Diplomová práce je zaměřena na postoje k celoživotnímu vzdělávání u nelékařských zdravotnických pracovníků ve Fakultní nemocnici Brno a Krajské nemocnici T. Bati, a.s., Zlín. Teoretická část se zaobírá charakteristikou celoživotního vzdělávání, vzdělávání zdravotnických pracovníků a Registru zdravotnických pracovníků. V teoretické části je také popsána profese všeobecné sestry a zdravotního laboranta.
Cílem výzkumné části bylo zjistit postoje a motivace k celoživotnímu vzdělávání včetně Registru u nelékařských zdravotnických pracovníků, a to v závislosti na vzdělání, typu pracovního provozu, profesi, pomaturitním specializačním studiu, způsobu hrazení a čerpání volna na vzdělávací akce. Dalším cílem bylo získání informací, které vzdělávací akce nelékařští zdravotničtí pracovníci s různým typem vzdělání, provozu a profese více preferují a co je motivuje k jejich účasti na těchto akcích celoživotního vzdělávání.
Anotace v angličtině
The dissertation concentrates on the attitude of paramedical staff to lifelong education in the University Hospital Brno and Tomas Bata Regional Hospital Zlin. The theoretic part characterizes lifelong learning, medical staff education and Register of medical staff. The theoretic part also describes the professions of practical nurse and laboratory technician.
The aim of the experimental part was to determine the attitude and motivation to lifelong education including the Register of medical staff depending on education, type of work shift, profession, post-high school specialization education, way of payment and free time for educational activities. Another aim was to determine the eduactional activities which are preferred by paramedical staff with various level of education, work shifts and professions and their motivation to participate in these lifelong education activities.
lifelong education, learning, attitude, paramedical staff, Register, practical nurse, laboratory technician, education, work shift, specialization, University Hospital Brno, Tomas Bata Regional Hospital Zlin.
Rozsah průvodní práce
82 s. (126 574 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na postoje k celoživotnímu vzdělávání u nelékařských zdravotnických pracovníků ve Fakultní nemocnici Brno a Krajské nemocnici T. Bati, a.s., Zlín. Teoretická část se zaobírá charakteristikou celoživotního vzdělávání, vzdělávání zdravotnických pracovníků a Registru zdravotnických pracovníků. V teoretické části je také popsána profese všeobecné sestry a zdravotního laboranta.
Cílem výzkumné části bylo zjistit postoje a motivace k celoživotnímu vzdělávání včetně Registru u nelékařských zdravotnických pracovníků, a to v závislosti na vzdělání, typu pracovního provozu, profesi, pomaturitním specializačním studiu, způsobu hrazení a čerpání volna na vzdělávací akce. Dalším cílem bylo získání informací, které vzdělávací akce nelékařští zdravotničtí pracovníci s různým typem vzdělání, provozu a profese více preferují a co je motivuje k jejich účasti na těchto akcích celoživotního vzdělávání.
Anotace v angličtině
The dissertation concentrates on the attitude of paramedical staff to lifelong education in the University Hospital Brno and Tomas Bata Regional Hospital Zlin. The theoretic part characterizes lifelong learning, medical staff education and Register of medical staff. The theoretic part also describes the professions of practical nurse and laboratory technician.
The aim of the experimental part was to determine the attitude and motivation to lifelong education including the Register of medical staff depending on education, type of work shift, profession, post-high school specialization education, way of payment and free time for educational activities. Another aim was to determine the eduactional activities which are preferred by paramedical staff with various level of education, work shifts and professions and their motivation to participate in these lifelong education activities.
lifelong education, learning, attitude, paramedical staff, Register, practical nurse, laboratory technician, education, work shift, specialization, University Hospital Brno, Tomas Bata Regional Hospital Zlin.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k vzdělávání dospělých, motivaci k sebevzdělávání a možnosti vzdělávání ze strany organizace.
Příprava metodiky výzkumné části a realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvým dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k vzdělávání dospělých, motivaci k sebevzdělávání a možnosti vzdělávání ze strany organizace.
Příprava metodiky výzkumné části a realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvým dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BRŮHA, Dominik a Eva PROŠKOVÁ. Zdravotnická povolání. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2011. ISBN 978-80-7357- 661-5.
HAVRDOVÁ, Zuzana a Martin HAJNÝ. Praktická supervize: průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha: Galén, 2008. ISBN 978-80-7262-532-1.
MARKOVÁ, Eva. Dny Marty Staňkové III: vzdělávání sester: současnost a očekávání. Praha: Galén, 2006.
ISBN 80-7262-434-2.
PLEVELOVÁ, Ilona a kolektiv. Managment v ošetřovatelství. Praha: Grada Publishing, a.s. 2012. ISBN 978-80-247-3871-0.
ŠPIRUDOVÁ, Lenka. Doprovázení v ošetřovatelství II. Praha: Grada Publishing, a.s. 2015. ISBN 978-80-247-5711-7.
Seznam doporučené literatury
BRŮHA, Dominik a Eva PROŠKOVÁ. Zdravotnická povolání. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2011. ISBN 978-80-7357- 661-5.
HAVRDOVÁ, Zuzana a Martin HAJNÝ. Praktická supervize: průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha: Galén, 2008. ISBN 978-80-7262-532-1.
MARKOVÁ, Eva. Dny Marty Staňkové III: vzdělávání sester: současnost a očekávání. Praha: Galén, 2006.
ISBN 80-7262-434-2.
PLEVELOVÁ, Ilona a kolektiv. Managment v ošetřovatelství. Praha: Grada Publishing, a.s. 2012. ISBN 978-80-247-3871-0.
ŠPIRUDOVÁ, Lenka. Doprovázení v ošetřovatelství II. Praha: Grada Publishing, a.s. 2015. ISBN 978-80-247-5711-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala zaměření a výsledky výzkumu diplomové práce. Následně zodpovídala otázky uvedené v posudcích. Komise poukázala na tu skutečnost, že by doporučení pro praxi měla blíže vycházet z výsledků výzkumu.