Tato bakalářská práce se zabývá problematikou prenatálního vzdělávání těhotných žen v České republice. Cílem bylo zjistit, jaký druh prenatálního vzdělávání ženy preferují a zda využívají možnosti návštěvy předporodních kurzů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části teorie najdeme historický přehled metod, které ovlivnily další vývoj prenatálního vzdělávání do dnešní doby, druhá část se věnuje pojmům, jako jsou těhotenství, porod a šestinedělí. Závěr teoretické části patří pohledu na prenatální vzdělávání moderní doby s přehledem dostupných informací a lékařských doporučení. V praktické části jsou uvedeny zpracované výsledky výzkumného šetření, uskutečněného na základě anonymního dotazníku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is concerned to a prenatal issues of pregnant women edducati-on in the area of Czech republic. Our aim was to find out which kind of prenatal education women generally prefer and if they are are using opportunity to attend any antenatal courses. This work is divided into theoretic and practical part. In the first part of theory you can find a historical overview of methods, which influenced next prenatal educational de-velopment until present time. Second part is focused on terms like pregnancy, child birth and puerperium.The conclusion of theoretics part belongs to a view on prenatal education of present time with a knowledge of accessible information and medical advice. In the part of practical part there is mentioned processed results of a special research made on the base of anonym questionnaire.
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou prenatálního vzdělávání těhotných žen v České republice. Cílem bylo zjistit, jaký druh prenatálního vzdělávání ženy preferují a zda využívají možnosti návštěvy předporodních kurzů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části teorie najdeme historický přehled metod, které ovlivnily další vývoj prenatálního vzdělávání do dnešní doby, druhá část se věnuje pojmům, jako jsou těhotenství, porod a šestinedělí. Závěr teoretické části patří pohledu na prenatální vzdělávání moderní doby s přehledem dostupných informací a lékařských doporučení. V praktické části jsou uvedeny zpracované výsledky výzkumného šetření, uskutečněného na základě anonymního dotazníku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is concerned to a prenatal issues of pregnant women edducati-on in the area of Czech republic. Our aim was to find out which kind of prenatal education women generally prefer and if they are are using opportunity to attend any antenatal courses. This work is divided into theoretic and practical part. In the first part of theory you can find a historical overview of methods, which influenced next prenatal educational de-velopment until present time. Second part is focused on terms like pregnancy, child birth and puerperium.The conclusion of theoretics part belongs to a view on prenatal education of present time with a knowledge of accessible information and medical advice. In the part of practical part there is mentioned processed results of a special research made on the base of anonym questionnaire.
Vyhledávání a studium odborné literatury.
Vypracování teoretické části bakalářské práce.
Stanovení a formulace cílů práce.
Volba vhodné výzkumné metody.
Realizace výzkumného šetření.
Zpracování získaných dat a jejich interpretace.
Návrh možností praktického využití získaných poznatků.
Zásady pro vypracování
Vyhledávání a studium odborné literatury.
Vypracování teoretické části bakalářské práce.
Stanovení a formulace cílů práce.
Volba vhodné výzkumné metody.
Realizace výzkumného šetření.
Zpracování získaných dat a jejich interpretace.
Návrh možností praktického využití získaných poznatků.
Seznam doporučené literatury
BAŠKOVÁ, Martina. Metodika psychofyzické přípravy na porod. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5361-4.
BUCKLEY, Sarah J. Jemný porod, jemné mateřství: lékařský průvodce přirozeným porodem a rozhodováním v raném rodičovství. 1. vyd. Praha: Maitrea, 2016. ISBN 978-80-7500-164-1.
HOWELL, Maggie. Effective birth preparation: Your practical guide to a better birth. 15 Dec. 2009. Bordon: Intuition UN Ltd, 2009. ISBN 978-190-5220-595.
PAŘÍZEK, Antonín. Kniha o těhotenství, porodu a dítěti. 5. vyd. Praha: Galén, 2015. ISBN 978-80-7492-213-8.
STADELMANN, Ingeborg. Zdravé těhotenství, přirozený porod: citlivý průvodce těhotenstvím, porodem, šestinedělím a kojením, který nabízí ověřené praktické návody, jak v těchto obdobích využít bylinek, homeopatických přípravků a éterických olejů. 3., přeprac. vyd. Praha: One Woman Press, 2009. ISBN 978-80-86356-50-1.
TASSONE, Shawn A. a Kathryn M. LANDHERR. Těhotenství: spirituální průvodce. 1. vyd. Praha: Baronet, 2014. ISBN 978-80-269-0036-8.
Seznam doporučené literatury
BAŠKOVÁ, Martina. Metodika psychofyzické přípravy na porod. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5361-4.
BUCKLEY, Sarah J. Jemný porod, jemné mateřství: lékařský průvodce přirozeným porodem a rozhodováním v raném rodičovství. 1. vyd. Praha: Maitrea, 2016. ISBN 978-80-7500-164-1.
HOWELL, Maggie. Effective birth preparation: Your practical guide to a better birth. 15 Dec. 2009. Bordon: Intuition UN Ltd, 2009. ISBN 978-190-5220-595.
PAŘÍZEK, Antonín. Kniha o těhotenství, porodu a dítěti. 5. vyd. Praha: Galén, 2015. ISBN 978-80-7492-213-8.
STADELMANN, Ingeborg. Zdravé těhotenství, přirozený porod: citlivý průvodce těhotenstvím, porodem, šestinedělím a kojením, který nabízí ověřené praktické návody, jak v těchto obdobích využít bylinek, homeopatických přípravků a éterických olejů. 3., přeprac. vyd. Praha: One Woman Press, 2009. ISBN 978-80-86356-50-1.
TASSONE, Shawn A. a Kathryn M. LANDHERR. Těhotenství: spirituální průvodce. 1. vyd. Praha: Baronet, 2014. ISBN 978-80-269-0036-8.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Kdybyste zpětně hodnotila zpracování výsledků šetření, co Vám působilo největší obtíže? (Dr. Reslerová)
Je podle Vašeho názoru vhodné použít při zjišťování kvality předporodních kurzů kvantitativní výzkumnou metodu? (Dr. Reslerová)
Navázala jste bližší spolupráci a některou z porodních asistentek, která se vedením předporodních kurů zabývá? (Dr. Reslerová)
"Navázala jsem velmi dobrý kontakt, po celou dobu studia jsem s ní spolupracovala a současně jsem se s ní domluvila na vedení mého očekávaného porodu..."
Co znamená věta na str. 29 - '' Cimifuga je vhodná při střídání fyzických symptomů, což se může projevit jako ustání děložních kontrakcí nebo jejich přesun do obstrukční neuralgie.'' (prof. Kudela)
Měla jste možnost porovnat obsah tohoto kurzu od více porodních asistentek? (Dr. Macko)
"Bohužel jsem měla možnost získat informace pouze od jedné porodní asistentky...."