Diplomová práce se zaměřuje na analýzu Generace Y pro zavedení nově vznikající služby. Definuje kromě kulturních odlišností Generace Y také pojmy oblasti financování a zavádění daného projektu na trh. Uvádí výčet kroků, které je vhodné provést v rámci projektu při sestavování marketingové strategie. V praktické části otázkami kvalitativního i kvantitativního výzkumu hledá odpovědi na tři definované otázky z teoretické části. Zároveň využívá poznatků z teoretické části při analýze modelu takzvaných 7P marketingového mixu, který je využíván u služeb. Otázky jsou zodpovězeny v závěru praktické části, ačkoli vzhledem k relativně malému vzorku respondentů je potřeba brát odpovědi s opatrností.
Projektová část obsahuje návrh komunikační kampaně služby s ohledem na získané informace v teoretické a praktické části. V deseti bodech jsou uvedena zásadní témata, kterým je zapotřebí se v reálné situaci zavádění nové služby věnovat.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on Generation Y analysis aimed for launching new service. Apart from cultural differences of Gen-Y it defines also terms from financial and start-up fields. It also introduces listing of steps good to make when new marketing strategy for a project is set.
There are qualitative and quantitative methods of research in the practical part. By them the answer for three questions questioned in the theoretical part is searched. Also the marketing-based 7P's model of the new service information system is analysed. There are the answers at the end of the practical part. Though. Due to limited sample of respondents we would take them with caution.
Designing part consists of a communication campaign draft. It uses data analysed in previous parts. Critical themes you need to solve in the real start-up project are listed in a ten-step scenario.
Klíčová slova
Generace Y, Mileniálové, startup, projekt, služba, informační systém
Klíčová slova v angličtině
Generation Y, Millennials, startup, project, service, information system
Rozsah průvodní práce
104 s. (137 736 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu Generace Y pro zavedení nově vznikající služby. Definuje kromě kulturních odlišností Generace Y také pojmy oblasti financování a zavádění daného projektu na trh. Uvádí výčet kroků, které je vhodné provést v rámci projektu při sestavování marketingové strategie. V praktické části otázkami kvalitativního i kvantitativního výzkumu hledá odpovědi na tři definované otázky z teoretické části. Zároveň využívá poznatků z teoretické části při analýze modelu takzvaných 7P marketingového mixu, který je využíván u služeb. Otázky jsou zodpovězeny v závěru praktické části, ačkoli vzhledem k relativně malému vzorku respondentů je potřeba brát odpovědi s opatrností.
Projektová část obsahuje návrh komunikační kampaně služby s ohledem na získané informace v teoretické a praktické části. V deseti bodech jsou uvedena zásadní témata, kterým je zapotřebí se v reálné situaci zavádění nové služby věnovat.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on Generation Y analysis aimed for launching new service. Apart from cultural differences of Gen-Y it defines also terms from financial and start-up fields. It also introduces listing of steps good to make when new marketing strategy for a project is set.
There are qualitative and quantitative methods of research in the practical part. By them the answer for three questions questioned in the theoretical part is searched. Also the marketing-based 7P's model of the new service information system is analysed. There are the answers at the end of the practical part. Though. Due to limited sample of respondents we would take them with caution.
Designing part consists of a communication campaign draft. It uses data analysed in previous parts. Critical themes you need to solve in the real start-up project are listed in a ten-step scenario.
Klíčová slova
Generace Y, Mileniálové, startup, projekt, služba, informační systém
Klíčová slova v angličtině
Generation Y, Millennials, startup, project, service, information system
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši a vymezte teoretická východiska pro zadanou diplomovou práci.
2. Stanovte cíl práce, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Představte zkoumanou službu a proveďte sekundární analýzu tématu na základě stanovených kritérií. Vyhodnoťte zjištěná data.
4. Realizujte dotazníkové šetření. Vyhodnoťte zjištěná data.
5. Vyhodnoťte závěry a doporučení ze zjištěných dat.
6. V projektové části navrhněte komunikační strategii.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši a vymezte teoretická východiska pro zadanou diplomovou práci.
2. Stanovte cíl práce, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Představte zkoumanou službu a proveďte sekundární analýzu tématu na základě stanovených kritérií. Vyhodnoťte zjištěná data.
4. Realizujte dotazníkové šetření. Vyhodnoťte zjištěná data.
5. Vyhodnoťte závěry a doporučení ze zjištěných dat.
6. V projektové části navrhněte komunikační strategii.
Seznam doporučené literatury
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003. Expert (Grada). ISBN 80-247-0254-1.
HAZDRA, Adam. Skvělé služby: jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4711-8.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
BURIÁNEK, Jiří. Sociologie: uvedení do základů sociologie pro gymnázia, vyšší odborné školy a neoborové vysokoškolské studium. Vyd. 3., upr. Praha: Fortuna, 2008. ISBN 978-80-7373-02
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
ŠVIRÁKOVÁ, Eva. Kreativní projektový management. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 978-80-87500-58-3.
HOGAN, Kevin. Tajný jazyk byznysu: jak každého přečíst do tří vteřin. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2370-6.
Seznam doporučené literatury
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003. Expert (Grada). ISBN 80-247-0254-1.
HAZDRA, Adam. Skvělé služby: jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4711-8.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
BURIÁNEK, Jiří. Sociologie: uvedení do základů sociologie pro gymnázia, vyšší odborné školy a neoborové vysokoškolské studium. Vyd. 3., upr. Praha: Fortuna, 2008. ISBN 978-80-7373-02
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
ŠVIRÁKOVÁ, Eva. Kreativní projektový management. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 978-80-87500-58-3.
HOGAN, Kevin. Tajný jazyk byznysu: jak každého přečíst do tří vteřin. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2370-6.
Přílohy volně vložené
1 CD s přílohami
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - dr. Kotyzová):
1. Podle jakých předem stanovených hodnot uvedených kritérií budete posuzovat míru úspěšnosti?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Jaká opatření připravujete, pokud nebudete spokojeni s daty, získanými ze zpětné vazby?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Jakou myšlenku bude vyjadřovat vizuální podoba značky?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
Vedoucí práce dr. Kocourek položil ve svém posudku tuto otázku?
1. Mohl by autor detailněji vysvětlit metodiku kvalitativního výzkumu z hlediska 7P marketingu?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.