Cílem diplomové práce bylo navržení zlepšení marketingové strategie značky Euronics. Nejdříve byly zpracovány teoretické prameny. Teoretická východiska byla následně použita k rozboru současné marketingové strategie, komunikační taktiky a komunikačního mixu značky Euronics. Ke sběru dat pro praktickou část byl použit marketingový výzkum vypracovaný pro značku Euronics a rozhovory s focus group. Pro vyhodnocení dat byly pou-žity metody benchmarking, IFE, EFE matice a následně SWOT analýza. Na základě výsledků analýzy byl navržen marketingový budget pro značku Euronics na rok 2017. Dále byly doporučeny marketingové cíle, které by si značka měla stanovit pro marketingovou strategii v krátkodobém a dlouhodobém horizontu do roku 2022. Následně byly navrženy kroky, kterými značka těchto cílů může dosáhnout.
Anotace v angličtině
The thesis goal is to design Euronics brand marketing strategy improvements. First, theoretical sources have been processed. Final theoretical solutions were used to analyze the Euronics brand current marketing strategy, communications and tactics with communication mix. Marketing research made and focus group interviews for Euronics brand was used for data collecting in practical part. Benchmarking, IFE, EFE matrix and subsequently SWOT analysis methods was used for data analyzing and evaluation. Based on results of mentioned methods thesis designed the marketing budget for fiscal year 2017. They were established marketing objectives and goals which are recommended for Euronics brand implementation in marketing strategy during short term and long term horizon till fiscal year 2022. Last but not least were proposed steps which are used to achieve defined goals.
Klíčová slova
marketingová strategie, marketingová komunikace, komunikační mix, taktika značky, projekt
Klíčová slova v angličtině
marketing strategy, marketing communication, communication mix, brand tactic, project
Rozsah průvodní práce
115 s. ( 188 028 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce bylo navržení zlepšení marketingové strategie značky Euronics. Nejdříve byly zpracovány teoretické prameny. Teoretická východiska byla následně použita k rozboru současné marketingové strategie, komunikační taktiky a komunikačního mixu značky Euronics. Ke sběru dat pro praktickou část byl použit marketingový výzkum vypracovaný pro značku Euronics a rozhovory s focus group. Pro vyhodnocení dat byly pou-žity metody benchmarking, IFE, EFE matice a následně SWOT analýza. Na základě výsledků analýzy byl navržen marketingový budget pro značku Euronics na rok 2017. Dále byly doporučeny marketingové cíle, které by si značka měla stanovit pro marketingovou strategii v krátkodobém a dlouhodobém horizontu do roku 2022. Následně byly navrženy kroky, kterými značka těchto cílů může dosáhnout.
Anotace v angličtině
The thesis goal is to design Euronics brand marketing strategy improvements. First, theoretical sources have been processed. Final theoretical solutions were used to analyze the Euronics brand current marketing strategy, communications and tactics with communication mix. Marketing research made and focus group interviews for Euronics brand was used for data collecting in practical part. Benchmarking, IFE, EFE matrix and subsequently SWOT analysis methods was used for data analyzing and evaluation. Based on results of mentioned methods thesis designed the marketing budget for fiscal year 2017. They were established marketing objectives and goals which are recommended for Euronics brand implementation in marketing strategy during short term and long term horizon till fiscal year 2022. Last but not least were proposed steps which are used to achieve defined goals.
Klíčová slova
marketingová strategie, marketingová komunikace, komunikační mix, taktika značky, projekt
Klíčová slova v angličtině
marketing strategy, marketing communication, communication mix, brand tactic, project
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě literární rešerše zpracujte problematiku marketingové strategie a formulujte teoretická východiska pro praktickou část.
Praktická část
Charakterizujte značku Euronics a popište její současnou marketingovou strategii.
Vypracujte projekt marketingové strategie pro značku Euronics a navrhněte její zaměření pro rok 2017.
Vyhodnoťte závěry a zhodnoťte přínos nové strategie.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě literární rešerše zpracujte problematiku marketingové strategie a formulujte teoretická východiska pro praktickou část.
Praktická část
Charakterizujte značku Euronics a popište její současnou marketingovou strategii.
Vypracujte projekt marketingové strategie pro značku Euronics a navrhněte její zaměření pro rok 2017.
Vyhodnoťte závěry a zhodnoťte přínos nové strategie.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BELCH, George E. a Michael A. BELCH. Advertising and promotion: an integrated marketing communications perspective. 10th global ed. Singapore: McGraw-Hill Education, c2015, 842 s. ISBN 978-981-4575-11-9.
HORÁKOVÁ, Helena. Marketingové strategie. 1. vydání. Praha: Idea servis, 2014, 103 s. ISBN 978-80-85970-81-4.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2016, 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vydání. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
PERREAULT, William D., Joseph P. CANNON a E. Jerome MCCARTHY. Essentials of marketing: a marketing strategy planning approach. Fourteenth edition. New York: McGraw-Hill Education, 2015, 717 s. ISBN 978-1-259-25163-4.
Seznam doporučené literatury
BELCH, George E. a Michael A. BELCH. Advertising and promotion: an integrated marketing communications perspective. 10th global ed. Singapore: McGraw-Hill Education, c2015, 842 s. ISBN 978-981-4575-11-9.
HORÁKOVÁ, Helena. Marketingové strategie. 1. vydání. Praha: Idea servis, 2014, 103 s. ISBN 978-80-85970-81-4.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2016, 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vydání. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
PERREAULT, William D., Joseph P. CANNON a E. Jerome MCCARTHY. Essentials of marketing: a marketing strategy planning approach. Fourteenth edition. New York: McGraw-Hill Education, 2015, 717 s. ISBN 978-1-259-25163-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí: Dr. Vaněk, 29 bodů
V rámci konzultací jste se zmínila, že budete z firmy odcházet. Bude firma i tak Vámi stanovené kroky podnikat ke zlepšení současného stavu? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Co Vás vedlo k opuštění takovéto firmy, která má poměrně významnou pozici na trhu s elektronikou? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Oponent: Ing. Durďáková, 19 bodů
Které návrhy komunikačního mixu považujete z hlediska efektivnosti společnosti Euronics za nejvíce a které za nejméně důležité? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Jak na Vaše návrhy reaguje vedení společnosti Euronics? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Doc. Lipták
Poskytuje firma i servis nebo pouze prodej? Máte servis zahrnutý i do své marketingové strategie? Co si myslíte o spolupráci mezi konkurenty? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Doc. Staňková
zdůraznila, že práce je zaměřena pouze i na marketingovou komunikaci, což je velké zúžení tématu, Je v práci popsán focus group? Kde probíhal, jaká byla věková kategorie ve focus group? Proč je popis focus group zařazen u analýzy současného stavu? Považujete různé pohlaví a různý věk za dostatečný popis focus group? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Dr. Dolejšová
Proč necitujete uvedení dat? Jsou tabulky opravdu Vaše vlastní zpracování nebo se jedná o zpracování interních materiálů? Proč není v práci uvedeno, kdo zpracoval citované studie, zda je to Vaše práce nebo práce externí agentury? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Dr. Kramoliš
Nákladová analýza je Vaše zpracování? Proč neuvádíte, která část je Vaše práce a která je v prací Vašich kolegů? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ