Bakalářská práce je zaměřena na zjišťování míry Locus of control u dospívajících v dětských domovech. V první kapitole teoretické části jsme popsali, co znamená pojem Locus of control, jaké je jeho pojetí z pohledu různých autorů. Ve druhé kapitole teoretické části se zabýváme popisem sebeúčinnosti, co je to stres a jak se dělí, co je coping a jaké jsou copingové strategie proti stresu.
Ve třetí kapitole teoretické části se věnujeme pojmům sebehodnocení a sebepojetí, dále se zabýváme sebepojetím a sebehodnocením u adolescentů. Ve čtvrté kapitole teoretické části jsme popsali, co jsou sociální kompetence, teorie sociálních kompetencí a rozdělení a co znamená pojem atribuce.
V páté kapitole teoretické části se věnujeme vývojovému období adolescence, změny na úrovni fyzické, sociální, psychické a kognitivní u adolescentů. V šesté kapitole teoretické části se zabýváme ústavní výchovou, co je ústavní výchova a jaké máme druhy zařízení ústavní výchovy.
V sedmé kapitole teoretické části se věnujeme dětským domovům, jaké máme typy dětských domovů, problémové chování a výchovná opatření děti z dětských domovů. V praktické části se zaměřujeme na popis a cíle kvantitativního výzkumu, realizovaný pomocí standardizovaného dotazníku. Cílem výzkumu bylo zanalyzovat dimenze IPC u cílové skupiny souboru.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on locus of control in adolescents in children's homes. In the first chapter of the theoretical part, we describe what the term Locus of control means, what is its concept from the point of view of various authors. In the second chapter of the theoretical part we deal with self-description of what is stress and how it is divided, what is coping and coping strategies against stress.
In the third chapter of the theoretical part we deal with concepts of self-esteem and self-concept, we also deal with self-esteem and self-esteem in adolescents. In the fourth chapter of the theoretical part, we describe what social competencies, theory of social competences and division, and what does the concept of attribution mean.
In the fifth chapter of the theoretical part, we focus on adolescence development period, physical, social, psychological and cognitive changes in adolescents. In the sixth chapter of the theoretical part, we are dealing with institutional education, institutional care and what kind of institutional education we have.
In the seventh chapter of the theoretical part we are focusing on children's homes, types of children's homes, problem behavior and educational measures for children from children's homes. In the practical part, we focus on description and objectives of quantitative research, realized using a standardized questionnaire. The aim of the research was to analyze the IPC dimensions of the target group of the file
Klíčová slova
locus of control, sociální učení, sebeúčinnost, sebehodnocení, sebepojetí, stres, coping, sociální kompetence, attachment, atribuční procesy, ústavní výchova, dětský domov
Klíčová slova v angličtině
locus of control, social learning, self-efficacy, self-assessment, self-koncept, stress, coping, social competence, attachment, attribution processes, institutional care, children's Home
Rozsah průvodní práce
93
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na zjišťování míry Locus of control u dospívajících v dětských domovech. V první kapitole teoretické části jsme popsali, co znamená pojem Locus of control, jaké je jeho pojetí z pohledu různých autorů. Ve druhé kapitole teoretické části se zabýváme popisem sebeúčinnosti, co je to stres a jak se dělí, co je coping a jaké jsou copingové strategie proti stresu.
Ve třetí kapitole teoretické části se věnujeme pojmům sebehodnocení a sebepojetí, dále se zabýváme sebepojetím a sebehodnocením u adolescentů. Ve čtvrté kapitole teoretické části jsme popsali, co jsou sociální kompetence, teorie sociálních kompetencí a rozdělení a co znamená pojem atribuce.
V páté kapitole teoretické části se věnujeme vývojovému období adolescence, změny na úrovni fyzické, sociální, psychické a kognitivní u adolescentů. V šesté kapitole teoretické části se zabýváme ústavní výchovou, co je ústavní výchova a jaké máme druhy zařízení ústavní výchovy.
V sedmé kapitole teoretické části se věnujeme dětským domovům, jaké máme typy dětských domovů, problémové chování a výchovná opatření děti z dětských domovů. V praktické části se zaměřujeme na popis a cíle kvantitativního výzkumu, realizovaný pomocí standardizovaného dotazníku. Cílem výzkumu bylo zanalyzovat dimenze IPC u cílové skupiny souboru.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on locus of control in adolescents in children's homes. In the first chapter of the theoretical part, we describe what the term Locus of control means, what is its concept from the point of view of various authors. In the second chapter of the theoretical part we deal with self-description of what is stress and how it is divided, what is coping and coping strategies against stress.
In the third chapter of the theoretical part we deal with concepts of self-esteem and self-concept, we also deal with self-esteem and self-esteem in adolescents. In the fourth chapter of the theoretical part, we describe what social competencies, theory of social competences and division, and what does the concept of attribution mean.
In the fifth chapter of the theoretical part, we focus on adolescence development period, physical, social, psychological and cognitive changes in adolescents. In the sixth chapter of the theoretical part, we are dealing with institutional education, institutional care and what kind of institutional education we have.
In the seventh chapter of the theoretical part we are focusing on children's homes, types of children's homes, problem behavior and educational measures for children from children's homes. In the practical part, we focus on description and objectives of quantitative research, realized using a standardized questionnaire. The aim of the research was to analyze the IPC dimensions of the target group of the file
Klíčová slova
locus of control, sociální učení, sebeúčinnost, sebehodnocení, sebepojetí, stres, coping, sociální kompetence, attachment, atribuční procesy, ústavní výchova, dětský domov
Klíčová slova v angličtině
locus of control, social learning, self-efficacy, self-assessment, self-koncept, stress, coping, social competence, attachment, attribution processes, institutional care, children's Home
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti ústavní výchovy, teoretické koncepce lidské vůle, volních procesů a sebekontroly.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti ústavní výchovy, teoretické koncepce lidské vůle, volních procesů a sebekontroly.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BRICHCÍN, Milan. Vůle a sebekontrola. Praha : Karolinum, 1999. 424 s. ISBN 80-7184-753-4.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001. 280 s. ISBN 80-7178-551-2.
NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. Praha: Academia, 1999. 287 s. ISBN 80-200-0690-7.
THOROVÁ, Kateřina. Vývojová psychologie: Proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0714-6.
CHRÁSKA, Miroslav a Ilona KOČVAROVÁ. Kvantitativní metody sběru dat v pedagogických výzkumech. ISBN 978-80-7454-553-5.
Seznam doporučené literatury
BRICHCÍN, Milan. Vůle a sebekontrola. Praha : Karolinum, 1999. 424 s. ISBN 80-7184-753-4.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001. 280 s. ISBN 80-7178-551-2.
NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. Praha: Academia, 1999. 287 s. ISBN 80-200-0690-7.
THOROVÁ, Kateřina. Vývojová psychologie: Proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0714-6.
CHRÁSKA, Miroslav a Ilona KOČVAROVÁ. Kvantitativní metody sběru dat v pedagogických výzkumech. ISBN 978-80-7454-553-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student od obhajoby kvalifikační práce odstoupil. Vzhledem k posudkům práce komise doporučila práci k přepracování v původním zadání.