Diplomová práce analyzuje problematiku sociální reklamy zaměřené na bezplatné darování krve, interpretuje výsledky výzkumu a přináší její konkrétní řešení pro organizaci Český červený kříž. Teoretická část se zabývá následujícími tématy: sociálním marketing, sociální reklama, neziskové organizace v České republice, darování krve v České republice, obecné metody výzkumu a končí metodikou výzkumu práce. Praktická část se zabývá humanitární organizací Český červený kříž a jejími kampaněmi, dále interpretuje konkrétní výsledky vyplývající z kvantitativního a kvalitativního výzkumného šetření, které proběhlo na jaře roku 2017. Praktickou částí této práce je návrh projektu zaměřeného na podporu bezplatného dárcovství krve pro oblastní spolek Českého červeného kříže ve Zlíně.
Anotace v angličtině
The diploma thesis analyzes the problems of social advertising aimed at free blood donation, interprets the results of research and provides a concrete solution for the organization of Czech Red Cross. The theoretical part covers the following topics: social marketing, social advertising, non-profit organizations in the Czech Republic, blood donation in the Czech Republic, general research methods and ends with metodology of research of the work. The practical part deals with the humanitarian organization Czech Red Cross and its campaigns. It also interprets concrete results from quantitative and qualitative research, which took place in spring 2017. The project part of this work designs a project aimed at promoting free blood donations for the regional association of the Czech Red Cross in Zlin.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, neziskové organizace, darování krve
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, non-profit organizations, blood donation
Rozsah průvodní práce
112 s. (210 695 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce analyzuje problematiku sociální reklamy zaměřené na bezplatné darování krve, interpretuje výsledky výzkumu a přináší její konkrétní řešení pro organizaci Český červený kříž. Teoretická část se zabývá následujícími tématy: sociálním marketing, sociální reklama, neziskové organizace v České republice, darování krve v České republice, obecné metody výzkumu a končí metodikou výzkumu práce. Praktická část se zabývá humanitární organizací Český červený kříž a jejími kampaněmi, dále interpretuje konkrétní výsledky vyplývající z kvantitativního a kvalitativního výzkumného šetření, které proběhlo na jaře roku 2017. Praktickou částí této práce je návrh projektu zaměřeného na podporu bezplatného dárcovství krve pro oblastní spolek Českého červeného kříže ve Zlíně.
Anotace v angličtině
The diploma thesis analyzes the problems of social advertising aimed at free blood donation, interprets the results of research and provides a concrete solution for the organization of Czech Red Cross. The theoretical part covers the following topics: social marketing, social advertising, non-profit organizations in the Czech Republic, blood donation in the Czech Republic, general research methods and ends with metodology of research of the work. The practical part deals with the humanitarian organization Czech Red Cross and its campaigns. It also interprets concrete results from quantitative and qualitative research, which took place in spring 2017. The project part of this work designs a project aimed at promoting free blood donations for the regional association of the Czech Red Cross in Zlin.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, neziskové organizace, darování krve
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, non-profit organizations, blood donation
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury a zpracujte teoretická východiska k tématu práce, specifikujte problematiku sociálního marketingu a sociální reklamy.
2. Stanovte cíle, metody výzkumu a výzkumné otázky práce.
3. Proveďte marketingový výzkum zaměřený na problematiku dárcovství krve.
4. Získaná data interpretujte a na jejich základě navrhněte projekt efektivní komunikace zaměřené na dárcovství krve pro organizaci Český červený kříž.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury a zpracujte teoretická východiska k tématu práce, specifikujte problematiku sociálního marketingu a sociální reklamy.
2. Stanovte cíle, metody výzkumu a výzkumné otázky práce.
3. Proveďte marketingový výzkum zaměřený na problematiku dárcovství krve.
4. Získaná data interpretujte a na jejich základě navrhněte projekt efektivní komunikace zaměřené na dárcovství krve pro organizaci Český červený kříž.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. 2011. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-0180-87500-9.
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. 2016. Sociální marketingové kampaně v Česku. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-77-4.
EAGLE, Lynne. 2015. Marketing Communications. 1. vyd. London and NY: Routledge. ISBN 978-0-415-50771-4.
HARANTOVÁ, Lenka. 2014. Vnímání sociální reklamy vysokoškolskými studenty. 1. vyd. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-52-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. 2010. Reklama: jak dělat reklamu. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3492-7.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. 2011. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-0180-87500-9.
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. 2016. Sociální marketingové kampaně v Česku. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-77-4.
EAGLE, Lynne. 2015. Marketing Communications. 1. vyd. London and NY: Routledge. ISBN 978-0-415-50771-4.
HARANTOVÁ, Lenka. 2014. Vnímání sociální reklamy vysokoškolskými studenty. 1. vyd. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-52-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. 2010. Reklama: jak dělat reklamu. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3492-7.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - dr. Göttlichová):
1. Na str. 48 uvádíte, že "dárců krve nad 55 let je tedy buď zanedbatelné množství, nebo nejsou k zastižení na internetu či zde netráví tolik svůj volný čas". Z šetření vyplývá, že "pouze 1,13 % respondentů nad 55 let daruje krev". Na druhou stranu se "1,67 % dárcovství krve nevěnuje". Je možné v rámci sekundárních dat (např. statistických údajů) zjistit, jaký je skutečný stav dárců krve v dané věkové skupině?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Rozhodla jste se, že u kvalitativního výzkumu nehraje roli gender dárců ("nedárci" 1/3 + dárci 0/4). "Co se týká motivace dárců k darování krve, tak respondenti uváděli nejčastěji, že motivací jim bylo jejich povolání, ale i to, že nechodí darovat sami. Účastníci dárci (D, E, F, G) tak uvedli, že se rozhodli chodit darovat hromadně, ať už s kolegy s práce, s rodinným příslušníkem či kamarádem na vojně." Nehraje právě zde gender vliv na odpověď? Může se tak odrážet v efektivitě komunikace směrem k příjemcům sdělení (racionální x emotivní)?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. V práci uvádíte datum vyvrcholení realizace projektu na s. 77 - 14. června, s. 81 (13.2 Event) - 14. července. Omyl?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
4. Zajímalo by mne, v čem spatřujete základní posun/přínos v kontinuitě s již existujícím projektem Českého červeného kříže z roku 2016, který nesl název "Krev nás spojuje" (s. 75). Můžete vyjádřit "nóvum" v bodech?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Vedoucí práce dr. Harantová ve svém posudku položila otázku:
1. Na základě jakých dat jste vytvořila návrh komunikace, který jste předložila účastníkům kvalitativního šetření?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.