Práce seznamuje čtenáře s problematikou režimových opatření. Je zde uvedena nejdůležitější terminologie, druhy škol, jejich specifika a zabezpečení. Jsou rozebrány různé útoky na školy v různých zemích a jsou v práci také analyzovány školy ve Zlíně z pohledu režimového opatření a navržena jejich vhodná bezpečností opatření.
Anotace v angličtině
The thesis introduces the reader to the issue of field of security. There are the most important terminology, types of schools, their specifics and security. There are described different attacks on schools in different countries. The bachelor also analyzed schools in Zlín from the point of view of the regime measure and proposed appropriate security measures.
Klíčová slova
škola, měkký cíl, režimová opatření, agrese, bezpečnostní prohlídka,
analýza
Klíčová slova v angličtině
school, soft target, system of measures, aggression, security search, analysis
Rozsah průvodní práce
99 s. (21 562 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce seznamuje čtenáře s problematikou režimových opatření. Je zde uvedena nejdůležitější terminologie, druhy škol, jejich specifika a zabezpečení. Jsou rozebrány různé útoky na školy v různých zemích a jsou v práci také analyzovány školy ve Zlíně z pohledu režimového opatření a navržena jejich vhodná bezpečností opatření.
Anotace v angličtině
The thesis introduces the reader to the issue of field of security. There are the most important terminology, types of schools, their specifics and security. There are described different attacks on schools in different countries. The bachelor also analyzed schools in Zlín from the point of view of the regime measure and proposed appropriate security measures.
Klíčová slova
škola, měkký cíl, režimová opatření, agrese, bezpečnostní prohlídka,
analýza
Klíčová slova v angličtině
school, soft target, system of measures, aggression, security search, analysis
Zásady pro vypracování
Seznamte se s problematikou režimových opatření.
Uveďte nezbytnou terminologii.
Zpracujte dělení škol.
Rozeberte specifika škol a problematiku jejich zabezpečení.
Rozeberte vybrané útoky na školy.
Proveďte analýzu vybraných škol v rámci Zlína z pohledu režimových opatření.
Navrhněte vhodná bezpečnostní opatření.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s problematikou režimových opatření.
Uveďte nezbytnou terminologii.
Zpracujte dělení škol.
Rozeberte specifika škol a problematiku jejich zabezpečení.
Rozeberte vybrané útoky na školy.
Proveďte analýzu vybraných škol v rámci Zlína z pohledu režimových opatření.
Navrhněte vhodná bezpečnostní opatření.
Seznam doporučené literatury
UHLÁŘ, Jan. Technická ochrana objektů. 2. vyd. Praha: Policejní akademie České republiky v Praze, 2009, 229 s. ISBN 987-80-7251-313-0.
LUKÁŠ, Luděk a kol. Bezpečnostní technologie, systémy a management II. 1. vyd . Zlín: VeRBuM, 2012. Sv. 386 s. ISBN 978-80-87500-19-4.
LUKÁŠ, Luděk a kol. Bezpečnostní technologie, systémy a management IV. 1. vyd . Zlín: VeRBuM, 2014. Sv. 390 s. ISBN 978-80-87500-57-6.
ŠEFČÍK, Vladimír. Analýza rizik. 1. Vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2009. 98 s. ISBN 978-80-7318-696-8.
TOMÁNEK, Jiří. Problematika ochrany měkkých cílů před teroristickým útokem. Zlín, 2015. Diplomová práce. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta aplikované informatiky. Vedoucí práce Ing. Dora Lapková
Seznam doporučené literatury
UHLÁŘ, Jan. Technická ochrana objektů. 2. vyd. Praha: Policejní akademie České republiky v Praze, 2009, 229 s. ISBN 987-80-7251-313-0.
LUKÁŠ, Luděk a kol. Bezpečnostní technologie, systémy a management II. 1. vyd . Zlín: VeRBuM, 2012. Sv. 386 s. ISBN 978-80-87500-19-4.
LUKÁŠ, Luděk a kol. Bezpečnostní technologie, systémy a management IV. 1. vyd . Zlín: VeRBuM, 2014. Sv. 390 s. ISBN 978-80-87500-57-6.
ŠEFČÍK, Vladimír. Analýza rizik. 1. Vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2009. 98 s. ISBN 978-80-7318-696-8.
TOMÁNEK, Jiří. Problematika ochrany měkkých cílů před teroristickým útokem. Zlín, 2015. Diplomová práce. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta aplikované informatiky. Vedoucí práce Ing. Dora Lapková
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Součástí prezentace BP nebyla praktická ukázka.
V rámci obhajoby byly položeny následující dotazy:
1. Kdo je zřizovatelem škol? (JUDr. Jiří Kameník)
2. Co může město udělat pro bezpečnost? (JUDr. Jiří Kameník)
3. Kdo rozhoduje o tom, kdo do školy smí vstoupit a kdy? (JUDr. Jiří Kameník)
4. Proč jste neuvažovala o tom, že byste MŠ a SŠ dala někomu jinému? Koho byste tam mohla dát? (JUDr. Jiří Kameník)
5. Jaký je nejnižší stupeň podle živnostenského zákona? (JUDr. Jiří Kameník)
6. Mají strážní na vrátnicích v popisu práce, že Vás mají zastavit? (JUDr. Jiří Kameník)
7. Kým bylo vydáno režimové opatření? (JUDr. Jiří Kameník)
Student zodpověděl položené dotazy vedoucího BP a oponenta v plném rozsahu.