Bakalářská práce se zabývá postoji žáků základních škol k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem práce je poukázat na postoje intaktních žáků k vrstevníkům se speciálními vzdělávacími potřebami v edukačním prostředí. V teoretické části se bakalářská práce zabývá základními pojmy jako postoje, inkluze, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Praktická část bakalářské práce se věnuje identifikaci postojů.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis deals with pupils from primary school and their position towards pupils with special educational needs. The aim is to highlight the attitudes of an intact pupils towards peers with special learning needs in educational environment. The theoretical part of the thesis deals with basic concepts such as attitudes, inclusion, pupils with special educational needs. The practical part of the Bachelor's thesis is devoted to identifying attitudes.
attitudes, inclusion, inklusive education, pupils with special educational needs, support measures
Rozsah průvodní práce
68
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá postoji žáků základních škol k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem práce je poukázat na postoje intaktních žáků k vrstevníkům se speciálními vzdělávacími potřebami v edukačním prostředí. V teoretické části se bakalářská práce zabývá základními pojmy jako postoje, inkluze, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Praktická část bakalářské práce se věnuje identifikaci postojů.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis deals with pupils from primary school and their position towards pupils with special educational needs. The aim is to highlight the attitudes of an intact pupils towards peers with special learning needs in educational environment. The theoretical part of the thesis deals with basic concepts such as attitudes, inclusion, pupils with special educational needs. The practical part of the Bachelor's thesis is devoted to identifying attitudes.
attitudes, inclusion, inklusive education, pupils with special educational needs, support measures
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti utváření postojů, vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a inkluzivního vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti utváření postojů, vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a inkluzivního vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ANDERLIK, Lore. Cesta k inkluzi: úvahy z praxe a pro praxi. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-765-1.
BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, et al. Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8140-6.
BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Brno: Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-220-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
KLENKOVÁ, Jiřina a Marie VÍTKOVÁ. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5731-9.
Seznam doporučené literatury
ANDERLIK, Lore. Cesta k inkluzi: úvahy z praxe a pro praxi. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-765-1.
BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, et al. Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8140-6.
BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Brno: Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-220-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
KLENKOVÁ, Jiřina a Marie VÍTKOVÁ. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5731-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala téma bakalářské práce, její hlavní cíle, výzkumný design a metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděla na otázky uvedené v posudcích diplomové práce. Proběhla diskuse.
dr. Hladík upozornil na problematické body v konstrukci dotazníku.