Diplomová práce je zaměřena na individuální a skupinové metody resocializace v diagnostickém ústavu.
Teoretická část se opírá o odbornou literaturu zabývající se ústavní výchovou, resocializací, metodami resocializace a také osobností jedince v období adolescence a procesem socializace.
Praktická část práce za pomoci metod kvalitativního výzkumu nazírá na danou problematiku z pohledu odborných pracovníků diagnostického ústavu.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on individual and group social rehabilitation methods in diagnostic institute.
The theoretical part is based on the scientific literature dealing with institutional care, social rehabilitation, methods of re-socialization and personality of an individual during adolescence and socialization process.
The practical part is based on qualitative research methods and provides an insight into the issue from the perspective of diagnostic institute professionals.
Klíčová slova
Resocializace, ústavní výchova, diagnostický ústav, metody resocializace.
Klíčová slova v angličtině
Resocialization, institutional education, diagnostic institution, methods of resocialization.
Rozsah průvodní práce
106 s. (193 701 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na individuální a skupinové metody resocializace v diagnostickém ústavu.
Teoretická část se opírá o odbornou literaturu zabývající se ústavní výchovou, resocializací, metodami resocializace a také osobností jedince v období adolescence a procesem socializace.
Praktická část práce za pomoci metod kvalitativního výzkumu nazírá na danou problematiku z pohledu odborných pracovníků diagnostického ústavu.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on individual and group social rehabilitation methods in diagnostic institute.
The theoretical part is based on the scientific literature dealing with institutional care, social rehabilitation, methods of re-socialization and personality of an individual during adolescence and socialization process.
The practical part is based on qualitative research methods and provides an insight into the issue from the perspective of diagnostic institute professionals.
Klíčová slova
Resocializace, ústavní výchova, diagnostický ústav, metody resocializace.
Klíčová slova v angličtině
Resocialization, institutional education, diagnostic institution, methods of resocialization.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k ústavní výchově a metodám resocializace.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou kazuistik.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k ústavní výchově a metodám resocializace.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou kazuistik.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského Bratislava, Filozofická fakulta, 2008. ISBN 978-80-969944-0-3.
HUTYROVÁ, Miluše. Možnosti intervence u osob se specifickými poruchami chování a poruchami chování 2. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3724-8.
JANSKÝ, Pavel. Problémové dítě a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004. ISBN 80-7041-114-7.
MATOUŠEK, Oldřich a Andrea MATOUŠKOVÁ. Mládež a delikvence: možné příčiny, struktura, programy prevence kriminality mládeže. Vyd. 3., aktualiz. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-825-8.
SEKERA, Ondřej. Identifikace profesních aktivit vychovatelů výchovných ústavů a dětských domovů. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2009. ISBN 978-80-7368-728-1.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského Bratislava, Filozofická fakulta, 2008. ISBN 978-80-969944-0-3.
HUTYROVÁ, Miluše. Možnosti intervence u osob se specifickými poruchami chování a poruchami chování 2. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3724-8.
JANSKÝ, Pavel. Problémové dítě a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004. ISBN 80-7041-114-7.
MATOUŠEK, Oldřich a Andrea MATOUŠKOVÁ. Mládež a delikvence: možné příčiny, struktura, programy prevence kriminality mládeže. Vyd. 3., aktualiz. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-825-8.
SEKERA, Ondřej. Identifikace profesních aktivit vychovatelů výchovných ústavů a dětských domovů. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2009. ISBN 978-80-7368-728-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma diplomové práce, její hlavní cíle a výzkumný design. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděla na otázky vedoucího i oponenta diplomové práce. Proběhla diskuse.
Mgr. Jakub Hladík, Ph.D. upozornil na fakt, že hlavní cíl nekoresponduje s některými formulovanými dílčími cíli.
Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D. diskutovala problematiku zvolených metod, zejména upozornila na fakt, že studentka vyvozuje závěry ze zprostředkovaných informací, ne z použité metody výzkumu.
Mgr. Jakub Hladík, Ph.D. upozornil na fakt, že závěry diplomové práce nesouvisí s hlavním cílem práce.