Tato diplomová práce se zabývá budováním a strategickým plánováním osobní značky.
V teoretické části práce jsou na základě pohledů různých autorů formulovány pojmy a přístupy nezbytné pro definici a tvorbu značky. Zmíněné pojmy se opírají o 4 oblasti, jimiž jsou značka, osobnost, online prostředí a efektivita.
Praktická část práce je věnována dotazníkovému šetření, rozhovorům, mapě tržního bojiště a SWOT analýze, ze které vychází návrhy a doporučení pro projekt.
Projektová část je na základě výsledků výzkumů zaměřena na tvorbu strategie značky a komunikační plán značky Lukáš Vaďura.
Anotace v angličtině
This master thesis is engaged in strategic planning of the personal brand building.
In the theoretical part of the thesis, terms are formulated on the basis of the views of various authors necessary for brand definiton and creation. These terms rely on 4 areas, such as brand, personality, online environments, and efficiency.
Practical part is devoted to questionnaire survey, interviews, market battlefield map and SWOT analysis, which is based on proposals and recommendations for the project.
Based on the results of the research, the project part focuses on the branding strategy and communication plan of Lukáš Vaďura.
Tato diplomová práce se zabývá budováním a strategickým plánováním osobní značky.
V teoretické části práce jsou na základě pohledů různých autorů formulovány pojmy a přístupy nezbytné pro definici a tvorbu značky. Zmíněné pojmy se opírají o 4 oblasti, jimiž jsou značka, osobnost, online prostředí a efektivita.
Praktická část práce je věnována dotazníkovému šetření, rozhovorům, mapě tržního bojiště a SWOT analýze, ze které vychází návrhy a doporučení pro projekt.
Projektová část je na základě výsledků výzkumů zaměřena na tvorbu strategie značky a komunikační plán značky Lukáš Vaďura.
Anotace v angličtině
This master thesis is engaged in strategic planning of the personal brand building.
In the theoretical part of the thesis, terms are formulated on the basis of the views of various authors necessary for brand definiton and creation. These terms rely on 4 areas, such as brand, personality, online environments, and efficiency.
Practical part is devoted to questionnaire survey, interviews, market battlefield map and SWOT analysis, which is based on proposals and recommendations for the project.
Based on the results of the research, the project part focuses on the branding strategy and communication plan of Lukáš Vaďura.
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte procesu řízení značky při zohlednění charakteru osobnosti a jejího vlivu na MK.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybranou osobnost. Na základě kvantitativního a kvalitativního šetření profilujte faktory ovlivňující brandbuilding u zvolené osobnosti. Analýzu doplňte o konkurenci a mapu tržního bojiště.
4. Z dílčích závěrů analýz sestavte SWOT analýzu a z ní vyvoďte návrh strategického řízení značky zvoleného subjektu. Návrh doplňte o komunikační plán na zvolené období.
5. Formulujte závěry, doporučení, možnosti a limity práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte procesu řízení značky při zohlednění charakteru osobnosti a jejího vlivu na MK.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybranou osobnost. Na základě kvantitativního a kvalitativního šetření profilujte faktory ovlivňující brandbuilding u zvolené osobnosti. Analýzu doplňte o konkurenci a mapu tržního bojiště.
4. Z dílčích závěrů analýz sestavte SWOT analýzu a z ní vyvoďte návrh strategického řízení značky zvoleného subjektu. Návrh doplňte o komunikační plán na zvolené období.
5. Formulujte závěry, doporučení, možnosti a limity práce.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. 2011.Brand relevance: making competitors irrelevant. San Francisco, CA: Jossey-Bass. Jossey-Bass business & management series. ISBN 0470613580.
BURNETT, William a David J. EVANS. 2016. Designérem vlastního života: jak si navrhnout spokojený život na míru. Přeložil Filip DRLÍK. Brno: Jan Melvil Publishing. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-013-2.
MARK, Margaret a Carol PEARSON.2012. Hrdina nebo psanec: [jak vytvořit jedinečnou značku pomocí síly archetypů]. Brno: BizBooks. ISBN 978-80-265-0027-8.
NEUMEIER, Marty. 2008. The brand gap: jak překlenout propast mezi obchodní strategií a designem. Praha: AnFas. ISBN 978-80-254-2150-5.
ŘEZÁČ, Jan. 2014. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Jihlava: Baroque Partners, ISBN 978-80-87923-01-6.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. 2011.Brand relevance: making competitors irrelevant. San Francisco, CA: Jossey-Bass. Jossey-Bass business & management series. ISBN 0470613580.
BURNETT, William a David J. EVANS. 2016. Designérem vlastního života: jak si navrhnout spokojený život na míru. Přeložil Filip DRLÍK. Brno: Jan Melvil Publishing. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-013-2.
MARK, Margaret a Carol PEARSON.2012. Hrdina nebo psanec: [jak vytvořit jedinečnou značku pomocí síly archetypů]. Brno: BizBooks. ISBN 978-80-265-0027-8.
NEUMEIER, Marty. 2008. The brand gap: jak překlenout propast mezi obchodní strategií a designem. Praha: AnFas. ISBN 978-80-254-2150-5.
ŘEZÁČ, Jan. 2014. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Jihlava: Baroque Partners, ISBN 978-80-87923-01-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět níže položené otázky.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky:
1. V práci píšete, že nemáte pevně stanovenu cílovou skupinu. Není přeci jenom důležité si ji vymezit, zúžit, když se snažíte vytvořit v jejích očích silný brand? Student z části odpověděl na položenou otázku.
2. Jak byste propojil online komunikaci s off-line komunikací značky? Student z části odpověděl na položenou otázku.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Uvádíte, že "osobnost je to, co upoutá nebo neupoutá pozornost". Z čeho při této definici vycházíte? Uveďte další komplexní definici osobnosti. Student z části odpověděl na položenou otázku.
2. Jakými dimenzemi je tvořena image značky? Postoj zákazníků ke značce je založen na řadě atributů, které vytvářejí její image. Které to hlavně jsou? Student z části odpověděl na položenou otázku.
3. Jaké metody kvalitativního výzkumu můžeme využít pro analýzu značky? Student z části odpověděl na položenou otázku.