V této bakalářské práci jsou v teoretické části vysvětleny základní pojmy a problematika týkající se oblasti multikulturní výchovy, profesního vzdělávání dospělých, možnosti využití multikulturní výchovy v rámci profesí a témat týkající se multikulturní osvěty. V praktické části je výzkum zaměřen na otázky týkající se postojů respondentů k multikulturní výchově a vzdělávání v profesním vzdělávání dospělých. Zjištěné výsledky jsou logicky seřazeny a prezentovány pomocí tabulek a grafů. V rámci výzkumu jsou pak zjištěná data interpretována.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this bachelor thesis contains explanation of basic terms and the issue of multicultural education, vocational education of adults, possibility of using multicultural education in professions and topics related to multicultural education. In the practical part of the study, the research is focused on issues related to the attitudes of respondents to multicultural education in vocational training of adults. The results are logically sorted and presented in tables and graphs and obtained data is then interpreted.
V této bakalářské práci jsou v teoretické části vysvětleny základní pojmy a problematika týkající se oblasti multikulturní výchovy, profesního vzdělávání dospělých, možnosti využití multikulturní výchovy v rámci profesí a témat týkající se multikulturní osvěty. V praktické části je výzkum zaměřen na otázky týkající se postojů respondentů k multikulturní výchově a vzdělávání v profesním vzdělávání dospělých. Zjištěné výsledky jsou logicky seřazeny a prezentovány pomocí tabulek a grafů. V rámci výzkumu jsou pak zjištěná data interpretována.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this bachelor thesis contains explanation of basic terms and the issue of multicultural education, vocational education of adults, possibility of using multicultural education in professions and topics related to multicultural education. In the practical part of the study, the research is focused on issues related to the attitudes of respondents to multicultural education in vocational training of adults. The results are logically sorted and presented in tables and graphs and obtained data is then interpreted.
Zpracování rešerše s studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturní výchovy, andragogiky a vzdělávání dospělých.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat a jejich interpretace.
Pezentace výsledků výzkumu a jeho shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše s studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturní výchovy, andragogiky a vzdělávání dospělých.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat a jejich interpretace.
Pezentace výsledků výzkumu a jeho shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BALVÍN, Jaroslav. Pedagogika, andragogika a multikulturalita. Praha: Hnutí R, 2012. ISBN 978-80-86798-07-3.
HLADÍK, Jakub. Multikulturní výchova. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. ISBN 80-7318-424-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova. Praha: ISV nakladatelství, 2001. ISBN 80-85866-72-2.
ŠIŠKOVÁ, Tatjana. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 2008. ISBN: 978-80-7367-182-2.
Seznam doporučené literatury
BALVÍN, Jaroslav. Pedagogika, andragogika a multikulturalita. Praha: Hnutí R, 2012. ISBN 978-80-86798-07-3.
HLADÍK, Jakub. Multikulturní výchova. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. ISBN 80-7318-424-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova. Praha: ISV nakladatelství, 2001. ISBN 80-85866-72-2.
ŠIŠKOVÁ, Tatjana. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 2008. ISBN: 978-80-7367-182-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně popsala teoretická východiska práce, zdůvodnila volbu tématu a blíže představila praktickou část bakalářské práce. Uvedena byla také výzkumná strategie a stěžejní část byla tvořena prezentací výsledků výzkumného šetření po jednotlivých výzkumných otázkách. Následně studentka uvedla doporučení pro praxi, odpovídala na otázky k obhajobě a na otázky členů komise. Studentka byla k obhajobě adekvátně připravená. Dr. Skarupská se doptávala na sběr dat pomocí elektronického dotazníku. Dr. Krausová se doptávala na druh výběru respondentů. Dr. Hrnčiříková se doptávala na realizaci multikulturní výchovy na úrovni firem.