Diplomová práce se zabývá tvorbou šperků. Šperky jsou vytvořené z nalezených materiálů
a jsou do nich vloženy pocity ze životní změny.
V teoretické části se zabývám celým oborem šperkařství. Je zde zahrnuta historie, materiály
a šperkařské techniky, se kterými se v oboru pracuje.
V praktické části se zabývám místy, kde jsem brala inspiraci a nacházela materiály pro své
šperky. Také uvádím postup výroby šperku, jelikož jsem pracovala s klasickými šperkařskými
technikami.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the production of jewelery. The jewels are made from the
found materials and are made with feelings of life change.
In the theoretical part I deal with the whole field of jewelery. This includes history,
materials, and jewelery techniques that work in the field.
In the practical part I deal with places where I took inspiration and found materials for my
jewelry. I also mention the process of making jewelry, as I worked with classical jewelry
techniques.
jewellery, history of jewellery, jewellery colection, brick, bone, bark, stone,
metal, leather, silver
Rozsah průvodní práce
59 s. (89238 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tvorbou šperků. Šperky jsou vytvořené z nalezených materiálů
a jsou do nich vloženy pocity ze životní změny.
V teoretické části se zabývám celým oborem šperkařství. Je zde zahrnuta historie, materiály
a šperkařské techniky, se kterými se v oboru pracuje.
V praktické části se zabývám místy, kde jsem brala inspiraci a nacházela materiály pro své
šperky. Také uvádím postup výroby šperku, jelikož jsem pracovala s klasickými šperkařskými
technikami.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the production of jewelery. The jewels are made from the
found materials and are made with feelings of life change.
In the theoretical part I deal with the whole field of jewelery. This includes history,
materials, and jewelery techniques that work in the field.
In the practical part I deal with places where I took inspiration and found materials for my
jewelry. I also mention the process of making jewelry, as I worked with classical jewelry
techniques.
jewellery, history of jewellery, jewellery colection, brick, bone, bark, stone,
metal, leather, silver
Zásady pro vypracování
1. Historie
2. Současná tvorba
3. Analýza trhu
4. Materiálové zkoušky
5. Návrhy kolekce
6. Selekce návrhů kolekce
7. Zpracování kolekce šperků
8. Odevzdání
a) teoretická část v rozsahu 30 - 35 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 3,5 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Historie
2. Současná tvorba
3. Analýza trhu
4. Materiálové zkoušky
5. Návrhy kolekce
6. Selekce návrhů kolekce
7. Zpracování kolekce šperků
8. Odevzdání
a) teoretická část v rozsahu 30 - 35 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 3,5 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
KŘÍŽOVÁ, Alena. Šperk od antiky po současnost. Lidové noviny, 2015. ISBN 978-80-7422-311-2.
KULA, Daniel, Elodie TERNAUX a Quentin HIRSINGER. Materiology: průvodce světem materiálů a technologií pro architekty a designéry. Praha: Happy Materials, c2012. ISBN 978-80-260-0538-4.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2009. ISBN 978-80-86863-28-3.
GAGG, Russell. Texture + materials. Lausanne: AVA Publishing, c2012. ISBN 978-2-940411-53-5.
HEJZLAROVÁ, Tereza. Umění a řemeslo Střední Asie: textil a šperk. Praha: Univerzita Karlova, 2014. ISBN 978-80-7308-491-2.
SCHLEIFER, Simone. Jewelry design handbook. Antwerp: Booqs, 2010. ISBN 978-94-60650-25-3.
XIANG, Zhonghua. The story of gold. Beijing: Foreign Languages Press, 2006. ISBN 7-119-04521-0.
CHODĚJOVSKÁ, Eva. Zlín. Praha: Historický ústav Akademie věd ČR, 2015. ISBN 978-80-7286-269-6.
CAMPOS, Cristian. Product design sketches. Antwerp: Booqs, c2012. ISBN 978-94-60650-66-6.
Seznam doporučené literatury
KŘÍŽOVÁ, Alena. Šperk od antiky po současnost. Lidové noviny, 2015. ISBN 978-80-7422-311-2.
KULA, Daniel, Elodie TERNAUX a Quentin HIRSINGER. Materiology: průvodce světem materiálů a technologií pro architekty a designéry. Praha: Happy Materials, c2012. ISBN 978-80-260-0538-4.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2009. ISBN 978-80-86863-28-3.
GAGG, Russell. Texture + materials. Lausanne: AVA Publishing, c2012. ISBN 978-2-940411-53-5.
HEJZLAROVÁ, Tereza. Umění a řemeslo Střední Asie: textil a šperk. Praha: Univerzita Karlova, 2014. ISBN 978-80-7308-491-2.
SCHLEIFER, Simone. Jewelry design handbook. Antwerp: Booqs, 2010. ISBN 978-94-60650-25-3.
XIANG, Zhonghua. The story of gold. Beijing: Foreign Languages Press, 2006. ISBN 7-119-04521-0.
CHODĚJOVSKÁ, Eva. Zlín. Praha: Historický ústav Akademie věd ČR, 2015. ISBN 978-80-7286-269-6.
CAMPOS, Cristian. Product design sketches. Antwerp: Booqs, c2012. ISBN 978-94-60650-66-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila 6 sad šperků a každá z nich obsahuje brož, náhrdelník a prsten. Šperky jsou inspirovány místem narození a místem studia. Použité materiály pochází z těchto míst, jsou doplněné o pozlacené kovové komponenty a impregnované přírodní materiály. Připomínka komise se týkala absence obalů na šperky, nejednotnosti jednotlivých typů šperků a zazněl dotaz na cenu šperků.
Pochvala vedoucího i oponenta práce, kdy odchylky od původních návrhů vedly všechny k lepšímu výsledku práce.