Diplomová práce je zaměřena na problematiku společenské odpovědnosti firmy a jejího vlivu na utváření firemního image. V teoretické části práce je definována společenská odpovědnost firem (CSR) a její oblasti, dále image firmy a marketingový výzkum. Praktická část je věnována firmě Sběrné suroviny UH a charakteristice jejích CSR aktivit. Součástí je i kvalitativní výzkumné šetření, které se zaobírá hodnocením CSR aktivit firmy z pohledu vnější a vnitřní veřejnosti a vlivem těchto aktivit na vnímání firmy. V projektové části se promítají poznatky z obou předchozích částí a je zde navrhnuto řešení, jak by se dal koncept CSR ve firmě efektivněji využít.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on corporate social responsibility and its influence on corporate image. The concept of corporate social responsibility (CSR), CSR areas, corporate image nad marketing research are defined in the theoretical part of the thesis. The practical part is dedicated to the company Sběrné suroviny UH, s.r.o. and the characteristics of its CSR activities. This part also contains qualitative research and its interpretation. The main
aim of this research is to evaluate company's CSR activities from point of view of its employees and general public, and the impact of these activities on corporate image. The findings from two preceding parts are projected in the last, project part, which contains a set of helpful recommendations for more effective CSR use.
Klíčová slova
společenská odpovědnost firem, corporate social responsibility (CSR), aktivity CSR, komunikace CSR, firemní image, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
corporate social responsibility (CSR), CSR activities, CSR communication, corporate image, marketing research
Rozsah průvodní práce
105 s. (186 743 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na problematiku společenské odpovědnosti firmy a jejího vlivu na utváření firemního image. V teoretické části práce je definována společenská odpovědnost firem (CSR) a její oblasti, dále image firmy a marketingový výzkum. Praktická část je věnována firmě Sběrné suroviny UH a charakteristice jejích CSR aktivit. Součástí je i kvalitativní výzkumné šetření, které se zaobírá hodnocením CSR aktivit firmy z pohledu vnější a vnitřní veřejnosti a vlivem těchto aktivit na vnímání firmy. V projektové části se promítají poznatky z obou předchozích částí a je zde navrhnuto řešení, jak by se dal koncept CSR ve firmě efektivněji využít.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on corporate social responsibility and its influence on corporate image. The concept of corporate social responsibility (CSR), CSR areas, corporate image nad marketing research are defined in the theoretical part of the thesis. The practical part is dedicated to the company Sběrné suroviny UH, s.r.o. and the characteristics of its CSR activities. This part also contains qualitative research and its interpretation. The main
aim of this research is to evaluate company's CSR activities from point of view of its employees and general public, and the impact of these activities on corporate image. The findings from two preceding parts are projected in the last, project part, which contains a set of helpful recommendations for more effective CSR use.
Klíčová slova
společenská odpovědnost firem, corporate social responsibility (CSR), aktivity CSR, komunikace CSR, firemní image, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
corporate social responsibility (CSR), CSR activities, CSR communication, corporate image, marketing research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, specifikujte problematiku CSR.
2. Analyzujte současný stav modelu CSR ve zvolené firmě, popište konkrétní aktivity patřící do tohoto modelu.
3. Proveďte marketingový průzkum zaměřený na vliv konceptu CSR na image zvolené firmy.
4. Na základě zjištěných dat navrhněte vlastní strategii k efektivnějšímu využívání konceptu CSR ve zvolené firmě.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, specifikujte problematiku CSR.
2. Analyzujte současný stav modelu CSR ve zvolené firmě, popište konkrétní aktivity patřící do tohoto modelu.
3. Proveďte marketingový průzkum zaměřený na vliv konceptu CSR na image zvolené firmy.
4. Na základě zjištěných dat navrhněte vlastní strategii k efektivnějšímu využívání konceptu CSR ve zvolené firmě.
Seznam doporučené literatury
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada, 2013, 159 s. Management. ISBN 978-80-247-4480-3.
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada, 2012, 201 s. Expert. ISBN 978-80-247-3983-0.
PAVLÍK, Marek a Martin BĚLČÍK. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. Praha: Grada, 2010, 169 s. Management. ISBN 978-80-247-3157-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009, 190 s. Expert. ISBN 978-80-247-2790-5.
ZADRAŽILOVÁ, Dana. Společenská odpovědnost podniků: transparentnost a etika podnikání. V Praze: C.H. Beck, 2010, xix, 167 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-192-5.
Seznam doporučené literatury
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada, 2013, 159 s. Management. ISBN 978-80-247-4480-3.
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada, 2012, 201 s. Expert. ISBN 978-80-247-3983-0.
PAVLÍK, Marek a Martin BĚLČÍK. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. Praha: Grada, 2010, 169 s. Management. ISBN 978-80-247-3157-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009, 190 s. Expert. ISBN 978-80-247-2790-5.
ZADRAŽILOVÁ, Dana. Společenská odpovědnost podniků: transparentnost a etika podnikání. V Praze: C.H. Beck, 2010, xix, 167 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-192-5.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Jaké jsou hlavní měřitelné ukazatele CSR u Sběrné suroviny UH?
Co je to matching?
Jak by bylo možné využít aktivitu společnosti v oblasti sběru surovin v FMCG?
Doplňující otázka dr. Vodra: Má smysl budovat CSR komunikaci zvenčí nebo zevnitř?
Máte zkušenosti s budováním CSR ve vztahu k japonskému trhu? Samozřejmě tam hraje roli jiné kulturní zázemí.
Studentka připravene odpověděla na položené dotazy i na dopňující otázky.