Cílem diplomové práce je zmapovat využití zážitkové pedagogiky jako formy přenosu dovedností a vědomostí mezi generacemi v trampském hnutí.
Zážitková pedagogika je progresivním pedagogickým směrem, který zvláště dnes v době inkluzí získává na oblibě. Snahou naší práce je na základě teoretických poznatků zážitkové pedagogiky a znalosti historie trampského hnutí zmapovat její využití mezi trampy. Naším cílem je popsat způsoby přenosu vědomostí a dovedností mezi generacemi trampů. Ověřit jestli jsou takto nabyté vědomosti trvalého rázu a jestli jsou schopni je využít i v běžném životě.
Anotace v angličtině
The aim of my final thesis is to find how to use Experimental Education as a form of skills and knowledge transfer among generations in Tramp Ethnicity. Experimental Education is a progressive pedagogical strategy, which is very popular at the time of inclusion. The the-sis tries to find its application among tramps on the base of theoretical knowledge of Expe-rimental Education and history of Tramp Ethnicity.
The aim of the thesis is to describe the ways of skills and knowledge transfer among gene-rations and to verify if such knowledge is permanent valuable and if you are able to use it in the real life.
Klíčová slova
zážitková pedagogika, trampské hnutí, flow, zpětná vazba, metodologie hry.
Klíčová slova v angličtině
Experiential Education, Tramp Ethnicity, flow, feedback, games methodology
Rozsah průvodní práce
97 s. , příloh 17 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je zmapovat využití zážitkové pedagogiky jako formy přenosu dovedností a vědomostí mezi generacemi v trampském hnutí.
Zážitková pedagogika je progresivním pedagogickým směrem, který zvláště dnes v době inkluzí získává na oblibě. Snahou naší práce je na základě teoretických poznatků zážitkové pedagogiky a znalosti historie trampského hnutí zmapovat její využití mezi trampy. Naším cílem je popsat způsoby přenosu vědomostí a dovedností mezi generacemi trampů. Ověřit jestli jsou takto nabyté vědomosti trvalého rázu a jestli jsou schopni je využít i v běžném životě.
Anotace v angličtině
The aim of my final thesis is to find how to use Experimental Education as a form of skills and knowledge transfer among generations in Tramp Ethnicity. Experimental Education is a progressive pedagogical strategy, which is very popular at the time of inclusion. The the-sis tries to find its application among tramps on the base of theoretical knowledge of Expe-rimental Education and history of Tramp Ethnicity.
The aim of the thesis is to describe the ways of skills and knowledge transfer among gene-rations and to verify if such knowledge is permanent valuable and if you are able to use it in the real life.
Klíčová slova
zážitková pedagogika, trampské hnutí, flow, zpětná vazba, metodologie hry.
Klíčová slova v angličtině
Experiential Education, Tramp Ethnicity, flow, feedback, games methodology
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti zážitkové pedagogiky, historie a současnosti trampského hnutí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace smíšeného výzkumu formou dotazníku, rozhovorů, zúčastněného pozorování a analýzy dokumentů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti zážitkové pedagogiky, historie a současnosti trampského hnutí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace smíšeného výzkumu formou dotazníku, rozhovorů, zúčastněného pozorování a analýzy dokumentů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HANUŠ, Radek, Lenka, CHYTILOVÁ. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2816-2.
PELÁNEK, Radek. Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-636-5.
MARTIN, Andy, Daniel, FRANC, Daniela, ZOUNKOVÁ. Učení zážitkem a hrou-Praktická příručka instruktora. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1701-9.
SETON, Ernest Tomson, Book of Woodcraft and Indian Lore. Courier Corporation, 2014. ISBN 9780486493084.
REITMAYEROVÁ, Eva, Věra, BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-317-8.
Seznam doporučené literatury
HANUŠ, Radek, Lenka, CHYTILOVÁ. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2816-2.
PELÁNEK, Radek. Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-636-5.
MARTIN, Andy, Daniel, FRANC, Daniela, ZOUNKOVÁ. Učení zážitkem a hrou-Praktická příručka instruktora. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1701-9.
SETON, Ernest Tomson, Book of Woodcraft and Indian Lore. Courier Corporation, 2014. ISBN 9780486493084.
REITMAYEROVÁ, Eva, Věra, BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-317-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zaměření a výsledky výzkumu diplomové práce.
Uveďte, jak konkrétně využívají respondenti zážitkovou pedagogiku? (Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.) Student pojednal o vybraném pojetí, komise však poukázala na nedostatky v hloubce vnímání principů metody zážitkové pedagogiky. Bylo by potřeba blíže ukotvit využité pojetí v teoretických východiscích a uvedené propojit. Z prezentace a diskuze bylo zřejmé, že je student problematikou zaujat. Na obhajobu byl student připraven, zodpověděl otázky uvedené v posudcích.