Diplomová práce se věnuje uplatnění profesních kompetencí sociálního pedagoga jako vychovatele ve školní družině.
Práce je rozčleněna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část podrobně seznamuje s činnostmi a organizací školní družiny a kompetencemi sociálního pedagoga a vychovatele. Praktická část si klade za cíl zjistit, které z kompetencí sociálního pedagoga uplatňuje vychovatel při své práci ve školní družině nejvíce.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is devoted to applying the professional competence of social pedagogue as a tutor in the school club.
The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part closely describes the activities and organization of school clubs and competences of social pedagogue and tutor. The practical part aims to determine which of the competences of social pedagogue apply tutors for their work in the school club the most.
Klíčová slova
sociální pedagog, vychovatel, školní družina, jedinec, kompetence, výchova, škola, činnosti, organizace volného času, pedagogické situace, právní předpisy.
Klíčová slova v angličtině
social pedagogue, tutor, school club, individual, competence, education, school, activities, leisure time organization, educational situation, legislation
Rozsah průvodní práce
84 s.(114 756 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje uplatnění profesních kompetencí sociálního pedagoga jako vychovatele ve školní družině.
Práce je rozčleněna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část podrobně seznamuje s činnostmi a organizací školní družiny a kompetencemi sociálního pedagoga a vychovatele. Praktická část si klade za cíl zjistit, které z kompetencí sociálního pedagoga uplatňuje vychovatel při své práci ve školní družině nejvíce.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is devoted to applying the professional competence of social pedagogue as a tutor in the school club.
The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part closely describes the activities and organization of school clubs and competences of social pedagogue and tutor. The practical part aims to determine which of the competences of social pedagogue apply tutors for their work in the school club the most.
Klíčová slova
sociální pedagog, vychovatel, školní družina, jedinec, kompetence, výchova, škola, činnosti, organizace volného času, pedagogické situace, právní předpisy.
Klíčová slova v angličtině
social pedagogue, tutor, school club, individual, competence, education, school, activities, leisure time organization, educational situation, legislation
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek a pojmů vztahujících se ke kompetencím sociálního pedagoga a k roli vychovatele ve školní družině.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek a pojmů vztahujících se ke kompetencím sociálního pedagoga a k roli vychovatele ve školní družině.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského Bratislava, Filozofická fakulta, 2008. ISBN 978-80-969944-0-3.
BAKOŠOVÁ, Zlatica, Gabriela LUBELCOVÁ a Mária POTOČÁROVÁ. Sociálna pedagogika. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2005. ISBN 80-10-00485-5.
BELZ, Horst. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
PÁVKOVÁ, Jiřina a Bedřich HÁJEK. Školní družina. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-751-5.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského Bratislava, Filozofická fakulta, 2008. ISBN 978-80-969944-0-3.
BAKOŠOVÁ, Zlatica, Gabriela LUBELCOVÁ a Mária POTOČÁROVÁ. Sociálna pedagogika. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2005. ISBN 80-10-00485-5.
BELZ, Horst. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
PÁVKOVÁ, Jiřina a Bedřich HÁJEK. Školní družina. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-751-5.
Přílohy volně vložené
1 přiložené DVD
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně popsala teoretickou část práce a dále se věnovala části praktické. Zde popsala cíl výzkumu, uvedla výzkumné otázky a výzkumný soubor. Následně studentka hovořila o zpracování dat a interpetovala výsledky výzkumu. Dotazována byla na způsob výběru výzkumného souboru. Na závěr bylo uvedeno doporučení do praxe a odpovědi na otázky k obhajobě. Studentka reagovala na otázky členů komise a k obhajobě byla připravena.