Cílem diplomové práce je analyzovat současný stav motivace prodejců ve vybrané společnosti a odhalit jeho přednosti a nedostatky a poté na základě výsledků analýzy zpracovat projekt ke zvýšení motivace prodejců. Teoretická část vysvětluje základní pojmy z oblasti motivace, hlavní motivační teorie, charakteristiku pracovní motivace a motivačního programu podniku. Praktická část se zaměřuje na vybranou společnost, kde byl proveden výzkum stávajících motivačních nástrojů. Je vytvořen projekt změn konkrétních motivačních nástrojů podniku, jenž vychází z dotazníkového šetření ve vybrané společnosti. Projekt je podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to analyze current state of shop assistants' motivation in a selected company and reveal its advantages and weaknesses and to create a project with goal to increase shop assistants' motivation based on the analysis. The theoretical part explains the basic concepts of motivation, the major motivational theories, characteristics of work motivation and motivational program of the company. The practical part focuses on the selected company, where was the research on existing motivational tools performed. The project of specific changes for motivational company tools is created based on research performed in the selected company. Project is put through a time, cost and risk analysis.
Klíčová slova
motivace, lidské zdroje, motivační systém, motivační program, systém odměňování.
Klíčová slova v angličtině
motivation, human resources, motivation system, motivation program, reward system.
Rozsah průvodní práce
119 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je analyzovat současný stav motivace prodejců ve vybrané společnosti a odhalit jeho přednosti a nedostatky a poté na základě výsledků analýzy zpracovat projekt ke zvýšení motivace prodejců. Teoretická část vysvětluje základní pojmy z oblasti motivace, hlavní motivační teorie, charakteristiku pracovní motivace a motivačního programu podniku. Praktická část se zaměřuje na vybranou společnost, kde byl proveden výzkum stávajících motivačních nástrojů. Je vytvořen projekt změn konkrétních motivačních nástrojů podniku, jenž vychází z dotazníkového šetření ve vybrané společnosti. Projekt je podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to analyze current state of shop assistants' motivation in a selected company and reveal its advantages and weaknesses and to create a project with goal to increase shop assistants' motivation based on the analysis. The theoretical part explains the basic concepts of motivation, the major motivational theories, characteristics of work motivation and motivational program of the company. The practical part focuses on the selected company, where was the research on existing motivational tools performed. The project of specific changes for motivational company tools is created based on research performed in the selected company. Project is put through a time, cost and risk analysis.
Klíčová slova
motivace, lidské zdroje, motivační systém, motivační program, systém odměňování.
Klíčová slova v angličtině
motivation, human resources, motivation system, motivation program, reward system.
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši z oblasti řízení lidských zdrojů se zaměřením na motivaci zaměstnanců a motivační program.
Praktická část
Analyzujte současný stav motivace prodejců ve vybrané společnosti a odhalte jeho přednosti a nedostatky.
Na základě výsledků analýzy zpracujte projekt ke zvýšení motivace prodejců.
Navržený projekt vyhodnoťte z hlediska nákladů na realizaci projektu, očekávaných přínosů a rizik spojených s projektem.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši z oblasti řízení lidských zdrojů se zaměřením na motivaci zaměstnanců a motivační program.
Praktická část
Analyzujte současný stav motivace prodejců ve vybrané společnosti a odhalte jeho přednosti a nedostatky.
Na základě výsledků analýzy zpracujte projekt ke zvýšení motivace prodejců.
Navržený projekt vyhodnoťte z hlediska nákladů na realizaci projektu, očekávaných přínosů a rizik spojených s projektem.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ADAIR, John Eric. Efektivní motivace. Praha: Alfa Publishing, 2004, 178 s. ISBN 80-86851-00-1.
ARMSTRONG, Michael. A handbook of employee reward management and practice. 2nd ed. Philadelphia: Kogan Page, 2007, 548 s. ISBN 9780749449629.
BĚLOHLÁVEK, František. Jak vést a motivovat lidi. Vyd. 5. Brno: Computer Press, 2008, 113 s. ISBN 978-80-251-2235-8.
BORKOWSKI, Stanisław a Zuzana TUČKOVÁ. Human potential management in a company: motivation, workers' motivating : monography. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, 2011, 129 s. ISBN 978-80-7454-086-8.
Seznam doporučené literatury
ADAIR, John Eric. Efektivní motivace. Praha: Alfa Publishing, 2004, 178 s. ISBN 80-86851-00-1.
ARMSTRONG, Michael. A handbook of employee reward management and practice. 2nd ed. Philadelphia: Kogan Page, 2007, 548 s. ISBN 9780749449629.
BĚLOHLÁVEK, František. Jak vést a motivovat lidi. Vyd. 5. Brno: Computer Press, 2008, 113 s. ISBN 978-80-251-2235-8.
BORKOWSKI, Stanisław a Zuzana TUČKOVÁ. Human potential management in a company: motivation, workers' motivating : monography. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, 2011, 129 s. ISBN 978-80-7454-086-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí: Dr. Benyahya, 23 bodů
Znáte nějakou jinou firmu, která má základní plat vázaný i na počet odpracovaných let? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Co říkalo vedení firmy na Vámi navržený projekt? Je pro ně finančně dlouhodobě přijatelný? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Oponent: doc Gregar, 26 bodů
Na str. 15 jsou vymezeny pojmy motivace a stimulace, mohla byste popsat vztah mezi pojmy motiv, stimul a potřeba, jak spolu tyto pojmy souvisí? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
V kapitole 6.8.3 uvádíte výsledky testování hypotéz, jak jste s těmito poznatky pracovala v projektové části vaší DP? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Doc. Lipták
Je mzda stimul nebo motiv? Může být i motivem? Proč jste jako motiv nevzala i něco ze systému Baťa? Nešlo by něco z tohoto systému využít i v dnešní době? Co Vám říká systém obchodního cestujícího? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Dr. Dolejšová
Proč jste pro analýzu využila ANOVU? Z jakých hodnot jste vycházela? Ověřila jste předpoklady pro použití metody ANOVA? Testovala jste normality? Může firma i bez motivačního plánu existovat? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Dr. Kramoliš
Víte jaké jsou marže na produktech Vaší společnosti? Jsou odměny za prodej aktualizovány? Zohlednila jste do predikce tržeb i makroekonomickou situaci? Je predikce tržeb pro další roky Vaše práce nebo názor managementu? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ