Bakalářská práce zkoumá úroveň a preference životního stylu studentů na středních školách. Práce je rozdělena do dvou výchozích částí. Teoretická část se zaměřuje na pojmový výklad, historii, zabývá se determinanty zdraví a vliv moderních technologií. V praktické části budeme zkoumat preferenci životního stylu studentů. Praktická část je věnována metodice výzkumu, která bude provedena na základě dotazníkového šetření, výsledné hodnoty budou zpracovány do grafického výstupu. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit jaký životní styl zaujímají studenti středních škol, co preferují a jakými faktory jsou ovlivňováni.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis examines the level and preference of secondary school students' lifestyle. The thesis is separated in two main parts. The theoretical part focuses on the conceptual interpretation, history, deals with determinants of health and the impact of modern technologies. We will explore preferences of students' lifestyle. The practical part is devoted to the research of methodology which will be provided based on the survey the results will be processed into graphic upshot. The main aim of the thesis is to find out which lifestyle occupy the secondary school students, what they prefer and which factors are influenced.
Klíčová slova
období dospívání, životní styl, determinanty zdraví, moderní technologie, volný čas
Klíčová slova v angličtině
adolescence, lifestyle, determinants of health, modern technologies, lemure time
Rozsah průvodní práce
57 s. 70 547 znaků
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce zkoumá úroveň a preference životního stylu studentů na středních školách. Práce je rozdělena do dvou výchozích částí. Teoretická část se zaměřuje na pojmový výklad, historii, zabývá se determinanty zdraví a vliv moderních technologií. V praktické části budeme zkoumat preferenci životního stylu studentů. Praktická část je věnována metodice výzkumu, která bude provedena na základě dotazníkového šetření, výsledné hodnoty budou zpracovány do grafického výstupu. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit jaký životní styl zaujímají studenti středních škol, co preferují a jakými faktory jsou ovlivňováni.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis examines the level and preference of secondary school students' lifestyle. The thesis is separated in two main parts. The theoretical part focuses on the conceptual interpretation, history, deals with determinants of health and the impact of modern technologies. We will explore preferences of students' lifestyle. The practical part is devoted to the research of methodology which will be provided based on the survey the results will be processed into graphic upshot. The main aim of the thesis is to find out which lifestyle occupy the secondary school students, what they prefer and which factors are influenced.
Klíčová slova
období dospívání, životní styl, determinanty zdraví, moderní technologie, volný čas
Klíčová slova v angličtině
adolescence, lifestyle, determinants of health, modern technologies, lemure time
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti školské legislativy a výchovy ke zdravému životnímu stylu.
Příprava metodiky k praktické části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti školské legislativy a výchovy ke zdravému životnímu stylu.
Příprava metodiky k praktické části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
NAKONEČNÝ, Milan. Základy psychologie osobnosti. Praha: Management Press, 1993. ISBN 80-85603-34-9.
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-977-1.
SAK, Petr. Proměny české mládeže: česká mládež v pohledu sociologických výzkumů. Praha: Petrklíč, 2000. ISBN 80-7229-042-8.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
NAKONEČNÝ, Milan. Základy psychologie osobnosti. Praha: Management Press, 1993. ISBN 80-85603-34-9.
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-977-1.
SAK, Petr. Proměny české mládeže: česká mládež v pohledu sociologických výzkumů. Praha: Petrklíč, 2000. ISBN 80-7229-042-8.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila obsah své bakalářské práce. Seznámila s teoretickou, tak praktickou částí práce. Blíže hovořila o výsledcích výzkumu.
Na jakém základě jste vybírala tyto oblasti? (Mgr. Jakub Hladík, Ph.D.) Studentka objasnila. Co je indikátor uspokojivého vztahu? Jde o vztah s rodiči a vrstevníky.
Diskuze proběhla k dílčím výsledkům (fastfoody). V jaké lokalitě jste realizovala výzkum? (Mgr. Eva Šalenová) V Brně, respondenti pocházeli z okolí. Uvedené mohlo zkreslit výsledky výzkumu.
Studentka adekvátně zodpověděla otázky z posudků.
Lze Vaše výsledky srovnávat s mezinárodními? (Mgr. Jakub Hladík, Ph.D.) Nelze, jedná se o malý vzorek. Komise uvedla další doporučení, ocenila prezentaci tématu.