Tato Bakalářská práce se zabývá adaptací studenta na nové a cizí prostředí zahraniční univerzity. Teoretická část objasňuje a vymezuje program Erasmus+, co obsahuje a jaké jsou jeho podmínky. Dále se zabývá multikulturní společností a pojmy, které s touto danou problematikou souvisejí, jako je kulturní šok či akulturace. V poslední částí jsou vymezeny pojmy, které jsou pro bakalářskou práci klíčové, a to je adaptace v rámci sociokulturního prostředí.
Praktická část zahrnuje analýzu polostrukturovaných rozhovorů a následně vyhodnocení kvalitativního výzkumu daného tématu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with adaptation of a student to new and different environment of a foreign university. The theoretical part explains and defines the Erasmus + programme, what it contains and what its conditions are. It also deals with a multicultural society and concepts that are related to this issue, such as culture shock or acculturation. In the last part we define concepts that are crucial to the bachelor thesis and it is an adaptation within a socio-cultural environment.
The practical part includes analysis of semi-structured interviews and evaluation of qualitative research of given topic.
Klíčová slova
Erasmus+, kulturní šok, adaptace, pobyt v zahraničí, multikulturní prostředí, akulturace
Klíčová slova v angličtině
Erasmus +, cultural shock, adaptation, stay abroad, multicultural environment, acculturation
Rozsah průvodní práce
74 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato Bakalářská práce se zabývá adaptací studenta na nové a cizí prostředí zahraniční univerzity. Teoretická část objasňuje a vymezuje program Erasmus+, co obsahuje a jaké jsou jeho podmínky. Dále se zabývá multikulturní společností a pojmy, které s touto danou problematikou souvisejí, jako je kulturní šok či akulturace. V poslední částí jsou vymezeny pojmy, které jsou pro bakalářskou práci klíčové, a to je adaptace v rámci sociokulturního prostředí.
Praktická část zahrnuje analýzu polostrukturovaných rozhovorů a následně vyhodnocení kvalitativního výzkumu daného tématu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with adaptation of a student to new and different environment of a foreign university. The theoretical part explains and defines the Erasmus + programme, what it contains and what its conditions are. It also deals with a multicultural society and concepts that are related to this issue, such as culture shock or acculturation. In the last part we define concepts that are crucial to the bachelor thesis and it is an adaptation within a socio-cultural environment.
The practical part includes analysis of semi-structured interviews and evaluation of qualitative research of given topic.
Klíčová slova
Erasmus+, kulturní šok, adaptace, pobyt v zahraničí, multikulturní prostředí, akulturace
Klíčová slova v angličtině
Erasmus +, cultural shock, adaptation, stay abroad, multicultural environment, acculturation
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti celoživotního učení, podmínek adaptace a programu Erasmus+.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti celoživotního učení, podmínek adaptace a programu Erasmus+.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
PRŮCHA, Jan. Interkulturní psychologie: [sociopsychologické zkoumání kultur, etnik, ras a národů]. 2. rozš. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-280-5.
PRŮCHA, Jan. Interkulturní komunikace. Praha: Grada, 2010. Psyché. ISBN 978-80-247-3069-1.
JANSKÝ, Ladislav. Fysiologie adaptací. Praha: Academia, 1979. ISBN 509-21-827.
PAULÍK, Karel. Psychologie lidské odolnosti. Praha: Grada, 2010. Psyché. ISBN 978-80-247-2959-6.
Seznam doporučené literatury
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
PRŮCHA, Jan. Interkulturní psychologie: [sociopsychologické zkoumání kultur, etnik, ras a národů]. 2. rozš. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-280-5.
PRŮCHA, Jan. Interkulturní komunikace. Praha: Grada, 2010. Psyché. ISBN 978-80-247-3069-1.
JANSKÝ, Ladislav. Fysiologie adaptací. Praha: Academia, 1979. ISBN 509-21-827.
PAULÍK, Karel. Psychologie lidské odolnosti. Praha: Grada, 2010. Psyché. ISBN 978-80-247-2959-6.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala zaměření své bakalářské práce, hovořila o teoretické části práce, dále o metodice a výsledcích výzkumu.
PhDr. Zuzana Hrnčiříková Ph.D. poukázala na to, že práci mohla být věnována hlubší pozornost a že téma by bylo vhodné precizněji uchopit. Uveďte další výzkumy, o kterých jste hovořila. Studentka uvedla dva výzkumy. Mgr. Jakub Hladík, Ph.D. poukázal na to, že u kvalitativního výzkumu se očekává hlubší propracování tématu, nezobecňovat. Na obhajobu byla studentka připravena.