Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Člověk a krajina v současné inscenované fotografii 2. Praktická část: a) autorská publikace: Svázaná krajina b) volný výstavní soubor: Svázaná krajina
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Člověk a krajina v současné inscenované fotografii
2. Praktická část:
a) autorská publikace:
Svázaná krajina
b) volný výstavní soubor:
Svázaná krajina
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Human And Landscape In Contemporary Photography
2. Practical part:
a) Roped Landscape
b) Roped Landscape
Název dle studenta
1. Teoretická část: Člověk a krajina v současné inscenované fotografii 2. Praktická část: a) autorská publikace: Svázaná krajina b) volný výstavní soubor: Svázaná krajina
Název dle studenta v angličtině
1. Theoretical part: Human And Landscape In Contemporary Photography 2. Practical part: a) Roped Landscape b) Roped Landscape
Tato fotografická diplomová práce se zabývá pohledem na současnou inscenovanou fotografii člověka v krajině. Ve svém základu třídí autory do skupin podle jejich vizuálního jazyka. Rozebírá různé přístupy, jak se ke krajině filozoficky stavíme a jak se tento přístup odráží v tvorbě současných autorů.
Anotace v angličtině
This photographic diploma work analyses contemporary staged photography of man in the landscape. It classifies authors into groups according to their visual language and describes various philosophical approaches to landscape understanding and how are they reflected in the contemporary artists' works.
Klíčová slova
krajina, současná fotografie, inscenovaná fotografie, historie, Helsinská škola, člověk a krajina, Caspar David Friedrich
Klíčová slova v angličtině
landscape, contemporary landscape, staged photogpraphy, history, Helsinki school, human and landscape, Caspar David Friedrich
Rozsah průvodní práce
66 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato fotografická diplomová práce se zabývá pohledem na současnou inscenovanou fotografii člověka v krajině. Ve svém základu třídí autory do skupin podle jejich vizuálního jazyka. Rozebírá různé přístupy, jak se ke krajině filozoficky stavíme a jak se tento přístup odráží v tvorbě současných autorů.
Anotace v angličtině
This photographic diploma work analyses contemporary staged photography of man in the landscape. It classifies authors into groups according to their visual language and describes various philosophical approaches to landscape understanding and how are they reflected in the contemporary artists' works.
Klíčová slova
krajina, současná fotografie, inscenovaná fotografie, historie, Helsinská škola, člověk a krajina, Caspar David Friedrich
Klíčová slova v angličtině
landscape, contemporary landscape, staged photogpraphy, history, Helsinki school, human and landscape, Caspar David Friedrich
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 35 stran textu + předepsané přílohy. Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části diplomové práce v rozsahu maximálně 25 minut. Součástí přednášky je obrazová prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) autorská publikace na zvolené téma: cca 20 fotografií, odevzdává se definitivní podoba - 2 ks vázané publikace včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran či kapitol, doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený. Současně se odevzdává artist´s statement (250 - 300 slov).
b) volný výstavní soubor: ucelený, koncipovaný soubor fotografií, vycházejících, případně navazujících na téma autorské publikace. Odevzdává se min. 9 ks fotografií uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní kvalita fotografií, adjustované + artist´s statement (250 - 300 slov).
c) prezentační CD (2 ks): obsahuje všechny teoretické i praktické části diplomové práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech (náhledy 75dpi a plná data 300dpi, tisková kvalita), včetně artist´s statementu obou částí diplomové práce, vždy cca 250 - 300 slov.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 35 stran textu + předepsané přílohy. Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části diplomové práce v rozsahu maximálně 25 minut. Součástí přednášky je obrazová prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) autorská publikace na zvolené téma: cca 20 fotografií, odevzdává se definitivní podoba - 2 ks vázané publikace včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran či kapitol, doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený. Současně se odevzdává artist´s statement (250 - 300 slov).
b) volný výstavní soubor: ucelený, koncipovaný soubor fotografií, vycházejících, případně navazujících na téma autorské publikace. Odevzdává se min. 9 ks fotografií uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní kvalita fotografií, adjustované + artist´s statement (250 - 300 slov).
c) prezentační CD (2 ks): obsahuje všechny teoretické i praktické části diplomové práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech (náhledy 75dpi a plná data 300dpi, tisková kvalita), včetně artist´s statementu obou částí diplomové práce, vždy cca 250 - 300 slov.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
SCHAMA, Simon. Krajina a paměť. Praha: Argo, 2007. Zip (Argo: Dokořán). ISBN 978-80-7203-803-9
CÍLEK, Václav. Prohlédni si tu zemi: i když vidíme jen obyčejné věci, stejně toho vidíme hodně. Praha: Dokořán, 2012. ISBN 978-80-7363-419-3
Seznam doporučené literatury
SCHAMA, Simon. Krajina a paměť. Praha: Argo, 2007. Zip (Argo: Dokořán). ISBN 978-80-7203-803-9
CÍLEK, Václav. Prohlédni si tu zemi: i když vidíme jen obyčejné věci, stejně toho vidíme hodně. Praha: Dokořán, 2012. ISBN 978-80-7363-419-3
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Projev studentky u prezentace teoretické práce byl poměrně vyrovnaný, téma shrnula sdělnou formou. Výhrady směřovaly zejména ke špatné struktuře práce znemožňující orientaci v ní. Praktická část práce byla přijata jen s menšími výhradami směřujícími k nevhodné grafické úpravě publikace.