Tato diplomová práce se zaměřuje na absolventy oboru Sociální pedagogika a jejich uplatnění na pracovním trhu. Teoretická část popisuje sociální pedagogiku nejprve z obecného hlediska, dále pak z historického a poté se zabývá studijním oborem Sociální pedagogika, jeho absolventy a možnostmi jejich uplatnění na trhu práce. V praktické části zjišťujeme prostřednictvím kvantitativního výzkumu, jak se na pracovním trhu uplatňují absolventi oboru Sociální pedagogika z Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a jak nyní hodnotí obor, který vystudovali.
Anotace v angličtině
This master thesis is focused on social pedagogy graduates and their success on the labour market. The theoretical part describes social pedagogy from general terms first then histo-rical terms and then it deals with degree course of Social pedagogy, graduates and their possibilities of success on the labour market. In the practical part, we determine the suc-cess of Social pedagogy graduates from Tomas Bata University in Zlín by quantitative research and how they evaluate the course they graduated.
Klíčová slova
sociální pedagogika, absolvent oboru Sociální pedagogika, trh práce, uplatnění na trhu práce
Klíčová slova v angličtině
social pedagogy, graduate of Social pedagogy, labour market, success on the labour mar-ket
Rozsah průvodní práce
68 s. (83 992 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zaměřuje na absolventy oboru Sociální pedagogika a jejich uplatnění na pracovním trhu. Teoretická část popisuje sociální pedagogiku nejprve z obecného hlediska, dále pak z historického a poté se zabývá studijním oborem Sociální pedagogika, jeho absolventy a možnostmi jejich uplatnění na trhu práce. V praktické části zjišťujeme prostřednictvím kvantitativního výzkumu, jak se na pracovním trhu uplatňují absolventi oboru Sociální pedagogika z Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a jak nyní hodnotí obor, který vystudovali.
Anotace v angličtině
This master thesis is focused on social pedagogy graduates and their success on the labour market. The theoretical part describes social pedagogy from general terms first then histo-rical terms and then it deals with degree course of Social pedagogy, graduates and their possibilities of success on the labour market. In the practical part, we determine the suc-cess of Social pedagogy graduates from Tomas Bata University in Zlín by quantitative research and how they evaluate the course they graduated.
Klíčová slova
sociální pedagogika, absolvent oboru Sociální pedagogika, trh práce, uplatnění na trhu práce
Klíčová slova v angličtině
social pedagogy, graduate of Social pedagogy, labour market, success on the labour mar-ket
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti profesní kompetence sociálního pedagoga, jeho uplatnění na trhu práce a legislativního rámce pro výkon profese sociálního pedagoga.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti profesní kompetence sociálního pedagoga, jeho uplatnění na trhu práce a legislativního rámce pro výkon profese sociálního pedagoga.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3470-5.
ŠVARCOVÁ, Jena, Vít GABRHEL a Ondřej CÍCHA. Makroekonomické aspekty vývoje trhu práce ve vztahu k absolventům škol v ČR. Zlín: CEED, 2014. Vědecké spisy. ISBN 978-80-87301-18-0.
ZELENKA, Martin. Přechod absolventů škol ze vzdělávání na pracovní trh. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2008. ISBN 978-80-7290-372-6.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3470-5.
ŠVARCOVÁ, Jena, Vít GABRHEL a Ondřej CÍCHA. Makroekonomické aspekty vývoje trhu práce ve vztahu k absolventům škol v ČR. Zlín: CEED, 2014. Vědecké spisy. ISBN 978-80-87301-18-0.
ZELENKA, Martin. Přechod absolventů škol ze vzdělávání na pracovní trh. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2008. ISBN 978-80-7290-372-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala teoretická východiska práce, dále hovořila o metodologii výzkumu. Konkrétně uvedla výzkumné cíle, výzkumné otázky, metodu sběru dat a představila závěry výzkumu. Následně studentka odpovídala na otázky k obhajobě od vedoucího a oponenta. Předsedkyně komise se dotazovala na položky v dotazníku a na některé vybrané termíny, se kterými studentka v práci pracuje. Celkově byla studentka k obhajobě připravena.