Záměrem bakalářské práce je zjistit současnou situaci týkající se vztahu volnočasových aktivit a utváření zdravého životního stylu u žáků šestých až devátých tříd ZŠ ve Fryštáku. V teoretické části jsou uvedeny základní odborné poznatky ke klíčovým výrazům, jimiž jsou životní styl, volný čas a vývojové období pubescence. Praktická část pomocí dotazníkového šetření odhaluje, jakým aktivitám se dotazovaní žáci ve svém volném čase nejčastěji věnují.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to research a present situation concerning a relation between the leisure activities and a creation of healthy lifestyle of students of sixth to ninth grades of the primary school in Fryšták.In the theoretical part are introduced fundamental expert findings to the key expressions, which are a lifestyle, leisure and developmental stage of pubescence. The practical part uses a questionnaire survey to reveal what the respondents mostly do in their leisure time.
Klíčová slova
Klíčová slova: životní styl, rizikové chování, volný čas, volnočasové aktivity, pubescence, vrstevnické skupiny.
Záměrem bakalářské práce je zjistit současnou situaci týkající se vztahu volnočasových aktivit a utváření zdravého životního stylu u žáků šestých až devátých tříd ZŠ ve Fryštáku. V teoretické části jsou uvedeny základní odborné poznatky ke klíčovým výrazům, jimiž jsou životní styl, volný čas a vývojové období pubescence. Praktická část pomocí dotazníkového šetření odhaluje, jakým aktivitám se dotazovaní žáci ve svém volném čase nejčastěji věnují.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to research a present situation concerning a relation between the leisure activities and a creation of healthy lifestyle of students of sixth to ninth grades of the primary school in Fryšták.In the theoretical part are introduced fundamental expert findings to the key expressions, which are a lifestyle, leisure and developmental stage of pubescence. The practical part uses a questionnaire survey to reveal what the respondents mostly do in their leisure time.
Klíčová slova
Klíčová slova: životní styl, rizikové chování, volný čas, volnočasové aktivity, pubescence, vrstevnické skupiny.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti životního stylu, období pubescence a volného času.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti životního stylu, období pubescence a volného času.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
LANGMEIER, Josef a KREJČÍŘOVÁ, Dana. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
MACHOVÁ, Jitka a kol. Výchova ke zdraví. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2715-8.
VÁGNEROVÁ, Marie. Variabilita a patologie psychického vývoje. Praha: Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-797-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
LANGMEIER, Josef a KREJČÍŘOVÁ, Dana. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
MACHOVÁ, Jitka a kol. Výchova ke zdraví. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2715-8.
VÁGNEROVÁ, Marie. Variabilita a patologie psychického vývoje. Praha: Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-797-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně představila teoretická východiska práce, dále se věnovala praktické části. Studentka představila kvantitativně orientovaný výzkum - výzkumný soubor, výzkumný nástroj, výzkumné cíle, výzkumné otázky, dále metodu sběru dat a analýzu dat. Následně studentka prezentovala výsledky výzkumu a odpovídala na otázky k obhajobě. Studentka byla k obhajobě připravená, uvedla také doporučení pro praxi a adekvátně reagovala na otázky členů komise. Dr. Hrbáčková se vyjádřila k porovnání výsledků výzkumu s jinými výzkumy, dále ocenila téma i jeho pojetí, na závěr se vyjádřila k výzkumným otázkám, které byly stanoveny příliš široce.