Cílem diplomové práce je studium chování kompozitní sendvičové konstrukce v letecké konstrukci, z hlediska provozu součásti s přípustným poškozením.
Teoretická část popisuje druhy sendvičových konstrukcí a jejich použití v letectví. Studie dále popisuje letecké předpisy a popisuje v nich uvedené požadavky na sendvičové
konstrukce, se zaměřením na únavové chování a provoz s přípustným poškozením.
Následuje popis a metodika zkoušek používaných pro zjišťování mechanických vlastností.
Praktická část obsahuje návrh a tvorbu zkušebních vzorků. Popisuje návrh a průběh zkoušek
a vyhodnocuje získané výsledky praktických měření statickým namáháním, cyklickým
namáháním a následnou zkouškou reziduální pevnosti vzorků.
Anotace v angličtině
The objective of this diploma thesis is to investigate characteristics of composite sandwich construction in aeronautical construction, with focus on damage tolerance characteristics.
Theoretical part describes types of sandwich constructions and their application in aviation.
The thesis continues with description of requirements for sandwich constructions in avia-tion standards. The main focus is put on fatigue and damage tolerance requirements for sandwich construction. Following part describes types of the material testing used for re-search of
the mechanical capabilities of the material, including methodology of the testing.
Practical part is deeply focused on design and manufacture of the samples, describes the proposal, the course and evaluation of data gained during the static testing, fatigue testing and followed by the residual strength test.
Cílem diplomové práce je studium chování kompozitní sendvičové konstrukce v letecké konstrukci, z hlediska provozu součásti s přípustným poškozením.
Teoretická část popisuje druhy sendvičových konstrukcí a jejich použití v letectví. Studie dále popisuje letecké předpisy a popisuje v nich uvedené požadavky na sendvičové
konstrukce, se zaměřením na únavové chování a provoz s přípustným poškozením.
Následuje popis a metodika zkoušek používaných pro zjišťování mechanických vlastností.
Praktická část obsahuje návrh a tvorbu zkušebních vzorků. Popisuje návrh a průběh zkoušek
a vyhodnocuje získané výsledky praktických měření statickým namáháním, cyklickým
namáháním a následnou zkouškou reziduální pevnosti vzorků.
Anotace v angličtině
The objective of this diploma thesis is to investigate characteristics of composite sandwich construction in aeronautical construction, with focus on damage tolerance characteristics.
Theoretical part describes types of sandwich constructions and their application in aviation.
The thesis continues with description of requirements for sandwich constructions in avia-tion standards. The main focus is put on fatigue and damage tolerance requirements for sandwich construction. Following part describes types of the material testing used for re-search of
the mechanical capabilities of the material, including methodology of the testing.
Practical part is deeply focused on design and manufacture of the samples, describes the proposal, the course and evaluation of data gained during the static testing, fatigue testing and followed by the residual strength test.
\begin {arab}
Rešerše
Návrh spojení kompozitních konstrukcí
Návrh a provedení experimentu
Vyhodnocení experimentu
\end {arab}
Zásady pro vypracování
\begin {arab}
Rešerše
Návrh spojení kompozitních konstrukcí
Návrh a provedení experimentu
Vyhodnocení experimentu
\end {arab}
Seznam doporučené literatury
Dle doporučení vedoucího diplomové práce
Seznam doporučené literatury
Dle doporučení vedoucího diplomové práce
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
doc. Ing. Jan Muras, CSc.
- Jaký se používá koeficient bezpečnosti v leteckém průmyslu?
doc. Ing. Zdeněk Dvořák, CSc.
- Dají se nějakým způsobem zvýšit soudržnosti materiálů?