Diplomová práce se zabývá, problematikou komplexní pomoci ženám s nádorovým onemocněním prsu. Teoretická část je zaměřena na objasnění pojmů onkologické onemocnění prsu, možnosti léčby, individuální a skupinové formy pomoci ženám s karcinomem prsu, ale také dopady na kvalitu života těchto pacientek a jejich nejbližších. Praktická část se cestou výzkumného šetření zaměřuje na kvalitu poskytované komplexní péče těmto pacientkám. Hlavním cílem empirické části je praktické ověření zkušeností u pacientek s nádorovým onemocněním prsu, názor na problematiku prevence, komunikaci s odborníky a dostupnost pomoci v sociální oblasti, z aspektu oborů pomáhajících profesí - sociálního pedagoga.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the matter of complex help to women having breast tumour disease.The theoretical part is aimed at clarifying the concepts of oncological breast disease, possibilities of treatment, individual and group forms of help to women having breast cancer, but also impacts quality of life of these patients and their loved ones. The practical part of the way research focuses on the quality of complex care provided to these patients. The main aim of the empirical part is practical verification experience in patients having breast cancer, to view the issue of prevention, communication with professionals and the availability of assistance in the social sector, aspect of disciplines helping professions - social pedagogue.
Carcinoma of breast, oncological patient, prevention, communication, complex care, individual help, group help, social pedagogue.
Rozsah průvodní práce
79 s. (176 646 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá, problematikou komplexní pomoci ženám s nádorovým onemocněním prsu. Teoretická část je zaměřena na objasnění pojmů onkologické onemocnění prsu, možnosti léčby, individuální a skupinové formy pomoci ženám s karcinomem prsu, ale také dopady na kvalitu života těchto pacientek a jejich nejbližších. Praktická část se cestou výzkumného šetření zaměřuje na kvalitu poskytované komplexní péče těmto pacientkám. Hlavním cílem empirické části je praktické ověření zkušeností u pacientek s nádorovým onemocněním prsu, názor na problematiku prevence, komunikaci s odborníky a dostupnost pomoci v sociální oblasti, z aspektu oborů pomáhajících profesí - sociálního pedagoga.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the matter of complex help to women having breast tumour disease.The theoretical part is aimed at clarifying the concepts of oncological breast disease, possibilities of treatment, individual and group forms of help to women having breast cancer, but also impacts quality of life of these patients and their loved ones. The practical part of the way research focuses on the quality of complex care provided to these patients. The main aim of the empirical part is practical verification experience in patients having breast cancer, to view the issue of prevention, communication with professionals and the availability of assistance in the social sector, aspect of disciplines helping professions - social pedagogue.
Carcinoma of breast, oncological patient, prevention, communication, complex care, individual help, group help, social pedagogue.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti kvality života žen po nádorovém onemocnění prsu, individuálních a skupinových metod sociálně pedagogické intervence.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti kvality života žen po nádorovém onemocnění prsu, individuálních a skupinových metod sociálně pedagogické intervence.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ABRAHÁMOVÁ, Jitka. Rakovina prsu. Praha: Triton, 2000. Vím víc. ISBN 80-7254-136-6.
BAKOŠOVÁ, Z., Sociálna pedagogika jako životná pomoc. Bratislava: Public promotion, 2008. ISBN-969944-3.
DIENSTBIER, Zdeněk. Rakovina prsu u žen: prevence a poléčebná péče. Praha: Liga proti rakovině, 2001. ISBN 80-239-3625-5.
MICHNOVICZ, Jon J. a Diane KLEIN. Rakovina prsu a zdravá výživa. Praha: Pragma, 2002. ISBN 80-7205-910-6.
NOVOTNÁ, Věra a Věra SCHIMMERLINGOVÁ. Sociální práce, její vývoj a metodické postupy: Skripta pro posluchače filozofické fakulty Univerzity Karlovy.Praha: Karolinum, 1992. ISBN 80-7066-483-5.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
Seznam doporučené literatury
ABRAHÁMOVÁ, Jitka. Rakovina prsu. Praha: Triton, 2000. Vím víc. ISBN 80-7254-136-6.
BAKOŠOVÁ, Z., Sociálna pedagogika jako životná pomoc. Bratislava: Public promotion, 2008. ISBN-969944-3.
DIENSTBIER, Zdeněk. Rakovina prsu u žen: prevence a poléčebná péče. Praha: Liga proti rakovině, 2001. ISBN 80-239-3625-5.
MICHNOVICZ, Jon J. a Diane KLEIN. Rakovina prsu a zdravá výživa. Praha: Pragma, 2002. ISBN 80-7205-910-6.
NOVOTNÁ, Věra a Věra SCHIMMERLINGOVÁ. Sociální práce, její vývoj a metodické postupy: Skripta pro posluchače filozofické fakulty Univerzity Karlovy.Praha: Karolinum, 1992. ISBN 80-7066-483-5.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně představila teoretická východiska práce a dále se věnovala popisu zvolené metodologie. Studentka uvedla výzkumné cíle, výzkumné otázky a celkově kvalitativní výzkumnou strategii. Následně studentka prezentovala výsledky výzkumného šetření a odpovídala na otázky k obhajobě. Celkově byla studentka na obhajobu připravená.