Bakalářská práce je zaměřena na efektivním zavedení nových požadavků standardu ČSN EN ISO 9001:2016 do společnosti MBNS International, spol. s r.o. Aby implementace byla efektivní, je důležité znát problematiku norem řad ISO 9000. V rámci řešení byla použita diferenční analýza, analýza zainteresovaných stran a nákladová analýza. Diferenční analýza byla popsána zejména mezi standardem ČSN EN ISO 9001:2009 a standardem ČSN EN ISO 9001:2016. Analýza zainteresovaných stran byla vytvořena na základě nových požadavků a popisuje veškeré zainteresované strany pro společnost, jak z veřejných, tak z neveřejných sektorů. V práci bylo navrženo několik řešení, která umožňují provést
úspěšný přechod na novou revizi standardu. Kromě devíti hlavních návrhů bylo použito sedm sekundárních, které popisují další postupné zefektivňování systému řízení kvality ve společnosti. Přínosem této práce je především diferenční analýza detailně poukazující na nové požadavky standardu, které jsou těžko čitelné ze samotné normy, protože normy ISO 9000 jsou psány obecně pro všechny typy organizací.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on effective implementation of new ČSN EN ISO 9001:2016 requirements into company MBNS International, spol. s r.o. In order for the implementation to be effective, it is vital to have profound knowledge of ISO 9000 norm series. Differential analysis, analysis of parties involved and cost analysis were used to solve the problem. Differential analysis was described mainly between standards ČSN EN ISO 9001:2009 and ČSN EN ISO 9001:2016. Analysis of parties involved was created on basis
of new requirements and describes all parties involved for the company, both from public and private sectors. The thesis presents various solutions for the successful transition to new and revised version of the standard. Nine primary propositions and seven secondary propositions were suggested, which describe further efficiency improvements in system of quality management of the company. The value of this thesis is mostly in the differential analysis, which describes in detail new requirements of the standard which are not easily read from the norm itself as it is written generally and for all types of companies.
Klíčová slova
systém řízení kvality, ČSN EN ISO 9001, kvalita, proces, standard,
požadavek
Klíčová slova v angličtině
quality management system, ČSN EN ISO 9001, quality, process, standard,
requirement ABSTRAKT
Rozsah průvodní práce
106 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na efektivním zavedení nových požadavků standardu ČSN EN ISO 9001:2016 do společnosti MBNS International, spol. s r.o. Aby implementace byla efektivní, je důležité znát problematiku norem řad ISO 9000. V rámci řešení byla použita diferenční analýza, analýza zainteresovaných stran a nákladová analýza. Diferenční analýza byla popsána zejména mezi standardem ČSN EN ISO 9001:2009 a standardem ČSN EN ISO 9001:2016. Analýza zainteresovaných stran byla vytvořena na základě nových požadavků a popisuje veškeré zainteresované strany pro společnost, jak z veřejných, tak z neveřejných sektorů. V práci bylo navrženo několik řešení, která umožňují provést
úspěšný přechod na novou revizi standardu. Kromě devíti hlavních návrhů bylo použito sedm sekundárních, které popisují další postupné zefektivňování systému řízení kvality ve společnosti. Přínosem této práce je především diferenční analýza detailně poukazující na nové požadavky standardu, které jsou těžko čitelné ze samotné normy, protože normy ISO 9000 jsou psány obecně pro všechny typy organizací.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on effective implementation of new ČSN EN ISO 9001:2016 requirements into company MBNS International, spol. s r.o. In order for the implementation to be effective, it is vital to have profound knowledge of ISO 9000 norm series. Differential analysis, analysis of parties involved and cost analysis were used to solve the problem. Differential analysis was described mainly between standards ČSN EN ISO 9001:2009 and ČSN EN ISO 9001:2016. Analysis of parties involved was created on basis
of new requirements and describes all parties involved for the company, both from public and private sectors. The thesis presents various solutions for the successful transition to new and revised version of the standard. Nine primary propositions and seven secondary propositions were suggested, which describe further efficiency improvements in system of quality management of the company. The value of this thesis is mostly in the differential analysis, which describes in detail new requirements of the standard which are not easily read from the norm itself as it is written generally and for all types of companies.
Klíčová slova
systém řízení kvality, ČSN EN ISO 9001, kvalita, proces, standard,
požadavek
Klíčová slova v angličtině
quality management system, ČSN EN ISO 9001, quality, process, standard,
requirement ABSTRAKT
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Vypracujte literární rešerši vztahující se k řízení organizace a k systému managemetu kvality.
Praktická část
Proveďte rozdílovou analýzu ČSN EN ISO 9001:2009 ed.2 a ČSN EN ISO 9001:2016.
Na základě provedené analýzy zjistěte nedostatky současného systému managementu kvality ve firmě MBNS - International, spol. s r.o. a navrhněte efektivní implementaci ČSN EN ISO 9001:2016.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Vypracujte literární rešerši vztahující se k řízení organizace a k systému managemetu kvality.
Praktická část
Proveďte rozdílovou analýzu ČSN EN ISO 9001:2009 ed.2 a ČSN EN ISO 9001:2016.
Na základě provedené analýzy zjistěte nedostatky současného systému managementu kvality ve firmě MBNS - International, spol. s r.o. a navrhněte efektivní implementaci ČSN EN ISO 9001:2016.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BLECHARZ, Pavel. Základy moderního řízení kvality. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2011, 122 s. ISBN 978-80-86929-75-0.
BRIŠ, Petr. Management kvality. 2. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010, 208 s. ISBN 978-80-7318-912-9.
ČSN EN ISO 9001:2009 Systémy managementu kvality - Požadavky. Ed. 2. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, 2010, 56 s.
ČSN EN ISO 9001:2016 Systémy managementu kvality - Požadavky. Ed. 1. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, 2016, 48 s.
HOYLE, David. Quality management essentials. 1st ed. Burlington, MA: Butterworth-Heinemann, 2007, 212 s. ISBN 978-0-75-066786-9.
Seznam doporučené literatury
BLECHARZ, Pavel. Základy moderního řízení kvality. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2011, 122 s. ISBN 978-80-86929-75-0.
BRIŠ, Petr. Management kvality. 2. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010, 208 s. ISBN 978-80-7318-912-9.
ČSN EN ISO 9001:2009 Systémy managementu kvality - Požadavky. Ed. 2. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, 2010, 56 s.
ČSN EN ISO 9001:2016 Systémy managementu kvality - Požadavky. Ed. 1. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, 2016, 48 s.
HOYLE, David. Quality management essentials. 1st ed. Burlington, MA: Butterworth-Heinemann, 2007, 212 s. ISBN 978-0-75-066786-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Petr Briš, CSc. 26 b.
1. Norma ISO 9001:2015 přináší řadu kriterií, jež musí organizace nově splňovat. Jedním z nich je požadavek na zainteresované strany a dále požadavek na znalosti organizace. Jak se Vaše firma k těmto požadavkům postavila? Zodpovězeno zcela
Oponent práce: Ing. Marie Čermáková 20 b.
1. Na straně 12 uvádíte, že začátkem května 2017 bude / byl ve společnosti proveden audit v souladu s přechodem na aktualizovanou normu, jak společnost při tomto auditu uspěla? Účastnil jste se tohoto auditu? Zodpovězeno zcela
2. V práci uvádíte analýzu zainteresovabých stran. Je tato analýza podložena průzkumy a vyjádřením zainteresovaných stran? Zodpovězeno zcela
prof. Ing. Felicia Chromjaková, PhD.:
Kolik času potřebujete k realizaci všech Vašich návrhů? Zodpovězeno zcela
doc. Ing. Roman Bobák, Ph.D.:
Berete kvalitu a jakost jako synonyma? Nevyvolají Vaše návrhy potřebu nového pracovního místa? Zodpovězeno zcela
Ing. Pavel Rosman, Ph.D.:
Vysvětlete podstatu pro vizuální oprávnění? Na základě jmenovaného certifikátu lze pracovat i v jiných společnostech? Zodpovězeno zcela