Diplomová práce se zabývá vysvětlení pojmu optimalizace v oboru vizuálních efektů. Popisuje možné kroky v automatizaci napojení produkce a postprodukce děl, jejich přímý vliv na čas tvorby a rozpočet.
Anotace v angličtině
The focus of this diploma thesis is to explain the idea of optimization within the visual effects industry. This diploma thesis describes the potential steps that can be made through automation, between production and post-production, and their direct influence on both time and budget.
Klíčová slova
optimalizace,vfx,cgi,automatizace,vizuální efekty
Klíčová slova v angličtině
optimization,vfx,cgi,automation,visual effects
Rozsah průvodní práce
73 s. (78 704 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vysvětlení pojmu optimalizace v oboru vizuálních efektů. Popisuje možné kroky v automatizaci napojení produkce a postprodukce děl, jejich přímý vliv na čas tvorby a rozpočet.
Anotace v angličtině
The focus of this diploma thesis is to explain the idea of optimization within the visual effects industry. This diploma thesis describes the potential steps that can be made through automation, between production and post-production, and their direct influence on both time and budget.
Klíčová slova
optimalizace,vfx,cgi,automatizace,vizuální efekty
Klíčová slova v angličtině
optimization,vfx,cgi,automation,visual effects
Zásady pro vypracování
1.Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: získejte, prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska, zpracujte je formou srozumitelného, logicky strukturovaného textu a formulujte závěry včetně vašeho osobního názoru na dané téma.
2.Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu HD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace autorského záměru a použitých realizačních metod. Minimální rozsah:2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1.Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: získejte, prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska, zpracujte je formou srozumitelného, logicky strukturovaného textu a formulujte závěry včetně vašeho osobního názoru na dané téma.
2.Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu HD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace autorského záměru a použitých realizačních metod. Minimální rozsah:2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BIRN, Jeremy, 2014. [Digital] lighting. Third edition. San Francisco, CA?: New Riders. ISBN 03-219-2898-9.
GANBAR, Ron, 2014. Nuke 101: professional compositing and visual effects. 2nd edition. San Francisco: Peachpit Press. ISBN 03-219-8412-9.
CHRISTIANSEN, Mark, 2014. Adobe After effects CC: visual effects and compositing : studio techniques. Berkeley, California: Peachpit. ISBN 03-219-3469-5.
OKUN, Jeffrey A et al., 2015. The VES handbook of visual effects: industry standard VFX practices and procedures. New York: Focal Press, Taylor.
ISBN 978-113-8012-899.
WRIGHT, Steve, 2010. Digital compositing for film and video. 3rd ed. Boston: Elsevier/Focal Press. ISBN 978-024-0813-097.
Seznam doporučené literatury
BIRN, Jeremy, 2014. [Digital] lighting. Third edition. San Francisco, CA?: New Riders. ISBN 03-219-2898-9.
GANBAR, Ron, 2014. Nuke 101: professional compositing and visual effects. 2nd edition. San Francisco: Peachpit Press. ISBN 03-219-8412-9.
CHRISTIANSEN, Mark, 2014. Adobe After effects CC: visual effects and compositing : studio techniques. Berkeley, California: Peachpit. ISBN 03-219-3469-5.
OKUN, Jeffrey A et al., 2015. The VES handbook of visual effects: industry standard VFX practices and procedures. New York: Focal Press, Taylor.
ISBN 978-113-8012-899.
WRIGHT, Steve, 2010. Digital compositing for film and video. 3rd ed. Boston: Elsevier/Focal Press. ISBN 978-024-0813-097.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího Pč: A - výborně
Hodnocení oponenta Pč: B - velmi dobře
Obhajoba byla vyborně připravená, student exeloval.