Teoretická část diplomové práce se věnuje budoucnosti grafického designu, především oblasti plakátu se zohledněním tendencí historického vývoje, současných trendů a budoucích technologií. Praktická část zúročuje zkušenosti nasbírané během vzniku teoretické části v podobě postupů vytváření plakátu, jenž jsou definovány pro počítačový program. Výstupem je tedy program schopný navrhovat vlastní plakáty.
Anotace v angličtině
The theoretical part of master's theses is devoted to the future of graphic design, especially taking into account the poster tendencies of historical development, current trends and future technology. The practical part capitalizes experience garnered during the formation of the theoretical part in the form of a poster procedures that are defined for a computer program. The output is therefore a program able to design own posters.
Klíčová slova
budoucnost, současnost, grafický design, plakát, program
Klíčová slova v angličtině
future, present, graphic design, poster, program
Rozsah průvodní práce
133
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část diplomové práce se věnuje budoucnosti grafického designu, především oblasti plakátu se zohledněním tendencí historického vývoje, současných trendů a budoucích technologií. Praktická část zúročuje zkušenosti nasbírané během vzniku teoretické části v podobě postupů vytváření plakátu, jenž jsou definovány pro počítačový program. Výstupem je tedy program schopný navrhovat vlastní plakáty.
Anotace v angličtině
The theoretical part of master's theses is devoted to the future of graphic design, especially taking into account the poster tendencies of historical development, current trends and future technology. The practical part capitalizes experience garnered during the formation of the theoretical part in the form of a poster procedures that are defined for a computer program. The output is therefore a program able to design own posters.
Klíčová slova
budoucnost, současnost, grafický design, plakát, program
Klíčová slova v angličtině
future, present, graphic design, poster, program
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 40 - 45 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz směrnice rektora č. 20/2016) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: budoucí vývoj plakátu se zohledněním minulých a současných tendencí v grafickém designu
2. Praktická část: vytvoření "plakátu budoucnosti" pomocí počítačově generovaného programu
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 40 - 45 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz směrnice rektora č. 20/2016) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: budoucí vývoj plakátu se zohledněním minulých a současných tendencí v grafickém designu
2. Praktická část: vytvoření "plakátu budoucnosti" pomocí počítačově generovaného programu
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BAKER, Robin. Designing the future: the computer transformation of reality. New York: Thames and Hudson, 1993. ISBN 0500015783
POULIN, Richard. Jazyk grafického designu: ilustrovaná příručka vysvětlující hlavní principy designu. V Praze: Slovart, 2012. ISBN 978-80-7391-552-0
HOLLIS, Richard. Stručná historie grafického designu. 1. vyd. V Praze: Rubato, 2014. Eseje (Rubato). ISBN 978-80-87705-27-8
TWEMLOW, Alice. K čemu je grafický design?. V Praze: Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-027-3
PEARSON, Matt. Generative art: a practical guide using processing. London: Pearson Education [distributor], c2011. ISBN 978-1-935182-62-7
LIDWELL, William, Kritina HOLDEN a Jill BUTLER. Univerzální principy designu: 125 způsobů jak zvýšit použitelnost a přitažlivost a ovlivnit vnímání designu. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3540-2
Seznam doporučené literatury
BAKER, Robin. Designing the future: the computer transformation of reality. New York: Thames and Hudson, 1993. ISBN 0500015783
POULIN, Richard. Jazyk grafického designu: ilustrovaná příručka vysvětlující hlavní principy designu. V Praze: Slovart, 2012. ISBN 978-80-7391-552-0
HOLLIS, Richard. Stručná historie grafického designu. 1. vyd. V Praze: Rubato, 2014. Eseje (Rubato). ISBN 978-80-87705-27-8
TWEMLOW, Alice. K čemu je grafický design?. V Praze: Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-027-3
PEARSON, Matt. Generative art: a practical guide using processing. London: Pearson Education [distributor], c2011. ISBN 978-1-935182-62-7
LIDWELL, William, Kritina HOLDEN a Jill BUTLER. Univerzální principy designu: 125 způsobů jak zvýšit použitelnost a přitažlivost a ovlivnit vnímání designu. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3540-2
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Atypické a kontroverzní téma studentka naplnila intenzivním výzkumem zpracování dat formou informačního designu. Komise ocenila osobní přínos a přesahy grafického designu a informatiky (programování). Otázky na budoucí vývoj a dopad "generátoru plakátu" na GD byly vysvětleny a argumenty přijaty komisí jako pro obor přínosné.