Tato bakalářská práce se zabývá problematikou e-commercového řešení pro menší podnikatele, kteří prodávají, nebo chtějí prodávat menší počet produktů prostřednictvím vlastního e-commerce řešení.
Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů týkající se e-commerce a jejich tvorby. Práce taky popisuje pojmy v oboru digitální komunikace, zásady při návrhu webové prezentace a dále úzce specifikuje jednotlivé funkce e-shopů, popisuje nabízené možnosti prodeje prostřednictvím e-shopu, nahlíží na stav české e-commerce a jaké aplikace jsou nejvíce využívané. Dále se taky zaměřuje na aplikace třetích stran a jejich funkcionalitu.
V analytické části práce zmiňuje hloubkové rozhovory s podnikateli. Ptá se na jejich potřeby, problémy při prodávání prostřednictvím vlastního e-shopu a dále se zaměřuje na jejich formu online komunikace. Tyto rozhovory analyzuje a na základě nich připraví komparativní analýzu nabízených řešení.
Praktická část zpracovává výsledky analytické části, jenž slouží k navrhnutí služby, jež by měla vyřešit a zjednodušit prodej prostřednictvím webových stránek. Tato část obsahuje i prototyp této aplikace.
Cílem práce je získat dostatečné informace k navrhnutí funkční aplikace, která by zjednodušovala prodej menšího počtu produktů prostřednictvím e-shopu. Soustředí se na jednoduché ovládání a pokrytí co největšího množství funkcí, jež jsou potřeba pro chod malého e-shopu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the topic of e-commerce solutions for smaller entrepreneurs who sell or want to sell fewer products through their own e-commerce solution. The theoretical part explains theoretical concepts of e-commerce. It also focuses on digital communication concepts, web design principles, and further specifies individual e-shop features, describes the opportunities offered by e-commerce sales, looks at the state of Czech e-commerce and what applications are most used. It also focuses on third-party applications and their functionality. The analytical part of the thesis refers to in-depth interviews with entrepreneurs, identifies their needs, analyzes sale process of their own e-shop, and focuses on form of online communication. These interviews analyze and prepare a comparative analysis of solutions offered.
The practical part contemplates results of the analytical part, which serves to design a service that should resolve and simplify sales process through web sites. This section also includes a prototype of such application
The aim of the thesis is to obtain sufficient information to design a functional application that would simplify the sale process of fewer products through an e-shop. It focuses on simple control and coverage of as many functions as needed to run a small e-shop.
marketing communications, e-commerce, e-shop, aplication, small entrepreneurs
Rozsah průvodní práce
89 s. 92 875 znaků bez mezer
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou e-commercového řešení pro menší podnikatele, kteří prodávají, nebo chtějí prodávat menší počet produktů prostřednictvím vlastního e-commerce řešení.
Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů týkající se e-commerce a jejich tvorby. Práce taky popisuje pojmy v oboru digitální komunikace, zásady při návrhu webové prezentace a dále úzce specifikuje jednotlivé funkce e-shopů, popisuje nabízené možnosti prodeje prostřednictvím e-shopu, nahlíží na stav české e-commerce a jaké aplikace jsou nejvíce využívané. Dále se taky zaměřuje na aplikace třetích stran a jejich funkcionalitu.
V analytické části práce zmiňuje hloubkové rozhovory s podnikateli. Ptá se na jejich potřeby, problémy při prodávání prostřednictvím vlastního e-shopu a dále se zaměřuje na jejich formu online komunikace. Tyto rozhovory analyzuje a na základě nich připraví komparativní analýzu nabízených řešení.
Praktická část zpracovává výsledky analytické části, jenž slouží k navrhnutí služby, jež by měla vyřešit a zjednodušit prodej prostřednictvím webových stránek. Tato část obsahuje i prototyp této aplikace.
Cílem práce je získat dostatečné informace k navrhnutí funkční aplikace, která by zjednodušovala prodej menšího počtu produktů prostřednictvím e-shopu. Soustředí se na jednoduché ovládání a pokrytí co největšího množství funkcí, jež jsou potřeba pro chod malého e-shopu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the topic of e-commerce solutions for smaller entrepreneurs who sell or want to sell fewer products through their own e-commerce solution. The theoretical part explains theoretical concepts of e-commerce. It also focuses on digital communication concepts, web design principles, and further specifies individual e-shop features, describes the opportunities offered by e-commerce sales, looks at the state of Czech e-commerce and what applications are most used. It also focuses on third-party applications and their functionality. The analytical part of the thesis refers to in-depth interviews with entrepreneurs, identifies their needs, analyzes sale process of their own e-shop, and focuses on form of online communication. These interviews analyze and prepare a comparative analysis of solutions offered.
The practical part contemplates results of the analytical part, which serves to design a service that should resolve and simplify sales process through web sites. This section also includes a prototype of such application
The aim of the thesis is to obtain sufficient information to design a functional application that would simplify the sale process of fewer products through an e-shop. It focuses on simple control and coverage of as many functions as needed to run a small e-shop.
marketing communications, e-commerce, e-shop, aplication, small entrepreneurs
Zásady pro vypracování
1. Vymezte teoretická východiska pro zpracování tématu.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky
3. Pomocí kvalitativního výzkumu zjistěte potřeby a problémy drobných podnikatelů při prodeji přes internet. Tyto zjištění interpretujte a na základě potřeb vytvořte komparativní analýzu nabízených řešení.
4. Analyzujte zjištěné a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě srovnání kvalitativního šetření formulujte závěry a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
1. Vymezte teoretická východiska pro zpracování tématu.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky
3. Pomocí kvalitativního výzkumu zjistěte potřeby a problémy drobných podnikatelů při prodeji přes internet. Tyto zjištění interpretujte a na základě potřeb vytvořte komparativní analýzu nabízených řešení.
4. Analyzujte zjištěné a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě srovnání kvalitativního šetření formulujte závěry a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016, 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
JANOUCH, Viktor. 333 tipů a triků pro internetový marketing: [sbírka nejužitečnějších informací, postupů a technik]. Brno: Computer Press, 2011, 278 s. ISBN 978-80-251-3402-3.
MIKULÁŠKOVÁ, Petra a Mirek SEDLÁK. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Brno: Computer Press, 2015, 408 s. ISBN 978-80-251-4383-4.
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Jihlava: Baroque Partners, 2014, 211 s. ISBN 978-80-87923-01-6.
KOTLER, Philip. Marketing v otázkách a odpovědích. Brno: CP Books, 2005, iv, 130 s. ISBN 80-251-0518-0.
CHAFFEY, Dave a Fiona ELLIS-CHADWICK. Digital marketing. Sixth edition. Harlow: Pearson, 2016, xxvii, 702. ISBN 978-1-292-07761-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert. ISBN 978-80-247-3622-8.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016, 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
JANOUCH, Viktor. 333 tipů a triků pro internetový marketing: [sbírka nejužitečnějších informací, postupů a technik]. Brno: Computer Press, 2011, 278 s. ISBN 978-80-251-3402-3.
MIKULÁŠKOVÁ, Petra a Mirek SEDLÁK. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Brno: Computer Press, 2015, 408 s. ISBN 978-80-251-4383-4.
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Jihlava: Baroque Partners, 2014, 211 s. ISBN 978-80-87923-01-6.
KOTLER, Philip. Marketing v otázkách a odpovědích. Brno: CP Books, 2005, iv, 130 s. ISBN 80-251-0518-0.
CHAFFEY, Dave a Fiona ELLIS-CHADWICK. Digital marketing. Sixth edition. Harlow: Pearson, 2016, xxvii, 702. ISBN 978-1-292-07761-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert. ISBN 978-80-247-3622-8.
Přílohy volně vložené
1. Příloha P1. Scénář pro hloubkové rozhovory
2. Flash disk s přiloženými záznamy rozhovorů
3. Protyp aplikace ve službe UXPin
https://preview.uxpin.com/5f3a907e716f80be9cd9a15d0ce912df9eccd8a5#/pages/67951088/simulate/sitemap
nebo taky na http://bit.ly/2oP33LL
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1. Jaké komunikační nástroje lze doporučit začínajícímu e-shopu s nízkým rozpočtem?
2. Popište přínos služeb zbozi.cz a heureka.cz z hlediska SEO.
3. Popište princip měření konverzí u e-shopu.
Student plně a připraveně odpověděl na položené otázky.