Předmětem diplomové práce je analýza vybraných nástrojů marketingové komunikace značky Pedro, a to osobního prodeje a podpory prodeje. Jejím smyslem je zhodnotit současné marketingové komunikace a přispět vlastními náměty k jejímu zdokonalení. Práce obsahuje teoretickou část, která se obecně zabývá komunikačním mixem, jeho nástroji a corporate designem. Pozornost je dána také kapitolám věnujícím se marketingovému výzkumu, zejména mystery shoppingu a analýze in-store komunikace. Samostatná kapitola pak pojednává o metodice práce, včetně cíle a účelu práce či výzkumných otázek. V praktické části je rozebrána značka Pedro, její historie, produktové portfolio, konkurence, corporate design i marketingová komunikace. Další kapitoly v praktické části se věnují výsledkům realizovaného výzkumu a zodpovězení výzkumných otázek. V projektové části jsou navrženy změny pro celkovou marketingovou komunikaci, zejména ale pro osobní prodej a podporu prodeje. Navrhované změny jsou popsány včetně časového plánu, rozpočtu i možných omezení a rizik.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is the analysis of selected tools of promotional mix of Pedro brand, particularly personal selling and sales promotion. Its main goal is to critically evaluate current marketing communication and contribute to its improvement with my own suggestions. The thesis contains the theoretical part, which deals generally with promotional mix, its tools and corporate design. Attention is also paid to chapters about marketing research, especially mystery shopping and the analysis of in-store communication. One chapter is dedicated to methodology, including the aim and purpose of the thesis and research questions. In the practical part Pedro brand is examined, including its history, product portfolio, competition, corporate design and marketing communication. Other chapters in the practical part are dedicated to the results of the research and answers to research questions. In the project part changes for the whole marketing communication are suggested, particularly for personal selling and sales promotion. The description of suggested changes includes the time plan, budget and possible restrictions and risks.
Klíčová slova
značka Pedro, mystery shopping, in-store komunikace, osobní prodej, podpora prodeje
Klíčová slova v angličtině
Pedro brand, mystery shopping, in-store communication, personal selling, sales promotion
Rozsah průvodní práce
149 s., přílohy - 42 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem diplomové práce je analýza vybraných nástrojů marketingové komunikace značky Pedro, a to osobního prodeje a podpory prodeje. Jejím smyslem je zhodnotit současné marketingové komunikace a přispět vlastními náměty k jejímu zdokonalení. Práce obsahuje teoretickou část, která se obecně zabývá komunikačním mixem, jeho nástroji a corporate designem. Pozornost je dána také kapitolám věnujícím se marketingovému výzkumu, zejména mystery shoppingu a analýze in-store komunikace. Samostatná kapitola pak pojednává o metodice práce, včetně cíle a účelu práce či výzkumných otázek. V praktické části je rozebrána značka Pedro, její historie, produktové portfolio, konkurence, corporate design i marketingová komunikace. Další kapitoly v praktické části se věnují výsledkům realizovaného výzkumu a zodpovězení výzkumných otázek. V projektové části jsou navrženy změny pro celkovou marketingovou komunikaci, zejména ale pro osobní prodej a podporu prodeje. Navrhované změny jsou popsány včetně časového plánu, rozpočtu i možných omezení a rizik.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is the analysis of selected tools of promotional mix of Pedro brand, particularly personal selling and sales promotion. Its main goal is to critically evaluate current marketing communication and contribute to its improvement with my own suggestions. The thesis contains the theoretical part, which deals generally with promotional mix, its tools and corporate design. Attention is also paid to chapters about marketing research, especially mystery shopping and the analysis of in-store communication. One chapter is dedicated to methodology, including the aim and purpose of the thesis and research questions. In the practical part Pedro brand is examined, including its history, product portfolio, competition, corporate design and marketing communication. Other chapters in the practical part are dedicated to the results of the research and answers to research questions. In the project part changes for the whole marketing communication are suggested, particularly for personal selling and sales promotion. The description of suggested changes includes the time plan, budget and possible restrictions and risks.
Klíčová slova
značka Pedro, mystery shopping, in-store komunikace, osobní prodej, podpora prodeje
Klíčová slova v angličtině
Pedro brand, mystery shopping, in-store communication, personal selling, sales promotion
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o komunikačním mixu a objasněte pojmy mystery shopping a in-store komunikaci.
2. Formulujte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Proveďte kvalitativní výzkum v prodejnách Pedro s ohledem na jednání prodejců a in-store komunikaci.
4. Na základě výsledků výzkumu zpracujte projekt zlepšení komunikačního mixu značky Pedro.
5. Formulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o komunikačním mixu a objasněte pojmy mystery shopping a in-store komunikaci.
2. Formulujte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Proveďte kvalitativní výzkum v prodejnách Pedro s ohledem na jednání prodejců a in-store komunikaci.
4. Na základě výsledků výzkumu zpracujte projekt zlepšení komunikačního mixu značky Pedro.
5. Formulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu.
Seznam doporučené literatury
BOČEK, Martin, Daniel JESENSKÝ a Daniela KROFIÁNOVÁ. POP - In-store komunikace v praxi: trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. Praha: Grada, 2009. Manažer. ISBN 978-80-247-2840-7.
ČERNÝ, Vojtěch. Prodejní techniky. Brno: Computer Press, 2003. Business books (Computer Press). ISBN 80-251-0032-4.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4354-7.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
Seznam doporučené literatury
BOČEK, Martin, Daniel JESENSKÝ a Daniela KROFIÁNOVÁ. POP - In-store komunikace v praxi: trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. Praha: Grada, 2009. Manažer. ISBN 978-80-247-2840-7.
ČERNÝ, Vojtěch. Prodejní techniky. Brno: Computer Press, 2003. Business books (Computer Press). ISBN 80-251-0032-4.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4354-7.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Objasněte postup při hodnocení kritérií u analýzy s využitím Mystery shoppingu.
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Jaká kritéria jste zvolila (u výzkumných šetřeních), abyste maximalizovala objektivitu hodnocení?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.