Na životní styl člověka má v současném moderním světě vliv mnoho faktorů. Výtvarná výchova je v této kvalifikační práci vnímána právě jako jeden z těchto faktorů, které se podílí na formování našeho životního stylu. Vybraná výzkumná oblast nám poskytuje obsáhlý a pestrý pohled na výtvarnou výchovu, kterou vnímáme jako jeden z možných prostředků vlivu v rámci edukačního procesu. Umožnuje jedinci podávat mnohem hlubší výpověď o okolní světě a také vnímat okolní svět v mnohem hlubších souvislostech.
Anotace v angličtině
People's lifestyle has many factors in today's modern world. Art education is perceived in this qualifying work as one of these factors that contributes to shaping our lifestyle. The selected research area provides us with an extensive and varied view of art education, which we perceive as one of the possible means of influence within the educational process. It allows the individual to give a much deeper testimony to the outside world and also to perceive the outside world in much deeper contexts.
Klíčová slova
životní styl, kvalita života, hodnoty, výtvarná tvorba, rodina, prostředí
Klíčová slova v angličtině
lifestyle, quality of life, values, art work, family, environment
Rozsah průvodní práce
145 s. z 173 s. - 4 s.(43 518)
Jazyk
CZ
Anotace
Na životní styl člověka má v současném moderním světě vliv mnoho faktorů. Výtvarná výchova je v této kvalifikační práci vnímána právě jako jeden z těchto faktorů, které se podílí na formování našeho životního stylu. Vybraná výzkumná oblast nám poskytuje obsáhlý a pestrý pohled na výtvarnou výchovu, kterou vnímáme jako jeden z možných prostředků vlivu v rámci edukačního procesu. Umožnuje jedinci podávat mnohem hlubší výpověď o okolní světě a také vnímat okolní svět v mnohem hlubších souvislostech.
Anotace v angličtině
People's lifestyle has many factors in today's modern world. Art education is perceived in this qualifying work as one of these factors that contributes to shaping our lifestyle. The selected research area provides us with an extensive and varied view of art education, which we perceive as one of the possible means of influence within the educational process. It allows the individual to give a much deeper testimony to the outside world and also to perceive the outside world in much deeper contexts.
Klíčová slova
životní styl, kvalita života, hodnoty, výtvarná tvorba, rodina, prostředí
Klíčová slova v angličtině
lifestyle, quality of life, values, art work, family, environment
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti formování životního stylu jedince, výtvarné výchovy a kvality života.
Příprava metodiky výzkumné části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativně orientovaného výzkumu metodou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti formování životního stylu jedince, výtvarné výchovy a kvality života.
Příprava metodiky výzkumné části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativně orientovaného výzkumu metodou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Seznam doporučené literatury
ŠVAŘÍČEK, Roman, K. Šeďová. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: PORTÁL, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
MOŽNÝ, Ivo. Rodina a společnost. Praha: SOCIOLOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ (SLON), 2011. ISBN 978-80-86429-87-8.
HEŘMANOVÁ, Eva. Koncepty, teorie a měření kvality života. Praha: SOCIOLOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ (SLON), 2012. ISBN 978-80-7419-106-0.
ZELINA, Miron. Teórie výchovy alebo hľadanie dobra. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo- Mladé letá, s. r. o., 2010. ISBN 978-80-10-01884-0.
KUBÁTOVÁ, Helena. Sociologie životního způsobu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-2456-0.
Seznam doporučené literatury
ŠVAŘÍČEK, Roman, K. Šeďová. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: PORTÁL, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
MOŽNÝ, Ivo. Rodina a společnost. Praha: SOCIOLOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ (SLON), 2011. ISBN 978-80-86429-87-8.
HEŘMANOVÁ, Eva. Koncepty, teorie a měření kvality života. Praha: SOCIOLOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ (SLON), 2012. ISBN 978-80-7419-106-0.
ZELINA, Miron. Teórie výchovy alebo hľadanie dobra. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo- Mladé letá, s. r. o., 2010. ISBN 978-80-10-01884-0.
KUBÁTOVÁ, Helena. Sociologie životního způsobu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-2456-0.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma diplomové práce, její hlavní cíle, výzkumný design a metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Studentka odpověděla na otázky vedoucího i oponenta diplomové práce. Proběhla diskuse.