Bakalářská práce se zabývá otázkou konkurenceschopnosti společnosti PKS OKNA. Cílem této práce je analyzovat konkurenční prostředí firmy PKS OKNA, její silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby a jednotlivé konkurenční síly, které na firmu v jejím okolí působí.
Teoretická část se zabývá pojmem konkurenceschopnost, konkurenčními strategiemi, okolím podniku a způsoby, jak ho analyzovat. Praktická část pak vychází z poznatků teoretické části a pomocí PEST analýzy, Porterova modelu pěti konkurenčních sil a SWOT analýzy analyzuje konkurenceschopnost společnosti PKS OKNA.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis deals with the question of PKS OKNA's competitiveness. The aim of this work is to analyze the competitive environment of the company PKS OKNA, detect strengths, weaknesses, opportunities and threats and analyze individual competitive forces, which influence the company in a business environment. The theoretical part deals with issues such as competition, competitiveness, business environment and describes methods for its analysis. In the analytical part competitiveness of the company PKS OKNA is analyzed by PEST analysis, Porter's Five Forces model and SWOT analysis.
Klíčová slova
Konkurenceschopnost, konkurence, marketingové prostředí, PEST analýza, Porterova analýza pěti konkurenčních sil, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
Competitiveness, competition, marketing environment, PEST analysis, Porter's Five Forces, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
64 s.(78 556 zn.)+ 5 s.(příl.)
Jazyk
AN
Anotace
Bakalářská práce se zabývá otázkou konkurenceschopnosti společnosti PKS OKNA. Cílem této práce je analyzovat konkurenční prostředí firmy PKS OKNA, její silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby a jednotlivé konkurenční síly, které na firmu v jejím okolí působí.
Teoretická část se zabývá pojmem konkurenceschopnost, konkurenčními strategiemi, okolím podniku a způsoby, jak ho analyzovat. Praktická část pak vychází z poznatků teoretické části a pomocí PEST analýzy, Porterova modelu pěti konkurenčních sil a SWOT analýzy analyzuje konkurenceschopnost společnosti PKS OKNA.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis deals with the question of PKS OKNA's competitiveness. The aim of this work is to analyze the competitive environment of the company PKS OKNA, detect strengths, weaknesses, opportunities and threats and analyze individual competitive forces, which influence the company in a business environment. The theoretical part deals with issues such as competition, competitiveness, business environment and describes methods for its analysis. In the analytical part competitiveness of the company PKS OKNA is analyzed by PEST analysis, Porter's Five Forces model and SWOT analysis.
Klíčová slova
Konkurenceschopnost, konkurence, marketingové prostředí, PEST analýza, Porterova analýza pěti konkurenčních sil, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
Competitiveness, competition, marketing environment, PEST analysis, Porter's Five Forces, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Stanovte cíle práce a uveďte metody v ní použité.
Zpracujte literární rešerši vztahující se ke konkurenceschopnosti společnosti.
Proveďte analýzu konkurenceschopnosti vybrané společnosti.
Vyhodnoťte výsledky analytické části práce.
Navrhněte doporučení ke zlepšení konkurenceschopnosti dané firmy.
Zásady pro vypracování
Stanovte cíle práce a uveďte metody v ní použité.
Zpracujte literární rešerši vztahující se ke konkurenceschopnosti společnosti.
Proveďte analýzu konkurenceschopnosti vybrané společnosti.
Vyhodnoťte výsledky analytické části práce.
Navrhněte doporučení ke zlepšení konkurenceschopnosti dané firmy.
Seznam doporučené literatury
Dvořáček, Jiří, and Peter Slunčík. 2012. Podnik a jeho okolí: Jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C. H. Beck.
Kim, W. Chan, and Renée Mauborgne. 2015. Blue Ocean Strategy: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant. Boston: Harvard Business Review Press.
Kotler, Phlilip, and Kevin Lane Keller. 2006. Marketing Management. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall.
Keřkovský, Miroslav, and Oldřich Vykypěl. 2006. Strategické řízení: Teorie pro praxi. Praha: C. H. Beck.
Porter, Michael. 2004. Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance. New York: Free Press.
Seznam doporučené literatury
Dvořáček, Jiří, and Peter Slunčík. 2012. Podnik a jeho okolí: Jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C. H. Beck.
Kim, W. Chan, and Renée Mauborgne. 2015. Blue Ocean Strategy: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant. Boston: Harvard Business Review Press.
Kotler, Phlilip, and Kevin Lane Keller. 2006. Marketing Management. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall.
Keřkovský, Miroslav, and Oldřich Vykypěl. 2006. Strategické řízení: Teorie pro praxi. Praha: C. H. Beck.
Porter, Michael. 2004. Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance. New York: Free Press.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her bachelor thesis.
Q, Benyahya: What is the most problematic factor influencing competitivnes of a company? A: (already answered in the presentation but the student returned to the topic)
Q, Novák: What criteria for evaluating your competitors would you set? A: (answered)