Téma mé diplomové práce je zaměřeno na obal. Obal je jedním ze základních prvků, které ovlivňují nákupní rozhodování spotřebitele. Teoretická část obsahuje literární rešerši oblastí jako marketingový mix a pozice obalu v něm, funkce obalu, vliv obalu na spotřebitele. Praktická část analyzuje společnost Amylon, a.s. a trh s pudingy využitím Porterova konkurenčního modelu a SWOT analýzy. Součástí je i kvantitativní marketingový průzkum se zaměřením na vnímání obalu spotřebiteli. Projektová část se soustředí na návrh nového sekundárního obalu pudingů Amylon a jeho ověření pomocí eye-tracking testu.
Anotace v angličtině
The topic of The Diploma Theses is focused on the packaging. The packaging is one of the basic things that occurs on consumer´s buying decision. The theoretical part contains a literature review in areas such as marketing mix and position of the package in marketing mix, functions of the packaging, packaging influence on consumers. The practical part is analyzing Amylon company and market with pudings. It uses Porter´s five forces analysis and SWOT analysis. Next part is also quantitative marketing research that is focused on perception of packaging by consumers. The goal of this project is to create new suggestion for secondary packaging of pudings. This suggestion is checked by eye tracking test.
Téma mé diplomové práce je zaměřeno na obal. Obal je jedním ze základních prvků, které ovlivňují nákupní rozhodování spotřebitele. Teoretická část obsahuje literární rešerši oblastí jako marketingový mix a pozice obalu v něm, funkce obalu, vliv obalu na spotřebitele. Praktická část analyzuje společnost Amylon, a.s. a trh s pudingy využitím Porterova konkurenčního modelu a SWOT analýzy. Součástí je i kvantitativní marketingový průzkum se zaměřením na vnímání obalu spotřebiteli. Projektová část se soustředí na návrh nového sekundárního obalu pudingů Amylon a jeho ověření pomocí eye-tracking testu.
Anotace v angličtině
The topic of The Diploma Theses is focused on the packaging. The packaging is one of the basic things that occurs on consumer´s buying decision. The theoretical part contains a literature review in areas such as marketing mix and position of the package in marketing mix, functions of the packaging, packaging influence on consumers. The practical part is analyzing Amylon company and market with pudings. It uses Porter´s five forces analysis and SWOT analysis. Next part is also quantitative marketing research that is focused on perception of packaging by consumers. The goal of this project is to create new suggestion for secondary packaging of pudings. This suggestion is checked by eye tracking test.
1. Definujte teoretická východiska k tématu práce zahrnující oblasti jako marketingový mix a pozice obalu v něm, funkce obalu, vliv obalu na spotřebitele. Definujte základní pojmy, stanovte cíl a metodiku práce.
2. Pomocí kvantitativních metod proveďte marketingový průzkum a jeho vyhodnocení. Cílem průzkumu je ověřit, zda má obal vliv na nákupní rozhodování spotřebitelů, zda a jak spotřebitelé vnímají sekundární obal výrobků.
3. Definujte požadavky na nové obalové řešení prostřednictvím klientského briefu.
4. Na základě zjištěných informací proveďte brainstorming, jehož výstupem bude návrh nového obalového řešení. Obalové řešení otestujte pomocí focus group.
Zásady pro vypracování
1. Definujte teoretická východiska k tématu práce zahrnující oblasti jako marketingový mix a pozice obalu v něm, funkce obalu, vliv obalu na spotřebitele. Definujte základní pojmy, stanovte cíl a metodiku práce.
2. Pomocí kvantitativních metod proveďte marketingový průzkum a jeho vyhodnocení. Cílem průzkumu je ověřit, zda má obal vliv na nákupní rozhodování spotřebitelů, zda a jak spotřebitelé vnímají sekundární obal výrobků.
3. Definujte požadavky na nové obalové řešení prostřednictvím klientského briefu.
4. Na základě zjištěných informací proveďte brainstorming, jehož výstupem bude návrh nového obalového řešení. Obalové řešení otestujte pomocí focus group.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. 2013. Marketing management. [4. vyd.]. Překlad Tomáš Juppa, Martin Machek. Praha: Grada, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
KOTLER, Philip. 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
ROBERTSON, Gordon L. 2016. Food packaging: principles and practice. 3rd ed. CRC Presss, 152 s. ISBN 08-493-3775-5.
STEWART, Bill. 1997. Packaging as an effective marketing tool. [Repr.]. Leatherhead: Pira International. ISBN 18-580-2099-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. 2013. Marketing management. [4. vyd.]. Překlad Tomáš Juppa, Martin Machek. Praha: Grada, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
KOTLER, Philip. 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
ROBERTSON, Gordon L. 2016. Food packaging: principles and practice. 3rd ed. CRC Presss, 152 s. ISBN 08-493-3775-5.
STEWART, Bill. 1997. Packaging as an effective marketing tool. [Repr.]. Leatherhead: Pira International. ISBN 18-580-2099-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět níže položené otázky.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky:
1. Jaká je funkce primárního a sekundárního obalu pro spotřebitele? Student plně odpověděl na položenou otázku.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Je závislosť na reťazcoch "slabá stránka", alebo skôr "hrozba"? Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Ako v budúcnosti zvýšiť validitu výsledkov podobného výskumného dizajnu? Student plně odpověděl na položenou otázku.