Předmětem této diplomové práce je návrh sportovního elektromobilu a realizace makety vozu v měřítku 1:1. Celý designérský návrh je založen na již existujícím plně funkčním šasi z produkce Vysoké školy Báňské v Ostravě. V teoretické části jsou popsány nejdůležitější sportovní elektromobily z hlediska technologických milníků.
Praktická část je věnována celému designérskému procesu navrhování automobilů, technickým a homologačním omezením. Dále postupným vývojem, funkčními úpravami a samotné realizaci designérského prototypu zahrnujícího i ergonomickou studii.
Anotace v angličtině
The subject of this diploma thesis is the design of a sports electric car and the implementa-tion of the car model in a scale of 1: 1. The entire design proposal is based on the already existing fully functional chassis produced by the VŠB - Technical University of Ostrava. The theoretical part describes the most important sports electromobiles in terms of techno-logical milestones.
The practical part is devoted to the entire design process of automobile design, technical and homologation constraints. Further progressive development, functional modifications and realization of the design prototype, including an ergonomic study.
Klíčová slova
Elektromobil, elektromotor, baterie, sportovní automobil, světlomety, clay
Klíčová slova v angličtině
Electric car, electric motor, batteries, sports car, headlights, clay
Rozsah průvodní práce
85
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této diplomové práce je návrh sportovního elektromobilu a realizace makety vozu v měřítku 1:1. Celý designérský návrh je založen na již existujícím plně funkčním šasi z produkce Vysoké školy Báňské v Ostravě. V teoretické části jsou popsány nejdůležitější sportovní elektromobily z hlediska technologických milníků.
Praktická část je věnována celému designérskému procesu navrhování automobilů, technickým a homologačním omezením. Dále postupným vývojem, funkčními úpravami a samotné realizaci designérského prototypu zahrnujícího i ergonomickou studii.
Anotace v angličtině
The subject of this diploma thesis is the design of a sports electric car and the implementa-tion of the car model in a scale of 1: 1. The entire design proposal is based on the already existing fully functional chassis produced by the VŠB - Technical University of Ostrava. The theoretical part describes the most important sports electromobiles in terms of techno-logical milestones.
The practical part is devoted to the entire design process of automobile design, technical and homologation constraints. Further progressive development, functional modifications and realization of the design prototype, including an ergonomic study.
Klíčová slova
Elektromobil, elektromotor, baterie, sportovní automobil, světlomety, clay
Klíčová slova v angličtině
Electric car, electric motor, batteries, sports car, headlights, clay
Zásady pro vypracování
1. Historický vývoj sportovních automobilů
2. Analýza současné produkce sportovních elektromobilů
3. Výzkumná část
4. Stanovení koncepce designérského řešení
5. Počáteční kresebné studie
6. Vizualizace finálního designérského návrhu
7. Ergonomická studie
8. Technická dokumentace
9. Model ve zvoleném měřítku
10. Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující celý proces vývoje
Na samotném nosiči CD ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGP, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samotném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor
(ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině a angličtině, rok obhajoby,
osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém
rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Historický vývoj sportovních automobilů
2. Analýza současné produkce sportovních elektromobilů
3. Výzkumná část
4. Stanovení koncepce designérského řešení
5. Počáteční kresebné studie
6. Vizualizace finálního designérského návrhu
7. Ergonomická studie
8. Technická dokumentace
9. Model ve zvoleném měřítku
10. Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující celý proces vývoje
Na samotném nosiči CD ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGP, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samotném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor
(ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině a angličtině, rok obhajoby,
osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém
rozlišení.
Seznam doporučené literatury
GOMOLA, Miroslav. Historie automobilu tatra 1850-1997. 1. vyd. Brno: AGM-Gomola,
2003, 365 s. ISBN 80-85991-01-2. WILLSON, Quentin. Legendární sportovní auta.
1. vyd. Praha: Slovart, 2003, 224 s. ISBN 80-7209-479-3. EDSALL, L.,
Prototypy - automobilový design 20. a 21. století. 1. vyd. Praha: Rebo
Productions, 2004, 219 s. ISBN 80-7234-356-4. KRÁLOVÁ, Věra a Václav KRÁL.
Václav Král - designér, který chtěl změnit svět: [kniha připravená z obrázků a
textů Václava Krále a vzpomínek blízkých.] Roztoky u Prahy: Signum, c2010.
ISBN 978-80-903531-1-4.
Seznam doporučené literatury
GOMOLA, Miroslav. Historie automobilu tatra 1850-1997. 1. vyd. Brno: AGM-Gomola,
2003, 365 s. ISBN 80-85991-01-2. WILLSON, Quentin. Legendární sportovní auta.
1. vyd. Praha: Slovart, 2003, 224 s. ISBN 80-7209-479-3. EDSALL, L.,
Prototypy - automobilový design 20. a 21. století. 1. vyd. Praha: Rebo
Productions, 2004, 219 s. ISBN 80-7234-356-4. KRÁLOVÁ, Věra a Václav KRÁL.
Václav Král - designér, který chtěl změnit svět: [kniha připravená z obrázků a
textů Václava Krále a vzpomínek blízkých.] Roztoky u Prahy: Signum, c2010.
ISBN 978-80-903531-1-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Dotazy:
Puchta: Z jakého důvodu není v textové části více rozebrána genealogie návrhu?
- Z důvodu nedostatku času.
Podzimek: Proč se vizuální charakter produku vyobrazený na skicách nepromítl do 3D modelu, následně prototypu?
- Z technologických důvodů.