Diplomová práce "Marketing a propagace ve zdravotnictví" je zaměřena na marketing
ve zdravotnictví, konkrétně na komunikaci hematologicko-transfuzního oddělení. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy z oblasti marketingu ve zdravotnictví, sociálního marketingu a marketingové komunikace. Druhá část je zaměřena na analýzu na komunikace hematologicko-transfuzního oddělení v Ústí nad Orlicí. Na základě analýzy jsou identifikovány motivy a pohnutky dárců. V projektové části je navržena komunikační strategie vybraného oddělení.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on marketing in health care, specifically communication hematology-transfusion ward. The theoretical part defines the basic concepts of marketing in health care, social marketing and marketing communications. The second part focuses
on the analysis of communications of hematology-transfusion ward in Usti nad Orlici.
On the base of analysis are identified motives of donors. In the project part is designed
the communication strategy selected ward.
Klíčová slova
marketing, zdravotnictví, sociální marketing, krev, transfuzní oddělení, darování krve
Klíčová slova v angličtině
marketing, health care, social marketing, blood transfusion departments, blood donation
Rozsah průvodní práce
126 s. (165 627 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce "Marketing a propagace ve zdravotnictví" je zaměřena na marketing
ve zdravotnictví, konkrétně na komunikaci hematologicko-transfuzního oddělení. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy z oblasti marketingu ve zdravotnictví, sociálního marketingu a marketingové komunikace. Druhá část je zaměřena na analýzu na komunikace hematologicko-transfuzního oddělení v Ústí nad Orlicí. Na základě analýzy jsou identifikovány motivy a pohnutky dárců. V projektové části je navržena komunikační strategie vybraného oddělení.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on marketing in health care, specifically communication hematology-transfusion ward. The theoretical part defines the basic concepts of marketing in health care, social marketing and marketing communications. The second part focuses
on the analysis of communications of hematology-transfusion ward in Usti nad Orlici.
On the base of analysis are identified motives of donors. In the project part is designed
the communication strategy selected ward.
Klíčová slova
marketing, zdravotnictví, sociální marketing, krev, transfuzní oddělení, darování krve
Klíčová slova v angličtině
marketing, health care, social marketing, blood transfusion departments, blood donation
Zásady pro vypracování
1. Na základě literatury vymezte problematiku marketingu ve zdravotnictví se specializací na dárcovství krve.
2. Stanovte cíle práce a výzkumné otázky
3. Vymezte cílové skupiny Hematologicko-tranfúzního oddělení. Analyzujte současný stav marketingové komunikace Hematologicko-tranfúzního oddělení.
4. Zodpovězte výzkumné otázky. Na základě předchozích analýz vypracujte novou komunikační strategii Hemotologicko-tranfúzního oddělení. Naznačte další možnosti zkoumání dané problematiky.
Zásady pro vypracování
1. Na základě literatury vymezte problematiku marketingu ve zdravotnictví se specializací na dárcovství krve.
2. Stanovte cíle práce a výzkumné otázky
3. Vymezte cílové skupiny Hematologicko-tranfúzního oddělení. Analyzujte současný stav marketingové komunikace Hematologicko-tranfúzního oddělení.
4. Zodpovězte výzkumné otázky. Na základě předchozích analýz vypracujte novou komunikační strategii Hemotologicko-tranfúzního oddělení. Naznačte další možnosti zkoumání dané problematiky.
Seznam doporučené literatury
BOROVSKÝ, Juraj a Eva SMOLKOVÁ. 2013. Marketing ve zdravotnictví. 2., přeprac. vyd. V Praze: České vysoké učení technické. ISBN 978-80-01-05413-0.
CAYWOOD, Clarke L. 2003. Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. Brno: Computer Press, Business books (Computer Press). ISBN 80-7226-886-4.
EXNER, Lubomír, Tomáš RAITER a Dita STEJSKALOVÁ. 2005. Strategický marketing zdravotnických zařízení. Praha: Professional Publishing. ISBN 80-86419-73-8.
KUTNOHORSKÁ, Jana. 2008. Výzkum ve zdravotnictví: metodika a metodologie výzkumu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-1877-3.
VICAN, Tomáš, Jiří VANĚK a Vratislav KOZÁK. 2012. Formulace business strategie v oblasti zdravotnictví. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-29-3.
ZLÁMAL, Jaroslav. 2006. Marketing ve zdravotnictví. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů v Brně. ISBN 9788070134412.
Seznam doporučené literatury
BOROVSKÝ, Juraj a Eva SMOLKOVÁ. 2013. Marketing ve zdravotnictví. 2., přeprac. vyd. V Praze: České vysoké učení technické. ISBN 978-80-01-05413-0.
CAYWOOD, Clarke L. 2003. Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. Brno: Computer Press, Business books (Computer Press). ISBN 80-7226-886-4.
EXNER, Lubomír, Tomáš RAITER a Dita STEJSKALOVÁ. 2005. Strategický marketing zdravotnických zařízení. Praha: Professional Publishing. ISBN 80-86419-73-8.
KUTNOHORSKÁ, Jana. 2008. Výzkum ve zdravotnictví: metodika a metodologie výzkumu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-1877-3.
VICAN, Tomáš, Jiří VANĚK a Vratislav KOZÁK. 2012. Formulace business strategie v oblasti zdravotnictví. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-29-3.
ZLÁMAL, Jaroslav. 2006. Marketing ve zdravotnictví. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů v Brně. ISBN 9788070134412.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
" Jaké komunikační nástroje byste použila při komunikaci dané akce?
" Lze predikovat další vývoj, co se týče objemové dostatečnosti dárců?
" Jakým způsobem stát přispívá k danému tématu?
Studentka připraveně reagovala na položené dotazy.