Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti firmy FILTRATION TECHNOLOGY s.r.o. V teoretické části jsou definovány základní pojmy potřebné pro řešení této problematiky, jako jsou konkurenceschopnost, konkurence a její druhy, konkurenční výhoda a konkurenční strategie. V další části teorie jsou popsány jednotlivé analytické nástroje, vhodné pro tuto analýzu.
V praktické části je představena firma FILTRATION TECHNOLOGY s.r.o. spolu s jejími největšími konkurenty. Podstatou této části bakalářské práce jsou analytické nástroje, které byly sestaveny přímo na firmu. V závěru je proveden strukturovaný rozhovor k zjištění postavení firmy oproti svým konkurentům. Na základě analytických nástrojů a strukturovaného rozhovoru je sestaven návrh na zvýšení konkurenceschopnosti firmy FILTRATION TECHNOLOGY s.r.o.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis is focused on competitiveness of the company FILTRATION TECHNOLOGY Ltd. The theoretical part defines the most important concepts, such as competition and its types, competitiveness, competitive advantage and competitive strategy. Moreover, this part describes some of analytical tools needed for this thesis.
The practical part introduces the company FILTRATION TECHNOLOGY Ltd. and its biggest competitors. The main section of this part is dedicated to analytical tools used specifically for this compa-ny. Another important section is Pen and paper interview showing the company's position on the market against its competitors. In the very end of this part, there is a suggestion made of how to improve competitiveness of FILTRATION TECHNOLOGY Ltd. This suggestion is based on the two important sections.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, PEST analýza, SWOT analýza, BCG matice, Porterův model pěti konkurenčních sil
Klíčová slova v angličtině
Competition, Competitiveness, PEST analysis, SWOT analysis, BCG matrix, Porter's five forces analysis
Rozsah průvodní práce
73 s. (104 965)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti firmy FILTRATION TECHNOLOGY s.r.o. V teoretické části jsou definovány základní pojmy potřebné pro řešení této problematiky, jako jsou konkurenceschopnost, konkurence a její druhy, konkurenční výhoda a konkurenční strategie. V další části teorie jsou popsány jednotlivé analytické nástroje, vhodné pro tuto analýzu.
V praktické části je představena firma FILTRATION TECHNOLOGY s.r.o. spolu s jejími největšími konkurenty. Podstatou této části bakalářské práce jsou analytické nástroje, které byly sestaveny přímo na firmu. V závěru je proveden strukturovaný rozhovor k zjištění postavení firmy oproti svým konkurentům. Na základě analytických nástrojů a strukturovaného rozhovoru je sestaven návrh na zvýšení konkurenceschopnosti firmy FILTRATION TECHNOLOGY s.r.o.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis is focused on competitiveness of the company FILTRATION TECHNOLOGY Ltd. The theoretical part defines the most important concepts, such as competition and its types, competitiveness, competitive advantage and competitive strategy. Moreover, this part describes some of analytical tools needed for this thesis.
The practical part introduces the company FILTRATION TECHNOLOGY Ltd. and its biggest competitors. The main section of this part is dedicated to analytical tools used specifically for this compa-ny. Another important section is Pen and paper interview showing the company's position on the market against its competitors. In the very end of this part, there is a suggestion made of how to improve competitiveness of FILTRATION TECHNOLOGY Ltd. This suggestion is based on the two important sections.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, PEST analýza, SWOT analýza, BCG matice, Porterův model pěti konkurenčních sil
Klíčová slova v angličtině
Competition, Competitiveness, PEST analysis, SWOT analysis, BCG matrix, Porter's five forces analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Vypracujte literární rešerši vztahující se ke konkurenceschopnosti firmy.
Praktická část
Vypracujte analýzu konkurenceschopnosti firmy.
Vyhodnoťte analýzu a sestavte doporučení pro firmu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Vypracujte literární rešerši vztahující se ke konkurenceschopnosti firmy.
Praktická část
Vypracujte analýzu konkurenceschopnosti firmy.
Vyhodnoťte analýzu a sestavte doporučení pro firmu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti. Vyd. 1. Praha: Radix, 2002, 270 s. ISBN 80-86031-35-7.
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
HUGGINS, Robert a Hiro IZUSHI. Competition, competitive advantage, and clusters: the ideas of Michael Porter. 1st pub. Oxford: Oxford University Press, 2011, 303 s. ISBN 978-0-19-957803-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15. Boston: Pearson, 2016, 136 s. ISBN 978-1-292-09262-1.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2012, 231 s. ISBN 978-80-7261-251-2.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2009, 240 s. ISBN 978-80-7400-098-0. Dostupné také z: http://toc.nkp.cz/NKC/200905/contents/nkc20081835562_1.pdf
Seznam doporučené literatury
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti. Vyd. 1. Praha: Radix, 2002, 270 s. ISBN 80-86031-35-7.
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
HUGGINS, Robert a Hiro IZUSHI. Competition, competitive advantage, and clusters: the ideas of Michael Porter. 1st pub. Oxford: Oxford University Press, 2011, 303 s. ISBN 978-0-19-957803-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15. Boston: Pearson, 2016, 136 s. ISBN 978-1-292-09262-1.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2012, 231 s. ISBN 978-80-7261-251-2.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2009, 240 s. ISBN 978-80-7400-098-0. Dostupné také z: http://toc.nkp.cz/NKC/200905/contents/nkc20081835562_1.pdf
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Mgr. Jan Kramoliš, Ph.D. 21 bodů.
Oponent práce: Ing. Monika Horáková, Ph.D. 20 bodů.
Uveďte, které z Vašich navrhovaných opatření bude mít pro firmu největší přínos vzhledem ke zvýšení konkurenceschopnosti - odhadněte přínosy, náklady, rizika a časový plán. Bude to firmou v praxi realizováno? Zodpovězeno částečně.