Diplomová práce se zabývá vytvořením podnikatelského plánu pro reálně vznikající projekt výběrového online tržiště. Teoretická část je věnována podnikání na internetu a specifikám strategického a marketingového plánování. Dále navrhuje vhodnou strukturu podnikatelského plánu. Praktická část zahrnuje dílčí strategické analýzy a kvalitativní vý-zkum formou hloubkových rozhovorů a výstupy z praktické části jsou implementovány do finální podoby podnikatelského plánu v projektové části diplomové práce.
Anotace v angličtině
The thesis deals with creating a business plan for a real emerging project of online select marketplace. The theoretical part is devoted to business on the Internet and the specifics of strategic and marketing planning.
In following part, thesis proposes the appropriate structure of the business plan. The practi-cal part includes sub-strategic analysis and qualitative investigation by in-depth interviews. Conclusions of the practical part are implemented into the final business plan for the project part of the thesis.
startup, strategic planning, analysis, business plan, lean canvas, handmade
Rozsah průvodní práce
118 s. (186 738 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vytvořením podnikatelského plánu pro reálně vznikající projekt výběrového online tržiště. Teoretická část je věnována podnikání na internetu a specifikám strategického a marketingového plánování. Dále navrhuje vhodnou strukturu podnikatelského plánu. Praktická část zahrnuje dílčí strategické analýzy a kvalitativní vý-zkum formou hloubkových rozhovorů a výstupy z praktické části jsou implementovány do finální podoby podnikatelského plánu v projektové části diplomové práce.
Anotace v angličtině
The thesis deals with creating a business plan for a real emerging project of online select marketplace. The theoretical part is devoted to business on the Internet and the specifics of strategic and marketing planning.
In following part, thesis proposes the appropriate structure of the business plan. The practi-cal part includes sub-strategic analysis and qualitative investigation by in-depth interviews. Conclusions of the practical part are implemented into the final business plan for the project part of the thesis.
startup, strategic planning, analysis, business plan, lean canvas, handmade
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte vzniku startupů, strategickému plánování s důrazem na nastavení marketingové komunikace.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte záměr projektu a realizujte výzkumná šetření a analýzy prostředí k odhalení potenciálu poptávky u cílové skupinou B2B (partnerů) projektu.
4. Na základě výsledků analýz formulujte projekt marketingové strategie a komunikačního plánu pro vstup organizace na trh, příp. technické řešení.
5. Vyvoďte závěry, doporučení, možnosti a limity realizace projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte vzniku startupů, strategickému plánování s důrazem na nastavení marketingové komunikace.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte záměr projektu a realizujte výzkumná šetření a analýzy prostředí k odhalení potenciálu poptávky u cílové skupinou B2B (partnerů) projektu.
4. Na základě výsledků analýz formulujte projekt marketingové strategie a komunikačního plánu pro vstup organizace na trh, příp. technické řešení.
5. Vyvoďte závěry, doporučení, možnosti a limity realizace projektu.
Seznam doporučené literatury
FOTR, Jiří. Podnikatelský plán a investiční rozhodování, 1999. 2.přepr a dopl. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-716-9812-1.
WUPPERFELD, Udo. Podnikatelský plán pro úspěšný start, 2003. Vyd. 1. Praha: Management Press. ISBN 80-726-1075-9.
RIES, Eric. Lean startup: jak budovat úspěšný byznys na základě neustálé inovace, 2015. Přeložil Lukáš DUŠEK. Brno: BizBooks. ISBN 978-80-265-0389-7.
ČERVENÝ, Radim. Business plán: krok za krokem, 2014. V Praze: C.H. Beck. C.H. Beck pro praxi. ISBN 978-80-7400-511-4.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management, 2007. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1359-5.
Seznam doporučené literatury
FOTR, Jiří. Podnikatelský plán a investiční rozhodování, 1999. 2.přepr a dopl. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-716-9812-1.
WUPPERFELD, Udo. Podnikatelský plán pro úspěšný start, 2003. Vyd. 1. Praha: Management Press. ISBN 80-726-1075-9.
RIES, Eric. Lean startup: jak budovat úspěšný byznys na základě neustálé inovace, 2015. Přeložil Lukáš DUŠEK. Brno: BizBooks. ISBN 978-80-265-0389-7.
ČERVENÝ, Radim. Business plán: krok za krokem, 2014. V Praze: C.H. Beck. C.H. Beck pro praxi. ISBN 978-80-7400-511-4.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management, 2007. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1359-5.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - prof. Pavelka):
1. Jakým způsobem byli vybráni respondenti pro hloubkové rozhovory?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Výtvarný design navrženého portálu je poměrně konzervativní! Je to záměr? Nebylo by vhodnější jej svěřit profesionálovi?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Značka "mamarket" i "MaMarket" je na internetu obsazená. Nebylo by vhodné ji změnit či upravit?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Vedoucí práce dr. Juříková ve svém posudku položila dotaz:
1. Proč je cílem do roku 2019 získat 2.500 vystavujících prodejců? Kolik jich vystavuje na konkurenčních portálech? Je tento cíl dosažitelný a nebude se image portálu tříštit?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.