prezentaci závěrů diplomové práce. Studentka podrobně interpretovala výsledky. Studentka byla na obhajobu velmi dobře připravená a adekvátně zodpověděla otázky k obhajobě.