Tématem mé diplomové práce je etika v internetové reklamě. V teoretické části se práce zaměřuje na vymezení pojmů etika s důrazem na prostředí internetu. Vymezuje zde pohled na etiku jak ze strany uživatelů internetu, tak ze strany zadavatelů reklam. Zároveň se zde zabývá popisem a rozborem etického kodexu Rady pro reklamu a etického kodexu sdružení SPIR. V další části pak představuje pojem internetová reklama a uvádí její nejběžnější formy. V praktické části jsou analyzovány problematické příklady internetové reklamy z pohledu etiky. Další část pak vyhodnocuje průzkum, který se zabýval vnímáním etiky v oblasti internetové reklamy. V závěru této části práce shrnuje zjištěné poznatky tohoto tématu. Projektová část představuje realizaci webové stránky, zabývající se neetickou re-klamou na internetu.
Anotace v angličtině
The topic of my thesis is the ethics of Internet advertising. In the theoretical part is focused on notions of ethics with emphasis on an internetu. There defining view of ethics from both internet users and by the contracting-Vatel ads. At the same time there dealing with description and analysis of the code of ethics of the Council for re-deception and ethical code SPIR association. The next section introduces the concept of internet advertising and presents its most common form. The practical part analyzes problematic examples of inter-net advertising from a ethical point of view. Another part then evaluates research that dealt with the perception of ethics in the field of internet advertising. The conclusion summarizes the findings of this topic. The project part is the realization of a website dealing with unethical advertising on the internet.
Klíčová slova
internet, marketingové komunikace, e-marketing, reklama na internetu, webové stránky, etika, uživatel, etický kodex
Klíčová slova v angličtině
internet, marketing communications, e-marketing, internet advertising, web sites, ethics, ethics code
Rozsah průvodní práce
99
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem mé diplomové práce je etika v internetové reklamě. V teoretické části se práce zaměřuje na vymezení pojmů etika s důrazem na prostředí internetu. Vymezuje zde pohled na etiku jak ze strany uživatelů internetu, tak ze strany zadavatelů reklam. Zároveň se zde zabývá popisem a rozborem etického kodexu Rady pro reklamu a etického kodexu sdružení SPIR. V další části pak představuje pojem internetová reklama a uvádí její nejběžnější formy. V praktické části jsou analyzovány problematické příklady internetové reklamy z pohledu etiky. Další část pak vyhodnocuje průzkum, který se zabýval vnímáním etiky v oblasti internetové reklamy. V závěru této části práce shrnuje zjištěné poznatky tohoto tématu. Projektová část představuje realizaci webové stránky, zabývající se neetickou re-klamou na internetu.
Anotace v angličtině
The topic of my thesis is the ethics of Internet advertising. In the theoretical part is focused on notions of ethics with emphasis on an internetu. There defining view of ethics from both internet users and by the contracting-Vatel ads. At the same time there dealing with description and analysis of the code of ethics of the Council for re-deception and ethical code SPIR association. The next section introduces the concept of internet advertising and presents its most common form. The practical part analyzes problematic examples of inter-net advertising from a ethical point of view. Another part then evaluates research that dealt with the perception of ethics in the field of internet advertising. The conclusion summarizes the findings of this topic. The project part is the realization of a website dealing with unethical advertising on the internet.
Klíčová slova
internet, marketingové komunikace, e-marketing, reklama na internetu, webové stránky, etika, uživatel, etický kodex
Klíčová slova v angličtině
internet, marketing communications, e-marketing, internet advertising, web sites, ethics, ethics code
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k zadanému tématu.
2. Stanovte cíle práce, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Realizujte primární dotazníkové šetření.
4. Vyhodnoťte zjištěná data a verifikujte výzkumné otázky.
5. V projektové části navrhněte webovou stránku, informující o problematice etiky v online reklamě.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k zadanému tématu.
2. Stanovte cíle práce, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Realizujte primární dotazníkové šetření.
4. Vyhodnoťte zjištěná data a verifikujte výzkumné otázky.
5. V projektové části navrhněte webovou stránku, informující o problematice etiky v online reklamě.
Seznam doporučené literatury
DOMES, Martin, 2012. Google Adwords: jednoduše. 1. vyd. Brno: Computer Press, 144 s. Naučte se za víkend (Computer Press). ISBN 978-80-251-3757-4.
DOMES, Martin, 2012. Sklik: jednoduše. 1. vyd. Brno: Computer Press, 144 s. Naučte se za víkend (Computer Press). ISBN 978-80-251-3760-4.
FOX, Vanessa, 2011. Marketing ve věku společnosti Google: využijte ve svém byznysu plný potenciál on-line vyhledávání. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 245 s. ISBN 978-80-251-3357-6.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBuM, c2010. ISBN 978-80-904273-3-4.
JANOUCH, Viktor, 2010. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 304 s. Naučte se za víkend (Computer Press). ISBN 978-80-251-2795-
JANOUCH, Viktor, Caleb WHITMORE a Justin CUTRONI, 2014. Internetový marketing: [strategie a techniky maximalizace online ROI]. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.
Seznam doporučené literatury
DOMES, Martin, 2012. Google Adwords: jednoduše. 1. vyd. Brno: Computer Press, 144 s. Naučte se za víkend (Computer Press). ISBN 978-80-251-3757-4.
DOMES, Martin, 2012. Sklik: jednoduše. 1. vyd. Brno: Computer Press, 144 s. Naučte se za víkend (Computer Press). ISBN 978-80-251-3760-4.
FOX, Vanessa, 2011. Marketing ve věku společnosti Google: využijte ve svém byznysu plný potenciál on-line vyhledávání. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 245 s. ISBN 978-80-251-3357-6.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBuM, c2010. ISBN 978-80-904273-3-4.
JANOUCH, Viktor, 2010. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 304 s. Naučte se za víkend (Computer Press). ISBN 978-80-251-2795-
JANOUCH, Viktor, Caleb WHITMORE a Justin CUTRONI, 2014. Internetový marketing: [strategie a techniky maximalizace online ROI]. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.
Přílohy volně vložené
2 přílohy, CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Jaká je šance na spuštění webu, představeného v projektové části (granty apod.)? Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Máte představu o možných partnerech či ambasadorech pro tento web? Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Uvažoval jste o alternativních názvech webu? Student plně odpověděl na položenou otázku.