Hlavním cílem této práce je shromáždit základní data týkající se výrobku DV Buddy, jeho potenciální konkurence, potenciálních trhů, na které je možné zacílit a předložit návrhy jak konstruovat marketingový mix. Práce je rozdělená na dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část zaměřuje svou pozornost na znalosti, které jsou potřebné k vytvoření praktické části. Praktická část se soustředí na splnění stanovených cílů práce.
Anotace v angličtině
The main objective of this thesis is to collect fundamental data about the DV Buddy product, its potential competition, potential markets that could be targeted and suggestions on how to construct marketing mix. Thesis is divided into two parts: theoretical and practical. Theoretical part is focused on the knowledge that is required to construct the practical part. Practical part is focused on fulfilling stated aims.
Hlavním cílem této práce je shromáždit základní data týkající se výrobku DV Buddy, jeho potenciální konkurence, potenciálních trhů, na které je možné zacílit a předložit návrhy jak konstruovat marketingový mix. Práce je rozdělená na dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část zaměřuje svou pozornost na znalosti, které jsou potřebné k vytvoření praktické části. Praktická část se soustředí na splnění stanovených cílů práce.
Anotace v angličtině
The main objective of this thesis is to collect fundamental data about the DV Buddy product, its potential competition, potential markets that could be targeted and suggestions on how to construct marketing mix. Thesis is divided into two parts: theoretical and practical. Theoretical part is focused on the knowledge that is required to construct the practical part. Practical part is focused on fulfilling stated aims.
Shromáždění informací o přístroji DV Buddy a použitých technologií v něm
Shromáždění a studium odborných materiálů k tématu analýzy marketingového mixu
Analýza současného stavu trhu s bezpečnostními přístroji pro potápěče
Porovnání DV Buddy s konkurenčními přístroji na trhu
Navržení marketingových strategií za účelem zvýšení konkurenceschopnosti
Zásady pro vypracování
Shromáždění informací o přístroji DV Buddy a použitých technologií v něm
Shromáždění a studium odborných materiálů k tématu analýzy marketingového mixu
Analýza současného stavu trhu s bezpečnostními přístroji pro potápěče
Porovnání DV Buddy s konkurenčními přístroji na trhu
Navržení marketingových strategií za účelem zvýšení konkurenceschopnosti
Seznam doporučené literatury
Armstrong, Gary, Philip Kotler, and Marc Oliver Opresnik. 2017. Marketing: An Introduction. 13th ed. Boston: Pearson.
Dahl, Stephan. 2015. Social Media Marketing: Theories and Applications. Los Angeles: Sage.
Kotler, Philip, and Kevin Lane Keller. 2016. Marketing Management. 15th ed. Boston: Pearson.
Machková, Hana. 2015. Mezinárodní marketing: Strategické trendy a příklady z praxe. 4th ed. Praha: Grada.
Smith, P. R., and Ze Zook. 2016. Marketing Communications: Offline and Online Integration, Engagement and Analytics. 6th ed. London: KoganPage.
Seznam doporučené literatury
Armstrong, Gary, Philip Kotler, and Marc Oliver Opresnik. 2017. Marketing: An Introduction. 13th ed. Boston: Pearson.
Dahl, Stephan. 2015. Social Media Marketing: Theories and Applications. Los Angeles: Sage.
Kotler, Philip, and Kevin Lane Keller. 2016. Marketing Management. 15th ed. Boston: Pearson.
Machková, Hana. 2015. Mezinárodní marketing: Strategické trendy a příklady z praxe. 4th ed. Praha: Grada.
Smith, P. R., and Ze Zook. 2016. Marketing Communications: Offline and Online Integration, Engagement and Analytics. 6th ed. London: KoganPage.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented his thesis.
Q: What are the expectations about ROI (return on investment) from the management?
A: I couldn't get any information about the finances.
Q: Which of the products is considered as the most direct substitute for the product?
A: It's a niche product, but a substitute could be PLB.
Q: What kind of direct marketing to target the segment of diving training associations would you recommend?
A: The director is an active diver, I would recommend a personal visit from him.
Q: How could MacTechCity protect DV Buddy against the competition (and especially those from Asian markets)?
A: The easiest way is to register a patent, but Asians don't believe in patents so I think it's difficult to protect the patent.
Q, Nemčoková: So it's almost impossible, right?
A: Yes.
Q, Nemčoková: Does the system that is under the development, does it work on the surface only?
A: It goes under the surface, but it's a Wi-Fi, maybe stronger, but on the surface.
Q, Nemčoková: So if a diver has some problems under water they're in trouble.
A: They still have an SOS button. (The student explains well.)
Q, Charvátová: What technology is it?
A: It transmits signal to the orbit and back. It's a satellite.