Cílem práce s názvem E-learningová podpora výuky informačních technologií na ZŠ nástrojem Google Classroom je nastínit možnosti implementace a využívání nástroje Google Classroom spolu s ostatními nástroji G Suite pro vzdělávání v prostředí základní školy se zaměřením na zefektivnění a zrychlení denních procesů výuky informačních technologií. Praktickým výstupem diplomové práce je podrobný popis prostředí a funkcí nástroje Google Classroom. Vytvořený popis může být učitelům nápomocný při implementaci nástroje Google Classroom do výuky nehledě na vyučovaný předmět. Dalším výstupem práce jsou vytvořené studijní materiály vybraného tématu k výuce informačních technologií dle metodických postupů.
Anotace v angličtině
The aim of my thesis which is called E-learning Support of Teaching Information Technology in Elementary schools Using the Google Classroom is e-learning support for teaching information technology in elementary schools. This will be done by using and implementing Google Classroom and other useful tools found in G Suite for educational purposes in elementary schools with the aim of streamlining the daily processes of teaching as well as to speeding everything up. The practical output of this thesis is a detailed description of Google Classroom and its environment which may be helpful to all teachers who are implementing Google Classroom into their subjects regardless of the content. Another output is the creation of materials for teaching in unity with methodological practice.
Klíčová slova
e-learning, informační technologie, G Suite pro vzdělávání, Google Classroom, vzdělávání, základní škola
Klíčová slova v angličtině
E-learning, Information technology, G Suite for Education, Google Classroom, Education, Elementary school
Rozsah průvodní práce
97 s. (135 053 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce s názvem E-learningová podpora výuky informačních technologií na ZŠ nástrojem Google Classroom je nastínit možnosti implementace a využívání nástroje Google Classroom spolu s ostatními nástroji G Suite pro vzdělávání v prostředí základní školy se zaměřením na zefektivnění a zrychlení denních procesů výuky informačních technologií. Praktickým výstupem diplomové práce je podrobný popis prostředí a funkcí nástroje Google Classroom. Vytvořený popis může být učitelům nápomocný při implementaci nástroje Google Classroom do výuky nehledě na vyučovaný předmět. Dalším výstupem práce jsou vytvořené studijní materiály vybraného tématu k výuce informačních technologií dle metodických postupů.
Anotace v angličtině
The aim of my thesis which is called E-learning Support of Teaching Information Technology in Elementary schools Using the Google Classroom is e-learning support for teaching information technology in elementary schools. This will be done by using and implementing Google Classroom and other useful tools found in G Suite for educational purposes in elementary schools with the aim of streamlining the daily processes of teaching as well as to speeding everything up. The practical output of this thesis is a detailed description of Google Classroom and its environment which may be helpful to all teachers who are implementing Google Classroom into their subjects regardless of the content. Another output is the creation of materials for teaching in unity with methodological practice.
Klíčová slova
e-learning, informační technologie, G Suite pro vzdělávání, Google Classroom, vzdělávání, základní škola
Klíčová slova v angličtině
E-learning, Information technology, G Suite for Education, Google Classroom, Education, Elementary school
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši tématu e-learningu.
Popište technické a technologické možnosti nástroje Google Classroom pro výuku ve zvoleném prostředí.
Navrhněte způsob využití Google Classroom a zvolte vhodnou tématickou oblast.
Připravte výuku zvoleného tématu a doplňte vhodným metodickým materiálem.
Ověřte použití zvolených informačních technologií a edukačních postupů a proveďte kritickou diskusi.
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši tématu e-learningu.
Popište technické a technologické možnosti nástroje Google Classroom pro výuku ve zvoleném prostředí.
Navrhněte způsob využití Google Classroom a zvolte vhodnou tématickou oblast.
Připravte výuku zvoleného tématu a doplňte vhodným metodickým materiálem.
Ověřte použití zvolených informačních technologií a edukačních postupů a proveďte kritickou diskusi.
Seznam doporučené literatury
KAŠPÁRKOVÁ, Svatava. Učení a vyučování. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2013. ISBN 978-80-7454-298-5. Dostupné také z: https://hdl.handle.net/10563/25822
KOPECKÝ, Kamil. E-learning (nejen) pro pedagogy. 1. vyd. Olomouc: Hanex, 2006, 125 s. Vzdělávání a informace
MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998, 239 s. ISBN 80-7178-246-7.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013, 395 s.
ROWNTREE, Derek. Preparing Materials for Open, Distance and Flexible Learning. An Acon Guide for Teachers and Trainers. London: Kogan Pages, 1994. ISBN 0749411597
ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi: kniha s online podporou. Vydání první. Praha: Wolters Kluwer, 2016, 279 s.
Seznam doporučené literatury
KAŠPÁRKOVÁ, Svatava. Učení a vyučování. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2013. ISBN 978-80-7454-298-5. Dostupné také z: https://hdl.handle.net/10563/25822
KOPECKÝ, Kamil. E-learning (nejen) pro pedagogy. 1. vyd. Olomouc: Hanex, 2006, 125 s. Vzdělávání a informace
MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998, 239 s. ISBN 80-7178-246-7.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013, 395 s.
ROWNTREE, Derek. Preparing Materials for Open, Distance and Flexible Learning. An Acon Guide for Teachers and Trainers. London: Kogan Pages, 1994. ISBN 0749411597
ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi: kniha s online podporou. Vydání první. Praha: Wolters Kluwer, 2016, 279 s.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi s výsledky své diplomové práce. Poté byla seznámena komise s posudky vedoucího a oponenta následně byla vedena diskuse o diplomové práci, během které byly položeny následující dotazy:
Diplomantka pracovala pečlivě, práci pravidelně konzultovala a závěry jednotlivých setkání zapracovávala na základě diskusí s vedoucím práce. Velmi oceňuji celkový kreativní přístup. (prof. Jašek)
Práce je dle mého názoru zpracována na výborné úrovni a má své uplatnění nejen při výuce informačních technologií, ale i jiných předmětů. Dává přehledné informace a postupy k zavedení e-learningové metody výuky promocí nástroje Google Classroom. (Mgr. Pospíšil)
Funguje váš výstup na webu, můžete to ukázat? Můžete zdůvodnit, proč by si vyučující měl zvolit váš kurz, když mohou existovat kurzy s podobným obsahem i zaměřením. Uživatel musí pracovat s nainstalovaným programem MS Excel nebo může pracovat i on-line? (dr. Sysala)
Srovnejte Moodle a Google Classroom z hlediska funkčnosti, v čem se liší? Má Moodle nějaké výhody, jaké? (prod. doc. Chramcov)
Mohou studenti odevzdávat vypracované úkoly také on-line? Pokud budou data objemem nad limit studenta, bude se o to snižovat kvóta vyučujícího? Mohu kurz jako zaměstnanec univerzity také používat? Pokud ano, za jakých podmínek? (dr. Sysala)
Studentka pohotově reagovala a všechny dotazy zodpověděla správně.