Diplomová práce se zabývá vytvořením komunikační strategie edukativního produktu, kni-hy "Náš zázračný příběh", určené pro rodiče, kteří počali své dítě pomocí medicíny. Teore-tická část představuje problematiku marketingu a marketingové komunikace. Dále uvádí do problematiky sociální reklamy, reklamy služeb, jelikož zdravotnictví nepochybně službou je. A také okrajově přibližuje právě zdravotní službu, asistovanou reprodukci a fenomén neplodnosti. Praktická část představuje nakladatelství Family Trees Publishing a pak také detailněji daný produkt a produkty jemu podobné. V praktické části jsou také zanalyzované polostrukturované rozhovory vedené s rodiči a zodpovězeny výzkumné otázky. V projektové části je navržena komunikační strategie pro daný produkt v souladu s daty zjištěnými při výzkumu a s cíli komunikační kampaně, které si autorka klade.
Anotace v angličtině
Diese Diplomarbeit befasst sich mit einem Vorschlag der Kommunikationsstrategie des Edukationsproduktes, und zwar des Buches "Náš zázračný příběh", das ein Hilfsmittel für die Eltern, die ein Kind mit Hilfe der assistierten Reproduktion empfangen haben ist. Der theoretische Teil stellt die Problematik des Marketings und der Marketingkommunikation, sowie die Social Marketing Problematik, Dienstleistungsmarketing, weil auch Reprodukti-onsmedizin eine Leistung ist, und Unfruchtbarkeit, vor. Der praktische Teil stellt der Fa-mily Trees Verlag und das konkrete Produkt, sowie auch ihm ähnliche Produkte, vor. In dem praktischen Teil wurden halbstrukturierte Interviews mit den Eltern analysiert und Forschungsfragen beantwortet. In dem Projektteil wurde eine Kommunikationsstrategie für das Produkt vorgeschlagen, die in der Harmonie mit den gewonnenen Daten, sowie mit den Zielen der Kommunikationskampagne, die sich die Autorin gesetzt hat, ist.
Kommunikation, Marketing, Marketingmix, Werbung, Social Marke-ting, Dienstleistungsmarketing, Unfruchtbarkeit, Edukation, Strategie
Rozsah průvodní práce
80 s. (113 560 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vytvořením komunikační strategie edukativního produktu, kni-hy "Náš zázračný příběh", určené pro rodiče, kteří počali své dítě pomocí medicíny. Teore-tická část představuje problematiku marketingu a marketingové komunikace. Dále uvádí do problematiky sociální reklamy, reklamy služeb, jelikož zdravotnictví nepochybně službou je. A také okrajově přibližuje právě zdravotní službu, asistovanou reprodukci a fenomén neplodnosti. Praktická část představuje nakladatelství Family Trees Publishing a pak také detailněji daný produkt a produkty jemu podobné. V praktické části jsou také zanalyzované polostrukturované rozhovory vedené s rodiči a zodpovězeny výzkumné otázky. V projektové části je navržena komunikační strategie pro daný produkt v souladu s daty zjištěnými při výzkumu a s cíli komunikační kampaně, které si autorka klade.
Anotace v angličtině
Diese Diplomarbeit befasst sich mit einem Vorschlag der Kommunikationsstrategie des Edukationsproduktes, und zwar des Buches "Náš zázračný příběh", das ein Hilfsmittel für die Eltern, die ein Kind mit Hilfe der assistierten Reproduktion empfangen haben ist. Der theoretische Teil stellt die Problematik des Marketings und der Marketingkommunikation, sowie die Social Marketing Problematik, Dienstleistungsmarketing, weil auch Reprodukti-onsmedizin eine Leistung ist, und Unfruchtbarkeit, vor. Der praktische Teil stellt der Fa-mily Trees Verlag und das konkrete Produkt, sowie auch ihm ähnliche Produkte, vor. In dem praktischen Teil wurden halbstrukturierte Interviews mit den Eltern analysiert und Forschungsfragen beantwortet. In dem Projektteil wurde eine Kommunikationsstrategie für das Produkt vorgeschlagen, die in der Harmonie mit den gewonnenen Daten, sowie mit den Zielen der Kommunikationskampagne, die sich die Autorin gesetzt hat, ist.
Kommunikation, Marketing, Marketingmix, Werbung, Social Marke-ting, Dienstleistungsmarketing, Unfruchtbarkeit, Edukation, Strategie
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky o komunikačních strategiích a vybrané problematice
2. Formulujte cíl, metody a výzkumné otázky práce
3. Proveďte kvalitativně orientovaný primární výzkum vzhledem k cílům práce
4. Analyzujte výsledky výzkumu a vyvoďte z nich závěry
5. Vytvořte komunikační strategii pro zvolený produkt
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky o komunikačních strategiích a vybrané problematice
2. Formulujte cíl, metody a výzkumné otázky práce
3. Proveďte kvalitativně orientovaný primární výzkum vzhledem k cílům práce
4. Analyzujte výsledky výzkumu a vyvoďte z nich závěry
5. Vytvořte komunikační strategii pro zvolený produkt
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip a ARMSTRONG, Gary, 2004. Marketing. 6. vyd. Praha: Grada Pu-blishing, 835 str., ISBN 80-247-0513-3
SMITH, Paul, 2000. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Computer Press, 518 str., ISBN 80-7226-252-1
PELSMACKER, Patrick de, 2003. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 572 str., ISBN 80-247-0254-1
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2005. Marketing - cesta k trhu. 1. vyd. Plzeň: Vydavatelství a na-kladatelství Aleš Čeněk, 340 str., ISBN 80-86898-48-2
KARLÍČEK, Miroslav, KRÁL Petr, 2011. Marketingová komunikace:jak komunikovat na našem trhu.1.vyd. Praha:Grada Publishing. 213 str. ISBN 80-247-3541-2
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip a ARMSTRONG, Gary, 2004. Marketing. 6. vyd. Praha: Grada Pu-blishing, 835 str., ISBN 80-247-0513-3
SMITH, Paul, 2000. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Computer Press, 518 str., ISBN 80-7226-252-1
PELSMACKER, Patrick de, 2003. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 572 str., ISBN 80-247-0254-1
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2005. Marketing - cesta k trhu. 1. vyd. Plzeň: Vydavatelství a na-kladatelství Aleš Čeněk, 340 str., ISBN 80-86898-48-2
KARLÍČEK, Miroslav, KRÁL Petr, 2011. Marketingová komunikace:jak komunikovat na našem trhu.1.vyd. Praha:Grada Publishing. 213 str. ISBN 80-247-3541-2
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - prof. Pavelka):
1. Jakým způsobem byli vybráni respondenti pro polostrukturované rozhovory?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Bylo v rozhovorech zachyceno, kterou z forem asistované reprodukce respondenti podstoupili?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Je možné vzhledem k výzkumnému tématu a problému dávat do jedné sady rozhovory mužů a žen? Je možné závěry těchto dvou skupin považovat jako názory celé rodiny?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
4. V přílohách jsem nenašel pilotní projekt knihy, kterou označujete názvem Náš zázračný příběh. Jaký edukativní produkt byl testován příslušníky deseti rodin?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.