Záměrem diplomové práce je nastínit morální vývoj jedince, seznámit s problematikou etické výchovy a interpretovat výsledky dotazníkového šetření. Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter.
Strukturu teoretické části tvoří pět kapitol a jejich podkapitoly, které vnáší osvětlení do teorií morálního vývoje. Teoretická část popisuje také etickou výchovu a přináší možnosti jejího využití. Dále se snaží nastínit možné metody práce s dětmi v mateřské škole.
Výzkumná část diplomové práce spočívá v přípravě a následné realizaci výzkumného šetření. Součástí empirické části jsou pomocí tabulek a grafů zpřehledněny výsledky výzkumu.
Anotace v angličtině
The thesis is focused of to outline the moral development of the individual, to get acquain-ted with the problems of ethical education and to interpret the results of the survey. The thesis has the character of a theoreticaly- empirical.
The structure of the theoretical part consists of five chapters and their subsections, which characterize the theories of moral development. The theoretical part describes ethical edu-cation and brings the possibilities of its use. It also seeks to outline the possible methods of work with children in kindergarten.
The practical part was aimed at the search and analysis of organization communication via questionnaire enquiry. Results are interpreted using tables and graphs.
Klíčová slova
etická výchova, morálka, morální vývoj, prosociální chování
Klíčová slova v angličtině
the Ethics, morality, moral development, prosocial behavior
Rozsah průvodní práce
77 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Záměrem diplomové práce je nastínit morální vývoj jedince, seznámit s problematikou etické výchovy a interpretovat výsledky dotazníkového šetření. Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter.
Strukturu teoretické části tvoří pět kapitol a jejich podkapitoly, které vnáší osvětlení do teorií morálního vývoje. Teoretická část popisuje také etickou výchovu a přináší možnosti jejího využití. Dále se snaží nastínit možné metody práce s dětmi v mateřské škole.
Výzkumná část diplomové práce spočívá v přípravě a následné realizaci výzkumného šetření. Součástí empirické části jsou pomocí tabulek a grafů zpřehledněny výsledky výzkumu.
Anotace v angličtině
The thesis is focused of to outline the moral development of the individual, to get acquain-ted with the problems of ethical education and to interpret the results of the survey. The thesis has the character of a theoreticaly- empirical.
The structure of the theoretical part consists of five chapters and their subsections, which characterize the theories of moral development. The theoretical part describes ethical edu-cation and brings the possibilities of its use. It also seeks to outline the possible methods of work with children in kindergarten.
The practical part was aimed at the search and analysis of organization communication via questionnaire enquiry. Results are interpreted using tables and graphs.
Klíčová slova
etická výchova, morálka, morální vývoj, prosociální chování
Klíčová slova v angličtině
the Ethics, morality, moral development, prosocial behavior
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti etické výchovy a jejího využití ve vzdělávacím procesu na preprimárním stupni.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti etické výchovy a jejího využití ve vzdělávacím procesu na preprimárním stupni.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HEJNA, Dalibor. Etická výchova. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2006. ISBN 80-704-4750-8.
LENCZ, Ladislav. Pedagogika etickej výchovy: výchova k prosociálnosti. Bratislava: Metodické centrum, 1992. ISBN 80-851-8513-X.
NOVÁKOVÁ, Marie a kolektiv. Učíme etickou výchovu. Praha: Luxpress, 2009. ISBN 978-80-7130-143-1.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.
DAVE ROBINSON, Chris Garratt. Introducing ethics. Reprint. Thriplow: Icon, 2008. ISBN 978-184-8310-087.
VACEK, Pavel. Rozvoj morálního vědomí žáků: metodické náměty k realizaci průřezových témat. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-807-3673-864.
Seznam doporučené literatury
HEJNA, Dalibor. Etická výchova. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2006. ISBN 80-704-4750-8.
LENCZ, Ladislav. Pedagogika etickej výchovy: výchova k prosociálnosti. Bratislava: Metodické centrum, 1992. ISBN 80-851-8513-X.
NOVÁKOVÁ, Marie a kolektiv. Učíme etickou výchovu. Praha: Luxpress, 2009. ISBN 978-80-7130-143-1.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.
DAVE ROBINSON, Chris Garratt. Introducing ethics. Reprint. Thriplow: Icon, 2008. ISBN 978-184-8310-087.
VACEK, Pavel. Rozvoj morálního vědomí žáků: metodické náměty k realizaci průřezových témat. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-807-3673-864.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně představila teoretická východiska práce a dále se věnovala prezentaci výzkumného šetření. Studentka uvedla cíle výzkumu, výzkumné otázky a realizaci výzkumného šetření. Dále studentka prezentovala výsledky výzkumu a odpovídala na otázky k obhajobě. Zmíněno bylo také doporučení pro praxi. Na závěr studentka reagovala na otázky členů komise. Studentka vhodně reagovala.